محققان MIT از واقعیت مجازی برای بررسی تومورها استفاده می کنند

یکبار دیگر، تحقیقات پزشکی و تکنولوژی های روز با یکدیگر ادغام شده اند و این بار محققان MIT زیر نظر عصب شناسی به نام اِد بایدن مشغول ساخت توموری در محیط واقعیت مجازی هستند تا با ساختار بیرونی و درونی آن بیشتر آشنا شوند. این تیم، کمک هزینه ای از مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا دریافت کرده و جایزه ای 24 میلیون دلاری را نیز به خاطر این پروژه به خود اختصاص داده است.

محققان MIT ابتدا از توموری بدخیم بافت برداری کرده و سپس با استفاده از سدیم پلی اکریلات اندازه آن را تا 100 برابر افزایش می دهد. پس از این، محققان نه تنها به بررسی ساختار درونی و بیرونی تومور می پردازند، بلکه تصویری سه بعدی نیز از بافت های بیوپسی شده تهیه می کنند تا پزشکان و محققان قادر به مشاهده و مکاشفه بیشتر آن در یک اپلیکیشن مخصوص واقعیت مجازی باشند.

این مدل سه بعدی، امکان مشاهده تومور را تا مرحله سلولی فراهم می آورد و شامل اطلاعاتی کامل درباره سلول های های مختلف، محل قرارگیری آنها، ماهیت شان و چگونگی تعامل و ارتباطات شان با سایر سلول ها است. هدف اصلی پروژه این است که هرکسی، از بیماران گرفته تا پزشکان، قادر به مشاهده توموری زخیم باشند و درک بیشتری از ساختار درونی و لایه های بیرونی آن داشته باشند.

هنوز مشخص نیست این تیم از چه هدستی برای پروژه واقعیت مجازی خود استفاده کرده، اما می توان حدس زد که اپلیکیشن و مدل های تهیه شده، با اکثر هدست ها سازگاری دارند تا قشر گسترده تری از بیماران بتوانند چیزی را که با آن دست و پنجه نرم می کنند تماشا کنند.

هدف ثانویه پروژه، امکان تماشای از راه دور تومورها است. این تکنولوژی امکان تماشای همزمان سرطان را برای دکترها و بیماران فراهم می کند تا امر درمان بهتر از پیش صورت گیرد. علاوه بر این، پزشکان با استفاده از این تکنولوژی با سهولت بیشتری نسبت به روش های سنتی قادر به تشخیص نوع سرطان هستند .

بالا