اینترنت اشیا چگونه بر بدن انسان تأثیر می گذارد؟

اینترنت اشیا یک مفهوم نیست. این یک شبکه است ، شبکه واقعی قابل استفاده از فناوری برای همه شبکه ها.افزایش تقاضا برای دستگاه های رایانه ای با کارایی بالا و پیشرفته با فناوری های پیشرفته تر ، نیاز دستگاه های متصل به داخلی و کم مصرف را برآورده می کند ، همچنین ، هنگامی که به شبکه دستگاه های مشابه سیستم دستگاه های متصل به اینترنت فکر می کنیم ، در نظر گرفته شده است که یک سیستم با طراحی کم قدرت در سطح حسگر و همچنین شبکه های حسگر دارد.

از یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده ، ارتباطات بدن انسان به عنوان حالت پویای ارتباط ایجاد شده است ، این ارتباط از فناوری ارتباط داده بی سیم کم مصرف استفاده می کند و اینترنت همه چیز راهی برای اتصال همه این سنسورها از طریق شبکه است ، باعث ایجاد حسگرهای معمولی می شود به دستگاه های هوشمند با تعداد بسیار زیادی از این دست ، شبکه ها و دستگاه های هوشمند می توانند طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله نظارت بر سلامت هوشمند را داشته باشند .

 

شبکه ای از برنامه های اینترنت اشیا از طریق سرورهای مشترک

این تأثیر بی نظیری در زندگی شخصی ، محیط و مشاغل ما خواهد داشت. بسیاری از دستگاه های هوشمند می توانند مستقیماً در بدن انسان یا در نزدیکی بدن انسان مورد استفاده قرار گیرند که اندازه گیری گسترده فعالیتهای انجام شده توسط بدن ، پتانسیل های زیستی ، نشانگرهای زیستی و بسیاری از پارامترهای دیگر را امکان پذیر می کند. دستگاه های هوشمند داده هایی تولید می کنند که می توانند در دستگاه های دستیار شخصی ، دستگاه های مراقبت های بهداشتی ، اوراق بهادار و برنامه های دفاعی مورد استفاده قرار گیرند .

 

پیامدهای اینترنت اشیا (IoT) برای بدن انسان

هنگامی که اینترنت اشیا human به بدن انسان متصل می شود ، می توان آن را اینترنت اجسام ( IoB ) نامید ، IoB اساساً بدن انسان را با یک شبکه گسترش یافته از طریق دستگاه ها متصل می کند ، این دستگاه ها در برخی از بلعیده می شوند ، وارد بدن می شوند یا به بدن متصل می شوند مسیر. هنگام اتصال ، می توان داده ها را از بدنه به دستگاه منتقل کرد و از راه دور کنترل و نظارت کرد.دستگاه های اینترنت اشیا با دنبال کردن سه روش به بدن انسان متصل می شوند.

-ابتدا در خارج ، دستگاههایی از جمله پوشیدنی مانند ساعتهای هوشمند ، Fitbits و غیره می توانند سلامت ما را از خارج کنترل کنند ،

-دوم در داخل ، بسیاری از دستگاه ها مانند ضربان ساز قلب ، قرص های دیجیتال ، نصب حلزون در داخل بدن کاشته می شود تا جنبه های مختلف سلامت انسان را کنترل یا هدایت کند

-سوم جاسازی شده ، هنگامی که فناوری و بدن انسان با هم ترکیب می شوند تا بتوانند در زمان واقعی با یک ماشین از راه دور ارتباط برقرار کنند.

به طور کلی اعتقاد بر این است که بیشتر افراد در سنین پیری بدون هیچ گونه کمک پزشکی زندگی می کنند ، به همین دلیل از بسیاری از بیماری های مزمن یا مستمر رنج می برند . اگر کمک های به موقع مناسب به آنها ارائه شود ، آنها می توانند زندگی سالم و متعادل را در سنین پیری داشته باشند. IoBمی تواند کاربردی ترین و کارآمدترین سیستم برای زمان حال باشد ، حتی اگر IoB به دلیل قابلیت ها و قابلیت های آن بخشی اساسی از زندگی ما شده باشد.

دستگاه های اینترنت اشیا  یا می توان گفت ترکیبی از حسگرهای مراقبت های بهداشتی ، با توجه به نیاز بیماران ، می توانند به بدن متصل شوند. این می تواند به نظارت بر عملکردهای بدن انسان و محیط اطراف بیماران کمک کند.

بسیاری از دستگاه های هوشمند اغلب به عنوان برنامه های پیشرفته برای نظارت بر سلامت انسان استفاده می شوند ، مانند بیماری های مزمن ، بیماری های مداوم. در مشخص ترین نمونه ها گنجانده شده است. چند نمونه ذکر شده عبارتند از:

ارائه نمادین دستگاه های هوشمند مورد استفاده در نظارت بر سلامت هوشمند مانند

ضربان ساز: دستگاه کوچکی که در شکم یا قفسه سینه بیمار قرار داده می شود ، به بهبود یا کنترل شرایط سلامتی نوسانات غیر طبیعی سلامتی با برخی از پالس های الکتریکی کمک می کند.

قرص های هوشمند: این قرص ها با حسگرها و تراشه های الکترونیکی تعبیه شده اند. وقتی بیمار قرص ها را می بلعد ، این قرص ها داده های اندام های بیماران را جمع می کند و آنها را به دستگاهی از راه دور متصل به اینترنت می فرستد. به عنوان مثال ، گاستروپارزیس یک بیماری معده غیر قابل توضیح است که می تواند توسط قرص های هوشمند کمک کند. اولین قرص شیمی درمانی دیجیتال ترکیبی از حسگرها و شبکه ها است ، داده های مربوط به فعالیت های مختلف مانند ضربان قلب ، دوز دارو و زمان را در منابع بهداشتی ذخیره و به اشتراک می گذارد .

لنزهای تماسی هوشمند: بسته به اطلاعاتی که توسط مایع چشم و مایع داده می شود ، این لنزها و نظارت بر تشخیص سلامت مانند نظارت بر سطح گلوکز ، به بیماران دیانتیک کمک می کند تا سطح گلوکز را در بدن خود بدون تکرار سوزن سوزن در طول روز مشاهده کنند.

میکرو تراشه های: RFID این تراشه ها به شناسایی و جابجایی مجدد افراد در هنگام از دست دادن چیز خاصی به عنوان کاربرد دفاعی در ارتش کمک می کنند. از نظر تجاری ، این تراشه ها به کارگران اجازه می دهند با کلید به ساختمان دسترسی داشته باشند ، با تکان دادن دستشان پرداخت کنند و غیره.

قابل شنیدن: اینها کمک های جدیدی هستند و تغییرات بزرگی را برای افرادی که از تعامل کم شنوایی با دیگران رنج می برند ایجاد کرده است. آنها با توجه به اصوات دنیای واقعی ، ویژگی های مورد نیاز را فیلتر ، تعادل و اضافه می کنند. آزمایشگاه های داپلر نمونه مشهور Hearables است.

 

چالش های پیش رو

نمونه های معمولی که می توان از IoB استفاده کرد ، تشخیص به موقع هر بیماری ، پیشگیری از آن ، هدایت بیماری ، کمک به سالمندان و مراقبت های بعد از جراحی و غیره است. در سیستم مراقبت های بهداشتی ، IoT عمدتا برای دستیابی سریع به شرایط بهداشتی استفاده می شود. همه ما می دانیم که اینترنت اشیا the سیستم دستگاههای بهم پیوسته در مقیاس وسیع است ، بسیاری از سازمانهای بهداشتی برای رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد آنها به طور منظم با یکدیگر تبادل داده و اطلاعات می کنند.

این داده ها برای شرکتهایی که می خواهند خدمات بهداشتی بهتری به مشتریان خود ارائه دهند بسیار مهم است. بنابراین ، بر اساس نگرانی برای داده های بیماران ، چالش ها و موضوعات عمده زیر دنبال می شود.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد اینترنت اجسام (IoB) وجود دارد ، امنیت دستگاهها و اطلاعاتی است که آنها ذخیره و ارتباط برقرار می کنند. چالش امنیتی پیش روی فناوری های اینترنت اشیا is مشابه چالش هایی است که معمولاً باعث ایجاد اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) می شود ، وقتی  IoB در بدن انسان کاشته می شود مسئله مرگ و زندگی می شود ، در نتیجه حفظ حریم خصوصی و امنیت آن بسیار مهم است

علاوه بر این ، حفظ حریم خصوصی داده ها یکی دیگر از چالش های برتر است که چه کسی و چرا سعی می کند به داده های محرمانه دسترسی پیدا کند ، اگر دستگاهی تشخیص سلامت را مشاهده می کند ، می تواند رفتارهای ناسالم و غیرقابل توجیهی را نیز ردیابی کند. بنابراین ، آیا هنگام ارائه چنین گزارش هایی برای نشان دادن رفتار ناسالم بیماران ، داده های تولید شده توسط دستگاه IoB ، شرکت بیمه سلامت این پوشش را پرداخت می کند یا خیر؟ دستگاه IoB دیگری برای بازگرداندن توانایی شنوایی بیمار استفاده می شود ، اما چه اتفاقی می افتد که در آن صدا های صوتی را نیز در محیط بیماران ذخیره کند. داده ها دیگر خصوصی نخواهند بود.تعارضات نظارتی و قانونی داده ها نیز باید حل شود. سیاست های مناسب برای کاربرد متداول این فن آوری ها باید معرفی شود.

 

نتیجه

فن آوری های متعدد مانند هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین ، یادگیری عمیق ، از طریق برخی شبکه های متصل، و در اینجا اینترنت از چیزهایی که نقش مهمی برای است برنامه های کاربردی تجاری و همچنین بدون شک ، IoB شیوه ارائه امکانات برای نظارت بر مراقبت های بهداشتی را تغییر داده است ، این فن آوری ها با ایجاد تغییرات جزئی ، محصولی را تولید می کنند که مسئول ایجاد تأثیر بزرگتر هستنداینترنت اشیا از بسیاری جهات می تواند به مراقبت های بهداشتی انسان کمک کند مانند کاهش زمان انتظار در اتاق اورژانس ، بهبود مدیریت دارو ، ردیابی بیماران و کارمندان و غیره.

در این مطلب ، نمونه ها ، مزایا و چالش های متعددی را مشاهده کرده ایم که اینترنت اشیا در هنگام ورود به بدن انسان یا مراقبت های بهداشتی با آن مواجه است. با داده های به دست آمده در مورد بیماران و شرایط بی درنگ آنها ، می توان امیدوار بود که بیماران را به طور منظم و به موقع معالجه کرده و از بروز آنها جلوگیری کند. این روش به طور فزاینده ای روش های سنتی درمان و آسان سازی مشکلات بیماران را دگرگون می کند. اینترنت اشیا و مزایای آن کمک به سزایی در درمان بیماران از راه دور و اهداف تله مدیسین انجام میدهد و رصد بیماران از راه دور و روند های پیگیری بیماران و درمان آنان را آسان مینماید.

 

منبع: iotmap

 

همچنین بخوانید:

از تقویت زیرساخت دیجیتال تا پزشکی از راه دور؛ ۹ پیش بینی از دنیای پسا کرونا

کاربرد بلاکچین در بهداشت و درمان چیست و چقدر از آن استفاده می‌شود؟

کاربرد بلاک چین در سلامت چیست؟

 

بالا