سیستم های شناسایی و ایمنی بیمار

Patient Identification and Security Systems

وسایل ایمنی بیمار، در مواردی که شیرخواری از اتاق نوزادان بیرون برده شده و یا بیماری گم می گردد، به پرسنل مربوطه هشدار می دهند. وسایل مزبور،‌ جهت استفاده در همه انواع مراکز مراقبت بهداشتی، از جمله بیمارستانها، آسایشگاههای سالمندان و معلولین و مراکز مراقبت دراز مدت و مراکز امدادی طراحی شده اند.

پایش بیماران،‌ آ‍زادی عمل بیشتری را برای آنان و نیز پرسنل مراقبتهای بهداشتی فراهم نموده و اجازه می دهد که بیماران احساس استقلال بیشتری داشته باشند. گم شدن و گریختن از جمله پرهزینه ترین خطراتی است که مراکز مراقبت درازمدت با آن مواجه می شوند. خطراتی که سلامتی افراد را تهدید می کند در هر شرایطی که بیماران یا ساکنین مراکز مزبور قادر به حرکت بدون کمک باشند و نیز در موارد اختلال درازمدت با آن مواجه می شوند. خطراتی که سلامتی افراد را تهدید می کند در هر شرایطی که بیماران یا ساکنین مراکز مزبور قادر به حرکت بدون کمک باشند و نیز در موارد اختلال عملکرد شناختی، نظیر آنچه که در دمانس، ضربه مغزی، اختلالات ناشی از دارو یا الکل یا بیماری ذهنی ایجاد می شود وجود دارد. افراد فراری با اشخاصی که گم شده اند از طریق تلاشهای بی هدف، آشکار و غالباً مکرر جهت ترک ساختمان و محوطه آن شناخته می شوند. افراد مستعد گم شدن را باید سریع شناسایی نمود. بیماران مراکز توانبخشی و ساکنین آسایشگاهها که دچار اختلال شناختی هستند ممکن است در مسیر پلکان یا مناطق ناامن سرگردان شوند، ساختمان را به منظور پیداکردن منزل خود یا محیط آشنا ترک نماید و یا در اتاقهای دیگر ساکنین پرسه بزنند. موقعیت نشناسی و سرگردانی ممکن است در ابتدا در محیطهای جدید رخ دهد. دیگر علل سرگردانی عبارتند از : عوارض جانبی داروها، گیجی، استرس، سر و صدا ، تنهایی، حضور در جمعیت و یا در محیطهای ناآشنا و یا وجود توهمات. علاوه بر هزینه های بیمه و دادخواهی های بالقوه،‌ حوادث ایجاد شده برای افراد فراری ممکن است سبب جلب توجه شدید رسانه ها گردیده و شدیداً‌ به حسن شهرت مرکز مراقبت بهداشتی آسیب وارد کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

وسایل ایمنی شیرخواران، در مواردی که از بخش خصوصی مادران، بخشهای نوزادان، زایمان، مراقبتهای ویژه  ICU نوزادان یا مهد کودک، بیرون برده می شوند، پرسنل مربوطه را آگاه می سازند. همچنین می توان این وسایل را طوری برنامه ریزی کرد که در صورت نزدیک شدن به آسانسور، پلکان و یا قسمتهای خروجی ساختمان هشدار داده و محل کودک نشاندار شده را با فشردن یک دکمه مشخص نمایند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همه اقدامات جلوگیری از ربوده شدن شیرخوار و کودک، باید علاوه بر طبقات مربوطه به زایمان و نوزادان، طبقات مروبط به اطفال، ICU نوزادان یا اطفال و همه قسمتهای مربوط به مهد کودکها را نیز پوشش دهند. پرسنل مراقبت بهداشتی باید همه نواحی کنترل نشده و نقاطی که به خوبی تحت نظارت نیستند را شناسایی نمایند.

 

همچنین بخوانید:

تکنولوژی، ابزارهای تشخیصی بالینی را متحول می‌کند

کارکردهای اینترنت اشیا برای سلامت و درمان

کاربرد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در سلامت

بالا