سوابق سلامتی ، خلاصه ای از اطلاعات مهم پزشکی شما بصورت آنلاین می باشد

زمانی که شما سابقه سلامت(Health Record) داشته باشید، اطلاعات پزشکی شما از هر کجا و هر زمان بصورت آنلاین و بطور ایمن قابل مشاهده می باشد حتی اگر شما نقل مکان کنید یا به کشور دیگری مهاجرت کنید، می توانید از طریق رایانه یا هر وسیله دیگری که به اینترنت متصل باشد به اطلاعات پزشکی خود دسترسی پیدا کنید.در این صورت شما اگر برای معاینه به پزشک خود مراجعه کرده باشید و یا در پی یک تصادف رانندگی در اتاق اورژانس باشید و نتوانید صحبت کنید، پزشک تان می تواند به اطلاعات پزشکی مهم شما دسترسی داشته باشد از قبیل:

-حساسیت ها

-داروهای مصرفی

-بیماری هایی که به آنها مبتلا هستید

-نتیجه آزمایش های پزشکی مانند آزمایش خون

 

برای رسیدن به اهدافی که در بالا اشاره شد میتوانیم از اپلیکیشن های اینترنت اشیا استفاده کنیم. مراقبت پیشگیرانه یک برنامه کامل از IoMT است. سنسورهای بیومتریک و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند داده‌های به‌هنگام را از برنامه بهداشتی جمع‌آوری کنند، به برگزیدن شاخص‌های دیگر یا انتخاب شیوه زندگی کمک کنند و مشتریان را در ثبت‌نام اپلیکیشن‌های پیشگیری راهنمایی نمایند.

مهندسان سیستم های سلامت به دنبال کارایی و اثر بخشی هر چه بیشتر منابع موجود در نظام سلامت هستند. کشور های پیشرو متوجه شده اند که نظام سلامت یکی از گلوگاه های اصلی تولید ناخالص داخلی آنهاست.و برای این که بتوانند از منابع موجود شان بهترین استفاده را کنند، ناچار به تغییر نگرش خود به سلامت، بیمار و بیمارستان و … شده اند. در این راستا سلامت الکترونیکe-Health  یک زمینه روبه رشد از تلاقى انفورماتیک، پزشکى، بهداشت عمومى و تجارت است که از طریق اینترنت و تکنولوژى هاى مرتبط با آن ارتقا و تکامل مى یابد. سلامت الکترونیک را نه تنها به عنوان یک توسعه فنى بلکه به عنوان حالتى روحى،. طرز تفکر و یک حرکت عمومى جهانى مى توان توصیف کرد. سلامت الکترونیک شامل حوزه های مختلفی است که عبارتند از:

 

 توانمندسازى بیمار و پزشک

مردم جوامعى که اطلاعات صحیح و کافى را نسبت به مراقبت از سلامت خود دارند، کمتر دچار بیمارى شده و در صورت ابتلا به بیمارى نیز مى دانند.که در چه زمانى به چه متخصصى رجوع کنند. بدین ترتیب از مراجعه های مکرر آن ها به مراکز غیرمرتبط جلوگیرى به عمل آمده و در نتیجه شاهد ترافیک هاى بیهوده در محیط هاى بهداشتى نخواهیم بود. افزون بر این افراد بیمار مى توانند آموزش هاى مورد نیاز خود را در مورد برخورد با بیمارى و عوارض آن از طریق شبکه هاى اطلاع رسانى دریافت کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

امکان تبادل اطلاعات میان مؤسسات بهداشتى

در این حوزه از سلامت دیجیتال امکان تبادل اطلاعات و اسناد پزشکى میان مؤسسات بهداشتى و درمانى فراهم خواهد شد. به نحوى که همواره از آخرین تغییرات دارویى، نسخه هاى درمانى، آموزش هاى پرستارى و مراقبتى و دیگر اطلاعات مورد نیاز آگاه شوند.بانک های اطلاعاتی این مؤسسات همواره به روز بوده و از آخرین تجربیات همکاران خود در هر گوشه از جهان مى توانند استفاده کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

در نهایت نتیجه میگیریم که

پزشکی از راه دور شامل استفاده از ارتباطات الکترونیکی و نرم افزاری برای ارائه خدمات بالینی به بیماران بدون بازدید شخصی است.تکنولوژی تله مدیسین اغلب برای برای معاینه وضعیت سلامت بیمار، مدیریت بیماری های مزمن، مدیریت دارو، مشاوره تخصصی و تعدادی از خدمات بالینی دیگر که می تواند از راه دور از طریق ویدیو و اتصالات صوتی امن ارائه شود، استفاده می شود و در این راستا اپلیکیشن های اینترنت اشیا به کمک پزشک و بیمار آمده اند.پرونده الکترونیک سلامت سوابق پزشکی بیمار را در جای امن نگهداری میکند و اطلاعات را در اختیار پزشک معالج قرار میدهد.

 

همچنین بخوانید:

ماهیت بلاک‌چین و استفاده‌های بالقوه‌ی آن در صنعت بهداشت

چگونه بلاک چین در پزشکی نحوه ارائه مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد؟

کاهش هزینه ها از طریق مانیتورینگ از راه دور

بالا