چرا از تله ویزیت ( ویزیت آنلاین) استفاده کنیم؟

این روزها به دلیل صرفه جویی در وقت ،هزینه و انرژی انجام بیشتر فعالیت های پزشکی نظیر مشاوره روانشناسی میتواند از راه دور انجام شود و محبوبیت بسیاری نیز در بین مردم پیدا کرده است.معمولا افراد ترجیح میدهند تا بتوانند از راه دور با پزشک خود ارتباط برقرار کنند و درمان شوند.پزشکی از راه دور در تمام شاخه ها مانند روانپزشکی-روانشناسی،دندانپزشکی،رادیولوژی و ... فعالیت دارد.همین طور ویزیت آنلاین برای افرادی که خارج از ایران زندگی می کنند مناسب است و در ویزیت از راه دور که آنلاین انجام می‌شود فرد می‌توانند مشاوره خود را به صورت نوشتاری و یا همین طور صوتی و تصویری از طریق سایت مورد نظر انجام دهد

اما ویزیت آنلاین چیست؟ تله ویزیت یا ویزیت آنلاین این گونه تعریف می شود که یک ویزیت تصویری از راه دور که بین یک بیمار و یک پزشک انجام می شود. کاربرد این نوع ویزیت به طور فزاینده ای افزایش یافته است و در شرایط خاص علاوه بر مشاوره تلفنی و متنی، ویزیت چهره به چهره نیز انجام می گیرد. این ویزیت های مجازی معمولا بعد از تشخیص و تعیین درمان پزشکی مناسب توسط ارتباط های ویدئویی انجام می گیرد.

ویزیت و ملاقات با پزشک به طور سنتی در قالب تعاملات چهره به چهره انجام می گیرد. همچنان که تقاضا برای خدمات بهداشتی رو به رشد، گرفتن وقت ویزیت به موقع و مناسب به طور فزاینده ای برای بیماران دشوار می شود. از این رو اخیرا استفاده از ویزیت مجازی که به لطف انتقال از خدمات به خدمات دیجیتال و نحوه انجام این مشاوره (از جمله تله مدیسین یا پزشکی از راه دور، ویدئو و چت- بات ها) توسعه یافته است؛ از مشاوره مجازی می توان برای بهبود بهره وری و ارتباط در مراقبت های بهداشتی و حمایت بهتر از بیماران استفاده کرد.

تله ویزیت اگر مؤثرتر از مشاوره حضوری نباشد، تأثیراتی به مراتب مشابه با ویزیت آفلاین و حضوری دارد. ویزیت آنلاین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا زمان و مکان را به نحو احسن و مطابق با میل خود تنظیم کنید و از گفتن هیچ حرفی هراس نداشته باشید. ویزیت آنلاین فرایندی است که در هر زمانی از شبانه‌روز امکان دسترسی به پزشک را برای شما فراهم می‌کند و تنها ابزار لازم برای آن دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که تله ویزیت به‌منظور حذف فیزیکی نیست؛ اما گاهی تأثیری به مراتب بهتر دارد.

 

چرا تله ویزیت یک راه حل مناسب است؟

ویزیت آنلاین به شما اجازه می دهد زمان، مکان و جهت اولیه موضوع ویزیت را تعیین کنید
همانطور که ذکر شد، تتظیم نوع ویزیت(روانشناسی،بالینی و...) می تواند سخت ترین کار باشد. ویزت آنلاین باعث می شود گفتگو در طول هفته ادامه یابد. پزشک با مشاوره سریع، سؤال های شما را پاسخ میدهد و به شما روش های تفکر و یا راه حل توصیه میکند.

هیچ “مکان حضوری” در مشاوره آنلاین وجود ندارد. جلسه شما هر جا که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید میتواند برگزار شود. کاربران اپلیکیشن جلسات درمان خود را در تخت های دلپذیر خود، در یک پارک آفتابی یا هر جایی که احساس راحتی می کنند برای ارتباط با پزشک خود برگزار میکنند. حتی پس از آن، شما مجبور نیستید در کنار یک لپ تاپ بخوابید. هر کجا که تلفن هوشمند شما هست،  در واقع درمانگر تان آنجاست.

 

همچنین بخوانید:

راهکارهایی برای اعتماد سازی در پزشکی از راه دور

نقش تله مدیسین در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

تله مدیسن بازوی گردشگری سلامت در دوران کرونا

بالا