ارائه مشاوره سلامت با اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی

شرکت توسعه اپلیکیشن سلامت آدا یک شرکت نوپا است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. این شرکت توسعه دهنده نرم‌افزار مشاوره سلامت بر پایه هوش مصنوعی است که توانسته است در سال ششم فعالیت خود ۴۷ میلیون دلار سرمایه را جذب کند و مجموع سرمایه جذب شده خود را به بیش از ۶۹٫۳ میلیون دلار برساند. این شرکت پس از ۶ سال فعالیت تحقیق و توسعه، در ماه آوریل ۲۰۱۶ از اپلیکیشن خود رونمایی کرد.  محصول این شرکت بر پایه هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) عمل می‌کند و با سوالات اولیه‌ای که از بیماران می‌پرسد، علائم اولیه بیماری‌های آنان را تشخیص داده و به آن‌ها مشاوره می‌دهد.

این شرکت ماموریت اصلی خود را فراهم ساختن سلامت شخصی شده برای تمامی افراد جامعه عنوان کرده است. به گفته این شرکت نرم افزار توسعه داده شده توسط آن‌ها در سال ۲۰۱۶ از جمله اپلیکشن‌های پیشرو در بیش از ۱۳۰ کشور جهان بوده است و تا کنون بالغ بر ۴ میلیون کاربر در این اپلیکیشن عضو شده و مشاوره‌های پزشکی دریافت کرده‌اند. این اپلیکیشن قابلیت ارتباط با بیماران به ۵ زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و فرانسوی را دارد. همچنین عملکرد پلتفرم ارائه شده توسط این شرکت توسط ۴۰ پزشک و متخصص به صورت تمام وقت نظارت می‌شود و اصلاحات و به روز‌رسانی‌های مورد نیاز اعمال می‌شود.

دانیل ناتراث مدیرعامل و هم‌آفرین شرکت آدا هلث اذعان می‌گوید: “آینده سلامت در دل یک مدل بیمار محور نهفته است که افراد بینش عملی سلامت را در دستان خود دارند، و پزشکان و هوش مصنوعی برای حمایت از بیماران در طول فرایند درمان آن‌ها همکاری می‌کنند.”

علاوه بر مشاوره از طریق پیام با هوش مصنوعی، بیماران در کشور انگلستان می‌توانند با پرداخت ۲۵ دلار در لحظه با پزشک به صورت آنلاین ملاقات کنند و همچنین از طریق همکاری این شرکت با شرکت Karepack، می‌توانند داروهای تجویز شده توسط پزشک را درب منزل خود دریافت کنند. این نرم‌افزار علاوه‌بر این سوالات پرسیده شده توسط بیماران و مشاوره‌های ارائه شده را در یک فضای امن مبتنی بر ابر طبقه‌بندی و نگهداری می‌کند و یک بانک اطلاعاتی آنلاین را تشکیل داده است.

بالا