برنامه هوشمند جدید برای کمک به بیماران مبتلا به نورون

یک برنامه هوشمند جدید به مبتلایان به نورون حرکتی کمک می کند تا تنها با حرکت دادن چشم‌هایشان صحبت کنند. این برنامه حرکت چشم ها را به عنوان حرف و نشانه برداشت نموده و به این افراد کمک می کند تا به این روش کلمه و جمله بسازند. در این روش این بیماران دیگر مجبور نیستند دردهای عضلانی را تحمل کنند، بلکه تنها با حرکت دادن چشم هایشان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.
GazeSpeak حرکت چشم ها را به عنوان حروف و نشانه معنی می کند.
این برنامه که توسط مهندسین مایکروسافت طراحی شده، نسبت به تکنولوژی حرکت چشم که هزاران پوند هزینه دارد، به صرفه تر است.روش کار این برنامه به این صورت است که پشت تلفن هوشمند برچسبی چسبانده و آن را به طرف فرد نگه می داریم، انگار که می خواهیم از او فیلم بگیریم. این استیکر حروفی را نشان می دهد، بنابراین زمانی که بیننده به این حروف نگاه می کند و با مسیر نگاهش مشخص می کند که کدام حروف را انتخاب نموده، برنامه هم آن حروف را تشخیص می دهد. سپس این برنامه با کمک هوش مصنوعی سعی می کند کلمه مورد نظر را پیش بینی کند. سپس فرد مورد نظر دوباره به کلمات نگاه کرده تا با مسیر نگاهش کلمات پیشنهادی را انتخاب نموده و جمله را کامل نماید.
 
این برنامه توسط سه مهندس مختلف بررسی شده و در ماه می عرضه می شود.
 
تکنولوژی های حاضر برای کمک به بیماران مبتلا به نورون حرکتی، بسیار گران بوده و به خدمات و ابزارهای مختلفی نیاز دارند، در عین حال استفاده و اجرای ان ها نیز مشکل است. اما این برنامه مشکلات را رفع نموده، به این صورت که هم تکنولوژی حرکتی را استفاده کرده و هم آسان، قابل حرکت و ارزان است. این برنامه می تواند حرکات را به کلمه تبدیل کند، ادامه جمله را پیش بینی نماید و ارتباط را ممکن سازد، و در عین حال هم برای فرد بیمار و هم مخاطب او، به راحتی قابل استفاده است.
بالا