اهمیت تله ویزیت در زندگی امروزی

این روزها میتوانید از سامانه هایی که  خدمات ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند مانند سامانه www.televisit24.com  ، استفاده کنید. این سرویس ها در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن های زیادی نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان مشاوره‌ی صوتی و تصویری بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.در این میان سرویس هایی علاوه ‌بر ارائه‌ی خدمات نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. بدین منظور پس از مراجعه به وب‌سایت این سامانه ها تنها کافی است نام تخصص یا بیماری یا پزشک مدنظر خود را جست‌وجو کنید تا پزشک معالج مرتبط، به شما پیشنهاد شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امروزه اکثر کشورهای جهان به استفاده از ویزیت و درمان از راه دور روی آورده و آن را حلال بسیاری از مشکلات موجود در مسائل پزشکی می دانند.

درمان از راه دور به روش های گوناگونی امکان پذیر می باشد و برای اولین بار این امکان توسط یک ارتباط تلفنی ساده برقرار گردید. پیشرفت دانش و به وجود آمدن روش های نوین ارتباطی امکان برقراری ارتباط تصویری را نیز فراهم نمود که گام بزرگ و ارزشمندی در ارتباطات انسان ها به شمار می آید.

یک سامانه درمان از راه دور توانا نیازمند یک ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری به همراه امکانات جانبی جهت سهولت فعالیت درمان می باشد. از جمله تجهیزات و پایانه های مناسب برای این کار تجهیزات ویدئو کنفرانس می باشند. این تجهیزات قابلیت برقرای یک ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری را فراهم می سازند. تجهیزات ویدئو کنفرانس دارای تکنولوژی ها و امکانات زیادی برای بهبود یک ارتباط هستند که به طور مثال برخی از این تکنولوژی ها باعث جلوگیری از تاخیر صوت نسبت و تصویر می گردند و یا جهت جلوگیری از افت کیفیت تصویر در مواقعی که ارتباط شبکه دچار مشکل است روش ها و تکنولوژی های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از امکانات در تجهیزات ویدئو کنفرانس برای کمک به انتقال بهتر و مناسب تر مفهوم مورد استفاده قرار می گیرند به نحوی که به کاربر اجازه می دهند که تصویر نمایشگر رایانه خود را توسط تجهیزات ویدئو کنفرانس برای پایانه مقابل خود ارسال نموده و در باره آن توضیح دهند. به این صورت می توان تصاویری همچون تصاویر رادیولوژی بیمار را به سادگی به متخصص مربوطه نمایش دادبرقراری تماس های همزمان این امکان را فراهم می سازد تا بتوان از نظر چند متخصص برای درمان یک بیمار استفاده نمود. امکان ثبت و ذخیره جلسات درمان در این سامانه ها به سادگی قابل دسترس می باشد و این قابلیت به متخصصین کمک می نماید تا به سادگی از سوابق و جلسات گذشته بیمار مطلع گردند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله ویزیت به شما اجازه می دهد زمان، مکان و جهت اولیه موضوع ویزیت را تعیین کنید
همانطور که ذکر شد، تتظیم نوع ویزیت می تواند سخت ترین کار باشد. ویزت آنلاین باعث می شود گفتگو در طول هفته ادامه یابد. پزشک با مشاوره سریع، سؤال های شما را پاسخ میدهد و به شما روش های تفکر و یا راه حل توصیه میکند.

ویزیت آنلاین پزشکی نوعی از ارائه خدمات پزشکی است که با کمک اینترنت و فناوری، امکان برخورداری از مشاوره پزشکان و متخصصان را برای بیماران به‌وجود می‌آورد. تله ویزیت، جایگاه ویزیت کلاسیک اولیۀ پزشکی را نمی‌گیرد و جایگزین مراجعه به پزشک نیست و می‌تواند به‌عنوان ابزاری کمکی برای مشاوره‌هایی که نیاز به معاینه ندارند (مانند مواردی چون نشان دادن آزمایشات، تصویرهای رادیولوژی، سوال‌های مشاوره‌ای و…) به‌کار برود و در بسیاری از موارد به بیماران در پیدا کردن علت بیماری کمک کند.شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی در زمانی که خودتان تعیین می‌کنید با بیمارتان ویزیت آنلاین تصویری داشته باشید. امکان ایجاد ارتباط تصویری ویدیو چت و همزمان امکان چت متنی یا نوشتاری و امکان تبادل مستندات و مدارک پزشکی و دریافت نسخۀ معمولی را خواهید داشت و بدون نیاز به اتلاف وقت و یا رفت‌وآمد، می‌توانید در مواقعی که نیاز به معاینۀ فیزیکی نیست، با بیمارتان به‌راحتی مشاوره را انجام دهید.

در بسیاری از موارد، انجام مشاوره پزشکی بدون نیاز به مراجعۀ حضوری بیماران به مطب و کلینیک‌ها و با ویزیت آنلاین امکان‌پذیر است. با نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی مراجعات غیر ضروری به مطب یا کلینیک خود را مدیریت کنید و درآمد خود را افزایش دهید. به‌راحتی بیماران خود در اقصی‌نقاط جهان را به‌صورت آنلاین و با ارتباط تصویری ویزیت کنید و درآمد ارزی داشته باشید.با توجه به اینکه تفاضا برای خدمات مشاوره‌ایِ آنلاین در حوزۀ پزشکی و سلامت در حال گسترش است و نرم افزارها و پلتفرم‌هایی که امکان ویزیت و یا ویزیت آنلاین را برقرار می‌کنند، نقش گسترده‌ای در توسعۀ سلامت در جوامع داشته و امکان رصد کردن بیشتر بیمار توسط پزشک را مهیا می‌کنند، یک نرم افزار جامع می‌تواند مهم‌ترین و مؤثرترین شبکۀ ارتباطی بیماران با شما و راه‌حلی امن، سریع و بدون انتظار برای دستیابی بیماران به شما و خدمات‌تان باشد.

بدون شک مزایای استفاده از این نوع خدمات باعث گسترش روز افزون و استقبال از آن شده است. مزایایی که با پیشرفت تکنولوژی هر روز بدان افزوده می‌شود.برخی از فواید پزشکی از راه دور به صورت اجمالی عبارتند از:

دسترسی گسترده به مراقبت‌های پزشکی

نمی‌توان این نکته را کتمان کرد که در اغلب کشورها با کمبود پزشک و تخت بیمارستان روبرو هستیم. بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فاقد کادر پزشکی مجرب در تمامی بخش‌ها هستند. ارائه خدمات پزشکی از راه دور این امکان را فراهم کرده تا بدون پر شدن اتاق انتظار یا در انتظار ماندن چندین ماهه برای یک نوبت، افراد در سریع‌ترین زمان ممکن از مراقبت‌های پزشکی بهره‌مند شوند. امکان استفاده از این خدمات حتی در نقاط دور افتاده و محروم نیز باعث دسترسی بیشتر مردم به خدمات پزشکی شده است.

 

صرفه‌جویی در زمان و افزایش رضایت بیمار

خدمات از راه دور پزشکی با زمان انتظار کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر، رضایت بیمار را بالاتر می‌برد. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده که هر مراجعه به پزشک ۱۲۱ دقیقه از وقت بیمار را می‌گیرد و فقط ۲۰ دقیقه از آن زمان صرف ویزیت می‌شود. با ارائه  این خدمات، زمان انتظار کوتاه‌تر می‌شود. همچنین، علاوه بر افزایش رضایت بیمار، در زمانی که برای رفت و آمد و انتظار صرف می‌شد نیز صرفه‌جویی می‌شود.

 

کاهش میزان پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها

با پزشکی از راه دور بستری کردن بی‌مورد و بعد شروع فرآیند تشخیص بیماری کمتر خواهد شد. در واقع ابتدا مرحله تشخیص اولویت می‌یابد. پذیرش کمتر در بیمارستان و آزاد شدن تخت‌ها به بیماران با مشکلات حاد مانند عفونت یا بیماری‌های مزمن کمک می‌کند تا سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنند. همچنین به پزشکان اجازه می‌دهد تا با بیماران بیشتری در تماس باشند و فرصت کافی برای ارزیابی علائم در حال ظهور و تشخیص مشکلات اولیه را قبل از نیاز به درمان جدی پزشکی فراهم می‌کند.

 

کاهش هزینه‌های درمان برای بیمار

بیماران پول و وقت زیادی را صرف جستجوی خدمات درمانی می‌کنند؛ با ویزیت از راه دور، پزشک از طریق تلفن، لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیجیتالی دیگر بیمار را ویزیت می‌کند. تصور کنید که با این کار هزینه‌های مسافرت برای درمان در شهری دیگر، پارکینگ و مرخصی گرفتن، بسیار کمتر می‌شود. علاوه بر هزینه نقدی، هزینه‌های روحی و روانی فرد نیز کم می‌شود.

در بعضی از مناطق روستایی، بیماران برای رسیدن به اولین مرکز درمانی در یک شهر دیگر باید شبانه سفر کنند یا حتی فرد در شهرهای بزرگ درگیر ترافیک و مسائلی از این قبیل می‌شود که در کنار بحث صرف پول برای این کار می‌تواند استرس‌زا باشد. اینگونه خدمات این هزینه‌ها را هم به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

 

افزایش درآمد برای پزشکان

با کاهش زمان برای انتظار و مسائل حاشیه‌ای پزشک می‌‌تواند بیماران بیشتری را ویزیت کند و از ساعات کار شناور برای این امر استفاده کند. علاوه بر این، با دسترسی به یک پلتفرم برای تماس ویدئویی و تماس صوتی پزشکان در هر مکانی نیز قادر به ویزیت بیماران خود هستند. به همین دلیل شاهد کاهش محدودیت زمانی و مکانی برای کادر درمانی و افزایش درآمد کادر پزشکی و بهداشتی از طریق ارائه خدمات از راه دور هستیم.

 

همچنین بخوانید:

بیماریهاى گوارشى وتله ویزیت

راه دور نروید پزشک در کنار شماست

آشنایی با TELE ENT

بالا