ایجاد یک بستر پزشکی از راه دور

عملکرد یک بستر پزشکی از راه دور

یک برنامه جدید پزشکی از راه دور برای مراقبت های بهداشتی طیف گسترده ای از ابزارها و رویکردها را برای صحیح و مؤثر بودن داروها و درمان از راه دور ارائه می دهد. یک برنامه پزشکی از راه دور یک قطعه فناوری مطمئن و قابل اعتماد با کارایی پیچیده و متنوع است. توجه داشته باشید که چنین برنامه هایی به اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شوند: برنامه های گوشی های هوشمند ، زیرساخت های پیچیده مبتنی بر ابر با مشتری های مختلف ، برنامه های مبتنی بر وب و غیره. صرف نظر از نوع فعالیت و ساختار یک برنامه telehealth ، همه آنها ویژگی های مشترکی دارند. در اینجا بخاطر داشته باشید که هر برنامه پزشکی از راه دور برای به حداقل رساندن مدت زمانی که بیماران باید در مراکز پزشکی بگذرانند ایجاد شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

ویدیو کنفرانس و ویزیت آنلاین تصویری

در هسته هر سیستم پزشکی از راه دور امکانی برای ارتباط مستقیم پزشکان با بیماران برای تشخیص و  یا ارائه مشاوره وجود دارد. بسته به پیچیدگی پلتفرم می توان با ویزیت تصویری و ارسال تصاویر محل بیماری ویزیت را انجام داد. به عنوان مثال ، متخصصان پوست با تجربه می توانند با استفاده از یک عکس ساده تشخیص دقیق ارائه دهند. با این حال ، یک پلت فرم فیلمبرداری از راه دور قطعاً مورد نیاز ترین و راحت ترین گزینه است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

رزرو و برنامه ریزی

این اسم برای خودش صحبت می کند: یک بستر ارتباطی از راه دور باید اجازه رزرو ویزیت ها و مدیریت برنامه ها را با حداکثر کارایی فراهم کند.

 

سوابق پزشکی

باید یک پرونده ذخیره پزشکی وجود داشته باشد که مرتباً به روز شود و شامل کلیه اطلاعات مربوطه و تاریخچه پزشکی بیمار می باشد.

 

نسخه

علاوه بر این ، پزشکان باید بتوانند داروهایی را با استفاده از برنامه تجویز کنند. علاوه بر این ، بسیار عالی است که برنامه اطلاعات مربوط به داروها را در اختیار شما قرار دهد ، بنابراین یک کاربر لازم نیست برای پیدا کردن تمام اطلاعات مربوط به داروهای تجویز شده به گوگل سر بزند. علاوه بر این ، جستجو در  گوگل ممکن است یک بیمار را به سمت اطلاعات قدیمی یا صرفاً اشتباه سوق دهد.

صورتحساب

یک بیمار باید بتواند هزینه یک ویزیت مجازی یا سایر خدمات مورد نیاز خود را مستقیماً از طریق یک برنامه پزشکی از راه دور پرداخت کند.

 

گزارش ها و تحلیل ها

تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش دهی به عملکرد دلخواه پزشک و بیمار کمک میکند.

 

فرآیند ایجاد یک بستر پزشکی از راه دور

اگر می خواهید برای پزشکان نرم افزاری بسازید ، با چرخه توسعه نرم افزار معمولی روبرو خواهید شد که تقریباً می تواند به مراحل زیر تقسیم شود.

 

1. ایده و تحقیق (مرحله تحلیل تجارت)

در این مرحله ، تحلیل های تجاری ایده شما را گرفته و آن را به یک برنامه عملی تبدیل می کنند ، که می تواند به عنوان پایه و اساس برنامه آینده مورد استفاده قرار گیرد. این مرحله بسیار مهمی است که در طی آن بازار و رقبا برای توسعه طرح های دقیق سیستم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

 

2. طراحی

پس از تجزیه و تحلیل کسب و کار ، طراحان UI / UX می توانند از نتایج آن برای ایجاد رابط جذاب سیستم استفاده کنند که هم پزشکان و هم بیماران از تعامل با آنها لذت می برند.

 

3. توسعه نرم افزار

اکنون زمان آن رسیده است که در واقع یک بستر پزشکی از راه دور ایجاد کنیم. این یک مرحله پیچیده است، که شامل انواع مختلفی از تخصص متخصصان توسعه نرم افزار خواهد شد.

 

4- پشتیبانی و نگهداری

پس از استقرار برنامه پزشکی از راه دور ، برنامه مدام باید به روزرسانی و پشتیبانی شود ، بنابراین بدون در نظر گرفتن شرایط ، قابل اعتماد و کاربردی می ماند.

 

 

منبع: kindgeek

 

 

همچنین بخوانید:

پزشکی از راه دور می تواند بیماران مسن را از بیمارستان دور نگهدارد. پس چرا هنوز عملی نشده است؟

آینده پزشکی در گوشی هوشمند شماست

تله درماتولوژی به چه معناست؟

بالا