مراقبت سلامت از راه دور

مراقبت سلامت از راه دور شامل استفاده از ارتباطات از راه دور و فناوری مجازی برای ارائه خدمات درمانی در خارج از مراکز درمانی سنتی است. مراقبت سلامت از راه دور ، که فقط به وسایل ارتباطی نیاز دارد ، اساسی ترین عنصر eHealth" "است که از طیف گسترده تری از فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) استفاده می کند.

نمونه های مراقبت سلامت از راه دور شامل مراقبت های بهداشتی مجازی در خانه است ، این در حالی است که بیمارانی که دارای بیماری مزمن هستند یا افراد مسن زمانی که در خانه هستند ، در مراحل خاصی راهنما ی های درمانی خود را دریافت کنند. Telehealth همچنین کارمندان مراقبت های بهداشتی را در مناطق دور افتاده، در زمینه دریافت راهنمایی از متخصصان در نقاط دیگر در تشخیص ، مراقبت و مراجعه بیماران یاری میکند. آموزش گاهی می تواند از طریق برنامه های تلفنی و یا با تكنولوژی های مرتبط از جمله eHealth كه از كامپیوترهای كوچك و اینترنت استفاده می كنند نیز انجام شود.

طرح های بهداشتی و درمانی که به خوبی طراحی شده اند، می توانند دسترسی و نتایج مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشند ، به خصوص برای درمان بیماری های مزمن و برای گروه های آسیب پذیر. آنها نه تنها تقاضا برای تسهیلات شلوغ را کاهش می دهند ، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند و بخش بهداشتی را نیز مقاوم تر می کنند.

از آنجا که درمان از راه دور ، تعداد مراجعه به مراکز خدمات بهداشتی را کاهش می دهد ، انتشار آلاینده های مرتبط با حمل و نقل و انتشار آلاینده های مربوط به نیازهای عملیاتی را نیز کاهش می دهد. بعلاوه ، با کاهش همزمان مصالح ساختمانی ، مصرف انرژی و مصرف آب ، ضایعات و تأثیرات کلی بر محیط زیست نیز کاهش می یابد.نتیجه این عمل تقاضای فضای کمتر ، منجر به ایجاد تأسیسات بهداشتی کوچکتر میشود.

 

پلت فرم مراقبت سلامت از راه دور، به تازگی ویزیت های ویدیویی دستگاه گوارش را نیز ممکن میسازد

دستگاه گوارش جدیدترین تخصصی است که می تواند در ارائه خدمات مراقبت سلامتی از راه دور به کار رود. کالج آمریکایی گوارش (ACG) همکاری با GI OnDemand را اعلام کرد ، یک پلت فرم telehealth که ارائه دهندگان را قادر می سازد برای حمایت و ویزیت بیماران اقدام کنند و راهی را برای بیماران فراهم کنند تا بتوانند شرایط مزمن دستگاه گوارش را کنترل کنند که این امر از طریق مراجعه به مطب مجازی با متخصصان معده و سایر اعضای تیم مراقبت از آنها ممکن میشود.

ACG با شرکتی به نام Gastro Girl برای ایجاد GI OnDemand همکاری کرد که به گفته آنها با برنامه ریزی و دریافت سوابق پزشکی و ویزیت های بیمار مجازی با گردش کار ارائه دهنده ادغام می شود. ارائه دهندگان می توانند مشابه خدمات کاری برای ویزیت های داخلی ، برای خدمات درمانی بیمار مراقبت از راه دور که ارائه می دهند ، بازپرداخت دریافت کنند.

 

منابع: hcinnovationgroup و Who

 

همچنین بخوانید:

پرستاری از راه دور

سلامت همراه (mHealth) تحولی در ارتقا سلامت

مراقبت های خانگی از راه دور (THC)

بالا