مسیر مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2021

telehealth با افزایش Covid-19 به سرعت افزایش یافت.قرار ویزیت های آنلاین Telehealth برای یک بیماری همه گیر ایده آل است: بیماران می توانند نظر آگاهانه در مورد علائم خود دریافت کنند و برای انجام آزمایش تشخیصی ارجاع شوند بدون اینکه مجبور شوند به صورت حضوری به مطب بروند و دیگران را به خطر بیندازند.

اما در حالی که کانون توجه telehealth عمدتاً به سودمندی آن برای بیماری های عفونی مربوط بوده است ، اما بسیاری از تحولات دیگر در این صنعت اتفاق می افتد که در مسیر انقلابی شدن راهی برای مراقبت از بسیاری از ما هستند.

در اینجا نگاهی می اندازیم به اینکه سلامتی در سال 2021 کجا می رود...

 

مدیریت مراقبت از بیماری مزمن

 

در اولین روزهای شیوع همه گیر کرونا ، بسیاری از بیماران با مشکلات مزمن یا مستمر بهداشتی به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری Covid-19 یا کاهش دسترسی به خدمات بهداشتی به دلیل سرازیری بیماران ویروسی کرونا در منطقه ، مراقبت از خود را به تعویق انداختند.

اکنون که بیمارستان ها و دفاتر پزشکی بهتر می دانند چگونه با این بیماران ویروس کرونا افراد را درمان کنند ، مراقبت های غیر اورژانسی و مداوم برای بیماری های مزمن مانند لوپوس ، بیماری خودایمنی و بیماری های وابسته به سن بار دیگر در حال افزایش است.یک ارائه دهنده خدمات بهداشت از راه دور ، در سامانه های ویزیت آنلاین، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری مزمن را که نیاز به مراقبت مداوم دارند ، میتواند ویزیت کند. نظارت از راه دور مخصوصا برای بیمارانی که مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت ، فشار خون بالا و کلسترول بالا دارند ، رو به ظهور است.

ضمن تشکر از دستگاه های بهداشتی پوشیدنی که می توانند مواردی مانند ضربان قلب ، سطح گلوکز ، فشار خون و موارد دیگر را ردیابی کنند و سپس این داده ها را به یک ارائه دهنده ارسال کنند ، مراقبت های مداوم آنلاین و از راه دور، روز به روز موثر تر می شود.در سال 2021 ، شاهد خواهیم بود که مراقبت از سلامت از راه دور همچنان نقشی بزرگ برای بیماران مبتلا به این نوع مشکلات بازی می کند.

 

پیشرفتهای سریعتر فناوری برای دستیابی به مقررات در حال تکامل

 

یکی از دلایلی که ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از راه دور توانستند به سرعت در طول بیماری همه گیر مقیاس بندی کنند این است که دفتر بهداشت و خدمات انسانی مقررات خاصی را ایجاد کرد.

این امر تحت نظر شرایط حریم خصوصی HIPAA است ، ارائه خدمات سریع بهداشت از طریق پزشکان و بیمارستان ها را آسان می کند.با تاثیر این اقدامات نظارتی ، پس از کنترل بهتر بیماری همه گیر ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از راه دور مجدداً باید امنیت و حریم خصوصی را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهند. برای توسعه راه حل های پایدار بهداشت از راه دور که بتوانند حجم استفاده بیشتر و همچنین اجرای گسترده تر را ایجاد و کنترل کنند ، از آخرین فناوری رمزگذاری داده استفاده می شود.

 

تمرکز مداوم بر سلامت روان و روانپزشکی

 

یکی از تحولات مثبت مراقبت های بهداشتی که همه گیری به ارمغان آورده است ، تمرکز مجدد بر اهمیت خدمات بهداشت روان است.رشد برنامه های بهداشت روان مانند Calm و Headspace را در نظر بگیرید که برای کمک به کاربران در تمرین هوشیاری ، یادگیری مراقبه و ایجاد عادت های خواب سالم طراحی شده اند. در آوریل سال 2020 ، هنگامی که همه گیر آغاز می شود ، 10 برنامه برتر ذهن آگاهی نسبت به ژانویه بیش از 2 میلیون بارگیری افزایش یافته اند.

با وجود بسیاری از افراد که اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند ، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی منابع بهداشت روان را به بیماران خود ارائه می دهند. این شامل همه موارد است ، از مشاوران مجاز گرفته تا روانپزشکان.

Telehealth آماده است که در سال 2021 به رشد خود ادامه دهد و دسترسی بیشتری به انواع مختلف بیماران: سالمندان ، نیازهای بهداشت روانی ، بیماران اطفال و غیره فراهم کند.

ارائه دهندگان موفق نه تنها باید توانایی خود را در تأمین نیازهای فنی مانند رمزگذاری داده و حریم خصوصی ادامه دهند - بلکه آنها باید بر تأمین نیازهای روزافزون برای مراقبت های مداوم و بهداشت روان تمرکز کنند.در صورت انجام صحیح ، شرکتهای بهداشت از طریق ارائه خدمات آنلاین قادر خواهند بود دسترسی به بخشهای بهداشتی را به درصد بسیار بیشتری از مردم ، به ویژه افرادی که به طور سنتی عقب مانده اند ، گسترش دهند.

 

منبع: forbes

 

همچنین بخوانید:

بیمارستان هوشمند و بیمارستان پرتابل

مزیتهای بکارگیری علم داده‌ها در بهداشت و درمان

چرا باید از پرونده الکترونیک سلامت استفاده کنیم؟

بالا