نقش ارتباط موثر در ویزیت از راه دور معلولین

متخصصان بهداشت و درمان بهتر است در مورد مسائل مربوط به سلامتی مستقیماً با خود بیماران کم توان ارتباط برقرار کنند. آنها باید در مورد چگونگی برقراری ارتباط با بیماران کم توان و به خصوص افراد دارای اختلال روحی، حسی یا مشکلات ارتباطی تجربه لازم را داشته باشند. به دست آوردن تجربه در رابطه با نحوه برقراری با بیماران کم توان چالشی است که اغلب پزشکان با آن مواجهه هستند. علاوه بر آن، بررسی ها نشان می دهد عدم برقراری ارتباط مستقیم با خود بیماران منجر به بروز مشکلات دیگری هم می شود. به عنوان مثال طبق بررسی ها مشخص شده:

  • 95٪ از افراد مبتلا به کم بینایی هرگز توصیه های سلامتی و نسخه های خودشان را دریافت نمی کنند.
  • انستیتوی ملی ناشنوایان اعلام کرده که از هر چهار نفر مبتلا به کم شنوایی، یک نفر آن ها چون اطلاعات پزشکی خودش را به خوبی متوجه نشده جلسات درمانی را پیگیری نکرده است.
  • تقریباً یک سوم از معلولین به دلایل مشابه نمی دانند که چگونه باید داروهای خودشان مصرف کنند.

این عدم برقراری ارتباط موثر با بیماران کم توان نه تنها باعث اتلاف وقت و نیروی انسانی می شود بلکه به طور بالقوه باعث تاخیر در تشخیص و درمان بیماری ها در این افراد می شود.

متخصصان و متخصصین باید آموزش های لازم را حتما به بیماران کم توان به طور کامل و شفاف ارائه دهند. اصول اساسی این آموزش این است که به فرد کم توان باید با احترام به استقلال و عزت مشابه سایر بیماران برخورد شود. بنابراین، باید امکانات لازم برای آموزش افراد با تجربه در زمینه تله ویزیت به بیماران کم توان در نظر گرفته شود تا افراد با صلاحیت مناسب بتوانند به این قشر جامعه کمک کنند.

نقش متخصص با تجربه در زندگی افراد کم توان

برای بهره بردن از فواید تله ویزیت در افراد کم توان، بیماران و خانواده های آن ها باید توجه داشته باشند درک حرفه ای زندگی یک فرد کم توان نه تنها از بروز مشکلات بهداشتی و بیماری در این افراد جلوگیری می کند بلکه میزان امید به زندگی و کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد. افراد کم توان بینش بسیار خوبی نسبت به شرایط خودشان دارند و خیلی راحت می توانند با متخصصین ارتباط برقرار کنند؛ اما ممکن است نسبت به وضعیت جسمی که دارند دسترسی به متخصص و یا شرکت در جلسات حضوری برای آن ها سخت باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله ویزیت

یکی از فواید تله ویزیت  در افراد کم توان این است که می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی افراد و تحول در ایجاد تغییرات مثبت شود. خدمات ویزیت افراد کم توان بیشتر در محور ویزیت فردی بین بیمار و درمانگر است که توسط یک متخصص با تجربه انجام می شود. در ویزیت فردی، درمانگر سعی می کند با فراهم کردن یک فضای محرمانه همراه با درک و همدلی، به رشد شخصی و تغییرات مثبت بیمار کمک کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

فواید تله ویزیت در افراد کم توان

با وجود برخی موانع جسمی در افراد با معلولیت جسمی و چالش هایی که این بیماران در زندگی خود با آن ها مواجه هستند برخی از روان شناسان معتقدند که ویزیت از راه دور در افراد کم توان می تواند اهمیت زیادی در بهبود کیفیت و امید به زندگی آن ها داشته باشد. آنها معتقدند که مراقبت از سلامت روانی افراد کم توان به اندازه مراقبت های جسمی آن ها مهم است.

خدمات تخصصی برای ویزیت به افراد کم توان با معلولیت های جسمی با محدودیت ها و موانع خاصی روبرو است، از جمله:

  • هزینه
  • دسترسی آسان
  • امکان حضور در قرارهای منظم
  • خستگی جسمی ناشی از جلسات ویزیت حضوری

 

همچنین بخوانید:

کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی و سرعت بخشیدن به توسعه داروها

تله انکولوژی چیست؟

مثال‌هایی از به‌کارگیری هوش مصنوعی در مراقبت ‌های بهداشتی و پزشکی

بالا