آیا آیفون و اپلیکیشن Health اپل، به زودی حوزه سلامت را دگرگون خواهند کرد؟

اپلیکیشن سلامت اپل سال گذشته با سر و صدای زیادی پا به میدان گذاشت ولی هنوز بسیاری از کاربران نحوه استفاده از این پلتفرم را نمی دانند. البته اپلیکیشن هایی مانند Nike+ Running، MyFitnessPal و MayoClinic را دیده ایم ولی گویا استفاده ی صحیح از چیزی که اپل سال گذشته معرفی کرد، کم کم در حال رواج است.

روندی جدید در حال ظهور بوده و گجت های مختلفی در حال معرفی هستند که شاید در آینده ای نزدیک، نیاز اشخاص به مراجعه حضوری به بیمارستان ها یا دیدن یک دکتر را مرتفع سازند. از ابزاری که قادر به شناسایی عفونت گوش خردسالان است تا ویزیت های آنلاین با حضور پزشک در فیس تایم. استارت آپ ها در تلاشند تا بهترین بهره را از پلتفرم سلامت اپل ببرند و در میانه این راه نیز به دستاوردهای قابل تقدیری رسیده اند

وسیله ای 79 دلاری به نام CellScope Oto HOME device بیشتر همانند گوشبین هایی است که در گذشته مورد استفاده پزشکان بودند. این محصول به دوربین آیفون متصل شده و از درون گوش بیمار ویدئو تهیه می کند. ویدئوی گرفته شده سپس امکان ارسال به ایمیل دکتر را داشته (که البته 49 دلار دیگر هزینه دارد) تا پزشک نیز آن را مشاهده نموده و پس از معاینه، نسخه بیمار را به سرعت بنویسد. این ایده تلاش دارد تا مشکل خانواده هایی که به حسب موقعیت دسترسی لازم به متخصصین اطفال ندارند را حل نماید.

آقای Erik Douglas، مدیر این شرکت می گوید: قصد داریم پزشک را به منزل شما بیاوریم، همانگونه که شعبات بانک ها به موبایل ها نقل مکان کرده اند. CellScope تلاش دارد تا خدمات پزشکی را در هر کجا که هستید در تلفن همراهتان به شما ارائه کند

عفونت گوش، بیماری مرسومی در کودکان بوده و هر سال تعداد زیادی از والدین را به متخصصین اطفال می کشاند. (چیزی که باعث می شود بیمه سلامت ایلات متحده سالانه 3.5 میلیارد دلار در این زمینه هزینه داشته باشد.) 80 درصد از خردسالان تا سن 3 سالگی دست کم یک بار به این بیماری دچار می شوند، از همین رو فرصت های پیش رو برای این استارت آپ بسیار واضح هستند. 

محصول بعدی، به نام Swaive دماسنجی هوشمند است که مانند گجت قبلی، درون گوش بیمار قرار گرفته و در اصل کاربردش سنجش میزان حرارت بدن بوده و با اپلیکیشن Health اپل از طریق بلوتوث سینک می گردد.

Gurpal Bhoot می گوید: این وسیله به والدین یا کاربران اجازه می دهد تا نتایج اندازه گیری دمای بدن را به راحتی به دست پزشکان برسانند. در این اپلیکیشن قابلیتی وجود دارد که تمامی معاینات با این دستگاه بایگانی شده و به راحتی به پزشک اجازه می دهد که تاریخچه ای کامل را از سوابق بیمار، برای تشخیص بهتری داشته باشد

اپلیکیشن AmWell برای کاربرانی که دارای طرح بیمه ای نیستند یا علاقه ای به مراجعه حضوری به پزشک ندارد،راهکارهای جالبی دارد. این افراد با استفاده از این سرویس قادرند از طریق فیس تایم به پزشکان آنلاین به صورت 24 ساعته و بدون تعیین وقت قبلی دسترسی داشته باشند.

قیمت هر ویزیت در این اپلیکیشن معادل 49 دلار خواهد بود و پس از معاینه توسط پزشک، نسخه ی قابل چاپی به AmWell  فرستاده خواهد شد که قابل ارائه به سازمان های بیمه ای نیز هست.

اگرچه عرضه ی اپلیکیشن سلامت اپل هیاهوی بسیاری به پا کرد، ولی پس از آن زمان، دیگر خبر خاصی از این سرویس نشده بود. محصولاتی که معرفی کردیم شاید اولین ابزارهایی باشند که در تلاش برای استفاده صحیح از سرویس سلامت کوپرتینویی ها برآمده اند. به نظر می رسد در آینده ای نزدیک میلیون ها کاربر آیفون خواهند توانست سریعترین خدمات پزشکی عمرشان را تجربه نمایند.

 

منبع:mashable

 

بالا