آینده سلامت از راه دور در سال 2022 و پس از آن چیست؟

مدیریت بیمارستان آسیا نگاهی عمیق‌تر به آنچه در آینده می‌تواند به طور بالقوه برای سلامت از راه دور داشته باشد، می‌کند  هنگامی که همه‌گیری کووید، 19 در سال 2019 آغاز شد، بیمارستان‌ها در سراسر جهان مجبور شدند برای ادامه ارائه مراقبت‌های ایمن و با کیفیت به بیماران خود واکنش نشان دهند و سازگار شوند.

این به نوبه خود منجر به دیجیتالی شدن گسترده در مراقبت های بهداشتی شد و فناوری ها و سیستم های جدیدی برای کمک به ارائه دهندگان پزشکی برای مقابله بهتر با چالش های ناشی از COVID، 19 راه اندازی شدند.

به طور خاص، استفاده از سلامت از راه دور در بیمارستان ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، و درک دلیل آن دشوار نیست.از این گذشته، ماهیت بسیار قابل انتقال ویروس COVID، 19 به این معنی است که اکثر بیماران ،  از کسانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند ،  جلوگیری می کنند ،  از ترس ابتلا به ویروس، ترجیح می دهند شخصاً به بیمارستان ها و سایر مراکز پزشکی مراجعه نکنند.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز موظف بودند کارکنان خود را در برابر ویروس ایمن نگه دارند و کاهش تعداد مشاوره های حضوری به کاهش خطر آلودگی متقابل کمک کرد.در سنگاپور، وزارت بهداشت قبلاً اهداف خود را برای صدور مجوز خدمات پزشکی از راه دور تا ژوئن سال جاری تشریح کرده بود ، نشانه ای از اهمیتی که چنین خدماتی در مراقبت های بهداشتی مدرن دارند.

 

اما اکنون، با توجه به اینکه نزدیک به 60 درصد از جمعیت جهان حداقل یک دوز از واکسن کووید، 19 را دریافت کرده اند، و با تلاش های جهانی برای واکسیناسیون، این انتظار وجود دارد که زودتر از دیرتر احساس عادی بودن بازگردد.در واقع، رئیس سازمان بهداشت جهانی، دکتر تدروس آدهانوم گبریسو، قبلا ابراز امیدواری کرده بود که این بیماری همه گیر بتواند در سال جاری به پایان برسد، اگرچه نوع اخیر Omicron ممکن است هنوز این بازه زمانی را به عقب براند.

 

بنابراین سوالی که بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اکنون از خود می پرسند این است: آیا سلامت از راه دور در سال 2022 و پس از آن همچنان مرتبط باقی خواهد ماند؟

به طور دقیق تر، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی چگونه باید سلامت از راه دور را در حال حرکت رو به جلو ببینند؟ آیا باید منابع بیشتری برای بهبود قابلیت‌های سلامت از راه دور سرمایه‌گذاری شود؟ یا بهتر است از این منابع برای آماده سازی خود برای رشد مورد انتظار ویزیت حضوری استفاده شود؟

برای لئونا کارنالی، مدیر عامل بیمارستان Primaya اندونزی، پاسخ ساده است: مشاوره از راه دور و مراقبت بهداشت از راه دور همچنان نقش مهمی در دنیای مراقبت های بهداشتی ایفا می کند، حتی پس از انتقال بیماری همه گیر به آندمیک.

کارنالی گفت: ما معتقدیم مشاوره از راه دور حتی پس از همه گیری همه گیر به طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، زیرا هم برای بیماران و هم برای پزشکان بسیار راحت است.

به لطف همه‌گیری، توسعه بهداشت از راه دور و فناوری دیجیتال تسریع شد. فناوری دیجیتال صنعت مراقبت های بهداشتی، از جمله Primaya را قادر ساخته است که در بحبوحه همه گیری همه گیر زنده بماند، و همچنان نقش مهمی در توسعه خدمات مراقبت های بهداشتی ایفا خواهد کرد. فرصت ها و امکانات بی پایان هستند.

با این حال، ما باید خطرات ناشی از اتکا به مشاوره از راه دور را به تنهایی درک کرده و به بیماران آموزش دهیم. بیماران باید بدانند که در صورت تداوم علائم یا بدتر شدن قبل از اینکه خیلی دیر شود، به دنبال کمک فوری باشند و مستقیماً به بیمارستان مراجعه کنند.با این وجود، سلامت از راه دور می تواند برای بیماران مفید باشد تا قبل از مراجعه به یک متخصص خاص یا برای گرفتن نظر دوم، اطلاعات قبلی خود را جستجو کنند، اگرچه پزشکان برای تشخیص صحیح باید بیمار را از نظر فیزیکی معاینه کنند.سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که Hospital Management Asia با آنها صحبت کرد نیز اعتماد خود را نسبت به ارزش سلامت از راه دور فراتر از همه گیر اعلام کردند.

 

نیلای بیمارستان اورلیوس مالزی به HMA گفت که در حالی که برخی از بیماران آنها تعاملات چهره به چهره را از دست می دهند، سلامت از راه دور همچنان بخش مهمی از عملیات آنها خواهد بود، زیرا به افرادی که در ایالت های دیگر یا حتی خارج از کشور مستقر هستند اجازه می دهد با آنها ارتباط برقرار کنند. پزشکان مورد اعتماد به این ترتیب، آنها قصد دارند در سال آینده به طور مساوی بر روی مشاوره های دیجیتالی و فیزیکی تمرکز کنند و در عین حال متعهد به یافتن راه هایی برای بهبود تجربه سلامت از راه دور برای بیماران خود باشند.این در مورد بیمارستان پنانگ ادونتیست نیز صدق می کند، که تشخیص داد سلامت از راه دور همچنان مرتبط است زیرا برخی از بیماران آن روش مشاوره را ترجیح می دهند.

در بیمارستان بین المللی Bumrungrad در تایلند، به بیمارانی که انتخاب می کنند در خانه درمان شوند، مراقبت هایی ارائه می شود که فراتر از خدمات مشاوره از راه دور بیمارستان است.دکتر Chatchai Arthur Yachantha گفت: در بیمارستان بین المللی Bumrungrad، ما برنامه های مختلفی را ارائه می دهیم ... از جمله خدمات مراقبت در منزل، پزشکی از راه دور و همچنین تماس های بعدی. این برای اطمینان از این است که بیماران ما حداکثر راهنمایی های بهداشتی را برای ایجاد یک محیط بهبودی کامل دریافت می کنند.

در مورد گروه بیمارستان‌های سیلوام اندونزی، یک نظرسنجی اخیر از بیماران از راه دور آنها پاسخ مثبتی به این خدمات نشان داد.رئیس اطلاعات بیمارستان، آقای Ryanto Tedjomulja، به HMA گفت: ما اخیراً یک نظرسنجی از بیمارانی که در شش ماه گذشته از خدمات مشاوره تلفنی Siloam استفاده کرده‌اند، انجام دادیم و امتیاز کلی 4.7 از 5 را دریافت کردیم.

بنابراین این در واقع نشان می دهد که بسیاری از مردم احساس می کنند این تجربه خوب است. آنها متوجه می شوند که پزشکان کاملاً روی آنها متمرکز شده اند و راحت تر است زیرا داروها مستقیماً به خانه های آنها تحویل داده می شود.تدجومولجا با اذعان به اینکه سیلوام در ماه‌های اخیر شاهد بازگشت بیماران بیشتری به بیمارستان‌ها بوده است، معتقد است هنوز در آینده تقاضا برای سلامت از راه دور وجود خواهد داشت.

تدجومولجا نشان داد: بله، تعداد مشاوره از راه دور در مقایسه با اوج در جولای (2021) کمتر بود، اما بسیاری از بیماران هنوز هم مشاوره از راه دور را انتخاب می‌کنند، حتی در دوره‌ای که وضعیت کووید، 19 تثبیت شده بود.بنابراین، من فکر می کنم که مشاوره از راه دور گزینه ای برای مواردی است که می توان از راه دور به آنها رسیدگی کرد.

با این حال، Tedjomulja معتقد است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اکنون باید "به تصویر بزرگتر نگاه کنند و راه هایی را برای تکامل خدمات بهداشتی از راه دور خود به منظور ارائه بهتر به نیازهای بیماران خود جستجو کنند.

تجومولجا توضیح داد: مفهوم سلامت از راه دور، به طور کلی، موضوعی بسیار گسترده است. برای مثال، مشاوره از راه دور، که همه در طول همه‌گیری درباره آن صحبت می‌کنند، تنها بخشی از سفر بیمار است.من فکر می‌کنم بیمارستان‌ها اکنون باید بررسی کنند که چگونه می‌توان تجربه آنلاین را با خدمات آفلاین ترکیب کرد تا یک سفر یکپارچه برای بیمار فراهم کند، چه در داخل دیوار بیمارستان و چه در خارج، و سلامت از راه دور قطعاً نقش مهمی در این سفر ایفا خواهد کرد.

 

منبع: hospitalmanagementasia

 

همچنین بخوانید:

چالش‌ها و مزایای استفاده از اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

متاورس در مراقبت های بهداشتی ! عصر جدید در حال تحقق است

متاورس، پذیرش بهتر رمزنگاری، و عصر طلایی برای پزشکی از راه دور: سه ویژگی تخصصی و پیش بینی برای سال 2022

بالا