راهنمای بیماران از راه دور

زمانی که با پزشک تماس ویدیویی انجام میدهید چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

ویزیت از راه دور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز اصلی مراقبت های بهداشتی میشود. بسیاری از سیستم های بهداشتی بیماران را ترغیب می کنند که به جای مراجعه به اتاق اورژانس بیمارستان ، به عنوان اولین انتخاب برای گفتگو در مورد علائم احتمالی توسط ویزیت از راه دور ، به سمت آمادگی و سلامتی بروند اما یک بیمار یا سرپرست خانواده برای یک ویزیت ویدئویی ، به ویژه برای اولین بار باید چه مواردی را درنظر بگیرد و به چه نکاتی توجه کند؟

ممکن است بخواهید بدانید که آیا بیمه شما ویزیت پزشکی از راه دور را تحت پوشش قرار می دهد یا خیر. این به بیمه شما بستگی دارد. در حالی که مدیکر پوشش ویزیت از راه دور را افزایش داده است ، بیمه گران خصوصی در این مزیت متفاوت هستند. همچنین ممکن است نگران امنیت اطلاعات بهداشتی خود باشید که در تماس به اشتراک می گذارید. از آنجا که شما در حال صحبت با ارائه دهنده خدمات مراقبت های بهداشتی هستید ، این اطلاعات توسط HIPAA پوشانده می شود ، به این معنی که نزد ارائه دهنده می ماند و فقط می تواند با بیمه گر شما مثلاً به منظور پرداخت به اشتراک گذاشته شود. پزشک متخصص از راه دور احتمالاً اطلاعات شما را در یک پرونده الکترونیکی بهداشت ضبط می کند که توسط سیستم بهداشتی ایمن نگه داشته می شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در آخر ، شاید بخواهید بدانید که ویزیت پزشکی از نظر ویزیت حضوری با پزشک تأثیر دارد یا خیر و تفاوت آن چیست؟.محدودیت های مربوط به ویزیت از راه دور وجود دارد - پزشک نمی تواند شمارا معاینه کرده یا به صدای قلب یا ریه های شما گوش کند. با این وجود ، شما می توانید بسیاری از علائم را به درستی توصیف کنید تا به پزشک کمک کنید در صورت نیاز حضوری تصمیم بگیرد.

برای استفاده کامل از تله ویزیت و کمک به ارائه دهنده در ارزیابی شرایط شما ، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای تهیه آن استفاده کنید.لیستی از علائم فعلی خود را ، از زمان شروع و تشدید آنها تهیه کنید.به عنوان مثال :

- آیا در تنفس یا درد در سینه خود مشکل دارید؟

-خستگی داری؟ اگر چنین است ، چقدر شدید و تا چه مدت؟

-درد معده دارید یا اسهال دارید؟

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

داده های خود را پیگیری کنید.

-تب دارید؟ اگر چنین است ، چقدر است و آیا تغییر کرده است؟

-آیا شما مانیتور فشار خون دارید؟ اگر چنین است ، فشار خون امروز شما روی چه عددی است؟

-آیا دیگران در خانه شما بیمار هستند؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟

لیستی از هرگونه بیماری مزمن که دارید تهیه کنید و لیست داروهای مورد نظر خود را تهیه کنید.

-آیا شما برای COVID-19 تست شده اید؟ در اینصورت، نتایج چطور بود؟

-اگر بیمار سیستم درمانی هستید که برای این ویزیت از راه دور استفاده می کنید ، شماره پرونده پزشکی خود یا اطلاعات شناسایی دیگری را در دسترس داشته باشید تا بتوانند پرونده الکترونیکی پزشکی شما را جستجو کنند.

 

در صورتی که از شما خواسته شود به اورژانس یا کلینیک بروید ، توسط سامانه ویزیت از راه دور از نزدیکترین محل اطمینان حاصل کنید.

 

منبع: himss

 

همچنین بخوانید:

درباره روانپزشکی از راه دور چه میدانید؟

گفتار درمانی از راه دور یا Telepractice

ویزیت آنلاین در مدیریت زخم مزمن

بالا