ابرکامپیوتر IBM در آینده سرطان را درمان خواهد کرد

Watson نام ابرکامپیوتر قدرتمند IBM بوده که می تواند محاسبات را با سرعتی فرا-انسانی به سرانجام رسانده و از طرف دیگر قادر است محسابات انسانی را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و خطاها را کاهش دهد.

حال یک تیم سرطان شناسی (انکولوژیست) از واتسون بهره گرفته تا تحقیق و تحلیل های ۱۴ موسسه پزشکی در آمریکا و کانادا که در زمینه ی مبارزه با سرطان تلاش می کنند را مورد بررسی قرار دهد.

بیمارستان ها برای دسترسی به ابرکامپیوتر واتسون، هزینه هایی را به IBM پرداخت می کنند. از آنجایی که سرطان می تواند در هر بخشی از بدن شروع به رشد کند، استفاده از این ابرکامپیوتر برای شناسایی نوع تومور و غده ها کاربرد بیشتری خواهد داشت.

واتسون می تواند DNA تومور را شناسایی نموده و روش دقیق درمان آن را پیشنهاد دهد. برای پزشکان معمولا چندین هفته طول خواهد کشید تا با انجام آزمایش های مختلف بتوانند نوع تومور را تشخیص داده و بهترین راه درمان و داروها را پیشنهاد دهند؛ کاری که ابرکامپیوتر IBM صرفا در چند دقیقه انجام می دهد. لازم به ذکز است که هرچقدر که موسسات پزشکی، انواع DNA تومورهای بیشتری را به واتسون بدهند، دیتابیس آن غنی تر خواهد شد.

آنچنان که مشخص گشته، در آینده ای نه چندان دور و با توجه به اطلاعات ژنتیکی بیمار، واتسون قادر خواهد بود ارتباطات بسیاری را میان سرطان و شیوه درمان این بیماری بیابد، که باعث نجات جان افراد زیادی خواهد شد.

منبع : slashgear

بالا