مزایای تله مدیسین برای متخصصان حوزه‌ی سلامت

پزشکی از راه دور یا تله مدیسین (تله مدیسین) روشی است که به وسیله‌ی آن می‌توان کلیه‌ی فرایند‌های مورد بررسی قرار دادن، معاینه، پایش و درمان بیماران را در حالی انجام داد که پزشک و بیمار در دو محل متفاوت از هم باشند. بوسیله‌ی پزشکی از راه دور، نیاز به جابه‌جایی بیماران از میان برداشته می‌شود و به جای آن تخصص انتقال پیدا می‌کند. در تعریف (ارائه خدمات سلامتی و مراقبت‌های بهداشتی که در آن فاصله و راه دور یک عامل بحرانی است توسط تمامی متخصصان حوزه‌ی سلامت و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف تبادل اطلاعات معتبر جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و صدمات، تحقیق و ارزیابی و همچنین جهت آموزش مداوم ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، که همه‌ی این اقدامات در راستای اعتلای سلامت افراد و جامعه صورت می‌پذیرد.

همچنین از مزایای تله مدیسین برای متخصصان حوزه‌ی سلامت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش بازده و سود
  • کنسلی‌ها و قرار ملاقات‌های از دست رفته‌ی کمتر
  • امکان رسیدگی و درمان تعداد بیشتری از بیماران در یک زمان مشخص
  • پیگیری راحت‌تر وضعیت بیمار و بهبود در نتایج سلامت بیماران

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امروزه اکثر کشورهای جهان به استفاده از ویزیت و درمان از راه دور روی آورده و آن را حلال بسیاری از مشکلات موجود در مسائل پزشکی می دانند.

درمان از راه دور به روش های گوناگونی امکان پذیر می باشد و برای اولین بار این امکان توسط یک ارتباط تلفنی ساده برقرار گردید. پیشرفت دانش و به وجود آمدن روش های نوین ارتباطی امکان برقراری ارتباط تصویری را نیز فراهم نمود که گام بزرگ و ارزشمندی در ارتباطات انسان ها به شمار می آید.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

یک سامانه درمان از راه دور توانا نیازمند یک ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری به همراه امکانات جانبی جهت سهولت فعالیت درمان می باشد. از جمله تجهیزات و پایانه های مناسب برای این کار تجهیزات ویدئو کنفرانس می باشند. این تجهیزات قابلیت برقرای یک ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری را فراهم می سازند. تجهیزات ویدئو کنفرانس دارای تکنولوژی ها و امکانات زیادی برای بهبود یک ارتباط هستند که به طور مثال برخی از این تکنولوژی ها باعث جلوگیری از تاخیر صوت نسبت و تصویر می گردند و یا جهت جلوگیری از افت کیفیت تصویر در مواقعی که ارتباط شبکه دچار مشکل است روش ها و تکنولوژی های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از امکانات در تجهیزات ویدئو کنفرانس برای کمک به انتقال بهتر و مناسب تر مفهوم مورد استفاده قرار می گیرند به نحوی که به کاربر اجازه می دهند که تصویر نمایشگر رایانه خود را توسط تجهیزات ویدئو کنفرانس برای پایانه مقابل خود ارسال نموده و در باره آن توضیح دهند. به این صورت می توان تصاویری همچون تصاویر رادیولوژی بیمار را به سادگی به متخصص مربوطه نمایش دادبرقراری تماس های همزمان این امکان را فراهم می سازد تا بتوان از نظر چند متخصص برای درمان یک بیمار استفاده نمود. امکان ثبت و ذخیره جلسات درمان در این سامانه ها به سادگی قابل دسترس می باشد و این قابلیت به متخصصین کمک می نماید تا به سادگی از سوابق و جلسات گذشته بیمار مطلع گردند.

 

همچنین بخوانید:

ممکن است شما بپرسید مراقبت سلامت از راه دور چیست؟ و منظور از مراقبت های بهداشتی چیست؟

بازسازی بخش سلامت و درمان

مروری بر مزایای پرونده الکترونیک و خدمات تله ویزیت

بالا