مزایای شنوایی سنجی از راه دور

متخصصان شنوایی برای انجام معاینات ، نظارت و تنظیم سمعک ها یا انجام تست های شنوایی نیاز میبینند تا به صورت حضوری بیمار را ویزیت کنند. در حالی که مطمئناً کیفیت مراقبت های حضوری بالاست ، محدودیت های جسمی و منابع انسانی می تواند بر میزان کیفیت ویزیت تاثیر بگذارد و بسیاری از افراد نتوانند توسط متخصصان برتر معاینه شوند.

با این حال ، تحولات اخیر فرصت های شغلی جدیدی را برای متخصصین شنوایی بالینی ایجاد کرده است. میلیون ها بیمار بالقوه با افزایش سن ، با کاهش توانایی شنوایی روبرو هستند ، اما چگونه پزشکان می توانند به آنها دسترسی پیدا کرده و به آنها خدمات ارائه دهند؟ این امر دومین شرایط مهم ، رشد سریع فناوری است که باعث می شود امکان ارتباطات از راه دور فراهم شود. اکنون تعداد بیشتری از بیماران از طریق درگاه رایانه ای یا تلفنی توسط پزشکان ویزیت میشوند.

دنیای شنوایی شناسی می تواند با پیشروی از راه دور به عنوان یک عمل پذیرفته شده ، از این فرصت سلامتی استفاده کند. Teleaudiology ارائه خدمات شنوایی از طریق فن آوری های ارتباطات از راه دور است و این امکان را برای متخصصین شنوایی فراهم می کند که ویزیت های خود را با بیماران در یک مکان دور افتاده نیز انجام دهند ، بدون اینکه کسی مجبور به سفر شود.

دیگر لازم نیست که متخصص شنوایی سنجی ویزیت خود را در مناطق پر هزینه و پرجمعیت قرار دهد تا به بزرگترین پایگاه بالقوه بیمار تبدیل شود. در عوض ، پزشک می تواند در یک محیط کارآمدتر واقع شود که به نگهداری و امکانات کمتری نیاز دارد. همچنین این روش برای بیماران شاغل که ممکن است انعطاف شغلی برای برنامه ریزی قرار ویزیت شنوایی شناسی نداشته باشند ، وجود دارد.

از آنجا که بیشتر بیمارانی که نیاز به متخصصین شنوایی سنجی دارند سالخورده هستند یا معلولیت جسمی دیگری دارند ، سفر می تواند برای آنان مشکل باشد. افراد در جوامع روستایی فقط ممکن است به یک متخصص شنوایی در محدوده خود دسترسی داشته باشند که ممکن است به هردلیلی تمایل به داشتن ویزیت تحت نظر آن پزشک نداشته باشند.همین طور هزینه های رفت و آمد و مشکلات راه از جمله مشکلات بیماران است که با شنوایی سنجی از راه دور کاملا برطرف شده است و برای افراد درمناطق دورافتاده نیز بسیار کاربردی است.

در شنوایی سنجی از راه دور مهمتر از همه ، تقویت و ارتقا سلامت توسط بیمار و پزشک به صورت مثبت درک می شود. به طور خلاصه  ویزیت از راه دور ، فرصتی گسترده برای درمان مشکلات شنوایی متصل امروزی است ، به خصوص در مناطق روستایی که در آنجا هیچ متخصص شنوایی وجود ندارد. شنوایی شناسی از راه دور می تواند همان کیفیت عالی درمانی را حتی در یک مکان دورافتاده و بدون نیاز به فدا کردن سودآوری ارائه دهد.

 

منبع: e3diagnostics

 

همچنین بخوانید:

مزایای تله کاردیولوژی

راهنمای بیماران از راه دور

درباره روانپزشکی از راه دور چه میدانید؟

بالا