چرا از ویزیت آنلاین استفاده کنیم؟

این روزها اکثر ارائه دهندگان خدمات كامل در مورد مراقبت های فوری ، مراقبت های اولیه ، فیزیوتراپی و ... خدمات از راه دور را به بیماران جدید و موجود ارائه می دهد. خدمات جدید ارائه دهندگان به بیماران ویزیت آنلاین آنان است که  برای مراقبت ایمن و مؤثر از بیماران و جامعه خود میباشد.  Telemedicine امکان ارائه خدمات درمانی و اطلاعات بالینی را به بیمارانی که از فناوری کنفرانس صوتی و تصویری استفاده می کنند ، ارائه می دهد که در آن بیماران و ارائه دهندگان می توانند از طریق برنامه موبایل یا کامپیوتر با یکدیگر صحبت و گفتگو کنند و ویزیت آنلاین را تجربه کنند.

ویزیت آنلاین  یکی از راههای ارتباطی بین پزشک و مشاور بالینی و بیمار میباشد که در مواقعی که معاینه فیزیکی نیاز ندارد قابلیت کاربرد دارد .در تعریفی دیگر ویزیت پزشکی انلاین نوعی از ارائه خدمات پزشکی میباشد که از طریق شبکه اینترنت امکان برخورداری از مشاوره پزشکان و مشاوران بالینی وجود خواهد داشت.

Telemedicine قدرت پر کردن شکافهایی را دارد که به دلیل شرایط فعلی در معرض دید شما قرار گرفته است. درست مانند راه حل کنفرانس های ویدئویی که به معنای این نبود که مردم از رفت و امد و سفر به کار خود متوقف شوند ، بلکه در صورت لزوم گزینه ای دقیق تر را ایجاد می کند. مراقبت های بهداشتی مجازی می تواند به راحتی در ارائه مراقبت های اولیه مانند پیگیری ، گرفتن دیدگاه دوم و از همه مهمتر غربالگری بیماران کمک کند تا ببیند آیا به یک مشاوره حضوری نیاز دارند یا خیر. تله مدیسین کارآیی عملیاتی را برای پزشکان افزایش می دهد ، بار بیمارستان ها و مراکز درمانی را کاهش می دهد ، ضمن اینکه اطمینان بیشتری را برای بیماران با پشتیبانی و بازخورد بهتر فراهم می کند.

این روزها میتوانید از سامانه هایی که  خدمات مشاوره و ویزیت آنلاین را به کاربران در پلتفرم‌های گوناگون ارائه می‌کنند ، استفاده کنید. این سرویس ها در همکاری با پزشکان متعدد، سرویس‌های مشاوره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند که می‌تواند نیاز اولیه‌ی آن‌ها به معاینه را در وضعیت کنونی برطرف کند. اپلیکیشن های زیادی نیز برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس است و امکان مشاوره‌ی صوتی و تصویری بیمار را با پزشک فراهم می‌کند.در این میان سرویس هایی علاوه ‌بر ارائه‌ی خدمات نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت از راه دور را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. بدین منظور پس از مراجعه به وب‌سایت این سامانه ها تنها کافی است نام تخصص یا بیماری یا پزشک مدنظر خود را جست‌وجو کنید تا پزشک معالج مرتبط، به شما پیشنهاد شود.

بسیاری از مشاوره‌های بین بیمار و پزشک را می‌توان به‌طور مؤثرتر به‌وسیلۀ گوشی‌های هوشمند انجام داد به‌طوریکه امروزه بسیاری از بیماران، ویزیت آنلاینرا به روش سنتی ترجیح می‌دهند. البته استفاده از نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی جای مشاوره حضوری را پر نخواهد کرد بلکه یک روش جایگزین برای برقراری ارتباط بین پزشکان و بیماران فراهم می‌کند خصوصاً برای بیمارانی که همیشه دچار کمبود زمان هستند، این سیستم به آن‌ها کمک می‌کند که هم یک مشاوره عالی را تجربه کنند و هم مجبور به ترک محل کار، منزل و اجتناب از سفر و … نباشند.بیشتر اوقات زمانی که یک بیمار توسط پزشک قبلاً ویزیت شده است، برای پیگیری‌های بعدی و یا چک کردن جواب آزمایش، تعویض نسخه و یا مشاوره مجدد، نیاز به مشاوره حضوری ندارد و می‌تواند از طریق این سیستم نرم افزاری، گزینه‌های مذکور را به‌روز رسانی کند. همچنین پس از اتمام مشاوره یک نسخۀ کامل را در سیستم «کامپیوتر» شخصی خود ذخیره کند.

امروزه اکثر کشورهای جهان به استفاده از ویزیت و درمان از راه دور روی آورده و آن را حلال بسیاری از مشکلات موجود در مسائل پزشکی می دانند.

هزینه های مراقبت های بهداشتی می تواند بسیار اساسی ، غیر منتظره و اغلب پیچیده باشد. اصول برنامه های تله مدیسین و سیستم های ویزیت از راه دور باید اکثر برنامه های بیمه درمانی را بپذیرد  و می تواند مستقیماً از شرکتهای بیمه استفاده کند. برخی از برنامه های بیمه ممکن است خدمات از راه دور را تحت پوشش قرار ندهد ، با این حال ، پوشش بیمه به سرعت در حال تحول است.

ویزیت آنلاین به شما اجازه می دهد زمان، مکان و جهت اولیه موضوع ویزیت را تعیین کنید.همانطور که ذکر شد، تتظیم نوع ویزیت می تواند سخت ترین کار باشد. ویزت آنلاین باعث می شود گفتگو در طول هفته ادامه یابد. پزشک با مشاوره سریع، سؤال های شما را پاسخ میدهد و به شما روش های تفکر و یا راه حل توصیه میکند.

هیچ “مکان حضوری” در مشاوره آنلاین وجود ندارد. جلسه شما هر جا که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید میتواند برگزار شود. کاربران اپلیکیشن جلسات درمان خود را در تخت های دلپذیر خود، در یک پارک آفتابی یا هر جایی که احساس راحتی می کنند برای ارتباط با پزشک خود برگزار میکنند. حتی پس از آن، شما مجبور نیستید در کنار یک لپ تاپ بخوابید. هر کجا که تلفن هوشمند شما هست،  در واقع درمانگر تان آنجاست.

در این سبک از مشاوره ما بدون نیاز به صرف زمان و هزینه برای مراجعه به مطب پزشک، بدون این که مجبور باشیم ساعت های متوالی در ترافیک و مطب به انتظار دریافت نوبت و یا نوبت ویزیت شدن بنشینیم، می توانیم به راحتی مشکل خود را به صورت آنلاین با پزشک در میان گذاشته و از او مشاوره بگیریم، در این نوع ویزیت می توان از روش های مکملی چون ارتباط تصویری، تلفنی و حتی در صورت لزوم مراجعه حضوری نیز بهره مند شد.  در ویزیت آنلاین، تنها در صورت نیاز به ویزیت حضوری، پزشک آنلاین، ما را به پزشک متخصص دیگری ارجاع داده و یا نوبت ویزیت حضوری جهت مراجعه به مطب را در اختیار ما قرار می دهد.

خدمات از راه دور پزشکی با زمان انتظار کوتاه‌تر و دسترسی راحت‌تر، رضایت بیمار را بالاتر می‌برد. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده که هر مراجعه به پزشک ۱۲۱ دقیقه از وقت بیمار را می‌گیرد و فقط ۲۰ دقیقه از آن زمان صرف ویزیت می‌شود. با ارائه  این خدمات، زمان انتظار کوتاه‌تر می‌شود. همچنین، علاوه بر افزایش رضایت بیمار، در زمانی که برای رفت و آمد و انتظار صرف می‌شد نیز صرفه‌جویی می‌شود.

 

همچنین بخوانید:

در حوزه بهداشت و درمان ، ویزیت آنلاین یک "عادی جدید" خواهد بود

برآورده کردن نیازهای جدید سلامت و بهبود تجربیات از طریق مراقبت از سلامت از راه دور

از تله مدیسین برای کمک و مراقبت از حیوانات بیمار استفاده کنید

بالا