آشنایی با تله کاردیولوژی

تله کاردیولوژی یک حرکت پزشکی مدرن است که از قدرت ارتباطات از راه دور برای دستیابی به تشخیص و درمان از راه دور بیماری های قلبی استفاده می کند و شامل بیماری کرونر قلب ، مزمن و حاد ، و همچنین آریتمی ، نارسایی احتقانی قلب و ایست ناگهانی قلب است.

در این شرایط ، پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از داده های الکتروکاردیوگرافی استفاده می کنند که از راه دور و در زمان واقعی منتقل می شود تا توسط یک متخصص تفسیر شود و این امکان را فراهم می کند تا افراد در مکان های دور از دسترس به مراقبت های ویژه دسترسی پیدا کنند. پیشرفت فن آوری راه اندازی شبکه های بی سیم یا ماهواره ای برای این منظور را آسان و کم هزینه می کند و باعث افزایش کارآیی و سهولت آنها می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

روند تله کاردیولوژی چگونه است؟

تله کاردیولوژی بستگی به در دسترس بودن یک دستگاه تخصصی دارد ، که نه تنها یک نوار قلب را از 12 لید در تنظیم مراقبت های اولیه گرفته و ضبط می کند ، بلکه تصویر نوار قلب را به صورت سیگنال صوتی از طریق خط تلفن منتقل می کند.

در انتها در مرکز تله کاردیولوژی ، دوباره به تصویر روی صفحه تبدیل می شود. پس از تفسیر متخصصان ، گزارش شفاهی به سرعت ارسال می شود ، در حالی که خلاصه کتبی از طریق ایمیل یا با فکس برای مرکز بیمار ارسال می شود. تمام نوار قلب در یک پایگاه داده الکترونیکی در مرکز تله قلب ذخیره می شود تا در آینده بتواند ECG را برای همان بیمار مقایسه کند.

دستگاه های ECG تک سربی در قالب دستگاهی شبیه ساعت در دسترس هستند تا بتوانند نظارت سریع را هنگام نیاز بیمار ، در حالی که هنوز در خانه است ، انجام دهند. این امکان تفسیر و تشخیص بهتر وضعیت بیماری را فراهم می کند.

این دستگاه می تواند تصاویر ضبط شده را ذخیره کرده و پس از رسیدن بیمار به مطب پزشک ، آنها را منتقل کند. مزیت این است که بیمار نیازی به صبر کردن برای رسیدن به مطب پزشک ندارد ، اما می تواند نوار قلب را در زمان بروز علائم ثبت کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

فواید تله کاردیولوژی

کاربرد اصلی تله کاردیولوژی ، حمایتی است که در زمینه تشخیص صحیح از پزشکان مراقبت های اولیه ارائه می دهد ، بنابراین آنها را قادر می سازد تا بیماران قلبی را با افزایش اعتماد به نفس مدیریت کنند که برای بیمار و سیستم مراقبت های بهداشتی خوب است.همچنین با افزایش سطح دانش پزشک در سطح اولیه ، آموزش بالینی یک پزشک معمولی را بهبود می بخشد. بنابراین پزشکان عمومی را برای ارائه مراقبت بهتر تجهیز می کند. این امر در تشخیص و مدیریت بیماری های قلبی کودکان ، نارسایی قلبی مزمن و حوادث اضطراری مانند سکته قلبی اعمال می شود و می تواند زمان مشاوره را به یک چهارم کاهش دهد و در صورت نیاز به مراقبت با کیفیت بالا بپردازد.

تله کاردیولوژی همچنین کمک می کند تا درصد حوادث قلبی بسیار کاهش یابد. به عنوان مثال ، دستگاه ECG تک سربی نسبت به دستگاه هولتر در تشخیص یا نظارت بر آریتمی کارآیی بیشتری دارد ، زیرا می توان آن را مدام پوشید و وقتی بیمار احساس کند ضربان قلب مشکل دارد می توان آن را به راحتی روشن کرد . این امر به برداشتن آریتمی و همچنین نظارت بر آنها در طول دوره درمان کمک می کند.

از بین بردن قلب برای نظارت طولانی مدت بر عوامل خطرزای متعدد بیماری عروق کرونر قلب ، مانند فشار خون بالا یا پرکلسترولمی بسیار مفید است. نتایج قابل مقایسه با نتایج نظارت حضوری است.

دستگاه های تله کاردیولوژی کوچک و قابل حمل هستند ، به این معنی که می توان آنها را به راحتی به سمت بیمار منتقل کرد تا سریعتر و دقیق تر تشخیص دهد. تله کاردیولوژی توانایی اثبات شده برای بهبود کیفیت مراقبت های بهداشتی ، افزایش مقرون به صرفه و نجات جان انسان ها را دارد.

همچنین باعث تشخیص سریعتر و راحت تر وقایع حاد کرونر می شود ، دسترسی به مراقبت های ویژه را افزایش می دهد ، کارآیی بیشتر تریاژ و مدیریت بیمار را تضمین می کند و بار بیمارستان های ارجاع ثانویه را کاهش می دهد.

 

منبع: news-medical

 

همچنین بخوانید:

مسیر مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2021

تله مدیسین و مراقبت سلامت از راه دور

استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی در حال شکوفایی است

بالا