8 پیش بینی در راه مراقبت سلامت از راه دور تا سال 2021

Telehealth یکی از جنبه های مهم پاسخ بالینی به COVID-19 شد و همچنان ابزاری اساسی برای ارتباط پزشکان با بیماران است.در مجمع مجازی بهداشت و درمان در 2-3 نوامبر ، مدیران بهداشت گرد هم آمدند تا در مورد چالش ها و فرصت های بزرگ در بهداشت از راه دور و مراقبت های مجازی با یکدیگر گفت و گو کنند که نتیجه آن این 8 موارد زیر شد:

 

1. سازمان هایی که طی سه تا شش سال گذشته در زیرساخت های telehealth سرمایه گذاری کرده بودند ، گفتند که آمادگی بهتری برای افزایش خدمات مراقبت مجازی دارند. بعضی از این سیستم ها همچنان با چالش های عملی روبرو هستند ، از جمله کمبود وب کم ها ، زیرا آنها به تقاضای بیشتری برای خدمات بهداشت از راه دور پاسخ می دهند.

 

2. پزشکی از راه دور برای بسیاری از سیستم های بهداشتی در طول بیماری همه گیر افزایش یافته است و فرصتی عظیم برای گسترش دسترسی به مراقبت ها را فراهم می کند ، اما هنوز هم موانعی برای مراقبت از افراد بدون دسترسی به اینترنت باند پهن یا دستگاه ضبط ویدئو متصل وجود دارد. مدیران بهداشت مسئولیت رسیدگی به این مشکلات را در آینده خواهند داشت.

 

3- نقشی که مراقبت سلامت از راه دور در ارائه مراقبت های بهداشتی ایفا می کند ، پس از آن که بیماری همه گیر کرونا منوط به عوامل مختلفی بود، تقاضای مصرف کننده و نوع مراقبت ارائه شده بسیار زیاد و پراهمیت گشت. در حالی که سلامتی از راه دور تقریباً به طور قطع نقش عمده ای در سلامت رفتاری و خدمات مراقبت های اولیه خواهد داشت ، نحوه ادغام آن در مراقبت های ویژه کمتر مشخص است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

4- بیمارستان ها برای تعریض درب ورودی دیجیتال خود ، باید جریان کار دیجیتال را به سادگی سایر برنامه هایی که بیماران و پزشکان استفاده می کنند ، انجام دهند. بیمارستان ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات بیمار از ویزیت آنلاین در EHR به راحتی در دسترس است.

 

5. هوش مصنوعی امروزه به شکل بسیار اساسی برای تله مدیسین استفاده می شود ، به طور مثال ربات های چت که با بیماران ارتباط برقرار می کنند و آنها را به سطح مناسب مراقبت می رسانند. با این وجود ، به نظر می رسد فرصت های بی شماری برای ادغام AI در مراقبت های بهداشتی وجود دارد. به خصوص که سازمان های مراقبت های بهداشتی اطلاعات بیشتری در مورد پزشکی از راه دور جمع می کنند ، هوش مصنوعی می تواند از تصمیم گیری در مورد گزینه های درمانی آینده پشتیبانی کند و به طور فعالانه مقرون به صرفه ترین روش درمانی را به بیماران پیشنهاد دهد.

 

6. تقاضای مصرف کننده و ارایه دهنده خدمات بهداشتی درمانی پس از همه گیری ، مدل کسب و کار را برای مراقبت سلامت از راه دور پیش می برد و تغییراتی حاصل شده است. بیماران از راه دور بهداشت و مراقبت های مجازی را انتظار دارند و متخصصین بهداشتی و درمانی خدمات بهداشتی از راه دور را در مدل های مراقبت مبتنی بر ارزش خود لحاظ می کنند ، اما این انتقال احتمالاً خطر بیشتری را به سمت ارائه دهندگانی که عمدتاً در یک محیط هزینه برای خدمات هستند ، سوق می دهد.

 

7. طی پنج سال آینده ، یکی از بزرگترین موانع جدید مراقبت های مجازی و فناوری سلامت از راه دور ، ساختار حاکمیت در سیستم های بهداشتی خواهد بود. مشارکت ارائه دهندگان و تهیه کنندگان برای اطمینان از اینکه فناوری جدید و اقدامات مراقبت مجازی به طور مساوی در خدمت بیماران بیمار هستند ضروری خواهد بود.

 

8- همه گیری ویرووس کرونا ، سیستم های بهداشتی را مجبور کرده است تا روش آموزش پزشکان و بیماران در زمینه سلامت از راه دور را تغییر دهند. سیستم های بهداشتی با توجه به میزان تقاضای آنها در یک بازه زمانی فشرده ، نیاز به نوآوری و رویکردهای جدید دارند.

 

منبع: beckershospitalreview

 

همچنین بخوانید:

آشنایی با مشاوره تغذیه از راه دور

ویزیت آنلاین پزشکی و روانپزشکی

مزایای پرونده الکترونیک سلامت

بالا