مروری بر مراقبت سلامت از راه دور

اصطلاح telehealth شامل طیف گسترده ای از فن آوری ها و خدمات برای ارائه مراقبت از بیمار و بهبود کل سیستم تحویل سلامت است. به صورت کلی عبارت telehealth با telemedicine متفاوت است در حالی که پزشکی تله مدیسین به طور خاص به خدمات بالینی از راه دور اشاره می کند اما سلامت از راه دور می تواند به خدمات غیر بالینی  از قبیل آموزش ارائه دهنده، جلسات اداری و ادامه تحصیلات پزشکی علاوه بر خدمات بالینی مرتبط شود.طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، سلامت از راه دور شامل موارد زیر است: نظارت، ارتقاء سلامت و عملکرد عمومی بهداشت.

telehealth با افزایش Covid-19 به سرعت افزایش یافت.قرار ویزیت های آنلاین Telehealth برای یک بیماری همه گیر ایده آل است: بیماران می توانند نظر آگاهانه در مورد علائم خود دریافت کنند و برای انجام آزمایش تشخیصی ارجاع شوند بدون اینکه مجبور شوند به صورت حضوری به مطب بروند و دیگران را به خطر بیندازند.

اما در حالی که کانون توجه telehealth عمدتاً به سودمندی آن برای بیماری های عفونی مربوط بوده است ، اما بسیاری از تحولات دیگر در این صنعت اتفاق می افتد که در مسیر انقلابی شدن راهی برای مراقبت از بسیاری از ما هستند.

Telehealth یا مراقبت از سلامت از راه دور ، امر جدیدی نیست ، اما پذیرش آن توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم کند بوده است. گذشته از موانع فنی ، بالینی و برخی از موانع نظارتی - تعداد پذیرش کم معمولی است زیرا بیماران از خدمات آگاهی ندارند یا از ایده ویزیت مجازی راحت نیستند  و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از رهبری انتقال دریغ کرده اند. با این حال ، اکنون درحال تغییر است.

COVID-19 منجر به تقاضای مشتری برای تغییر در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از یک مدل مراقبت از حجم کم با لمس بالا به یک مدل کم حجم با لمس پایین شده است. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و شرکای آنها اکنون باید با این هجوم سریع مشتریان با مطالبات جدید و متفاوت سازگار شوند.

واقعیت این است که صنعت مراقبت های بهداشتی با پذیرش تحول دیجیتال ، کند عمل کرده است ، با وجود این که اکثر اعضای این صنعت اذعان دارند که درگیری دیجیتال چیزی است که آنها در نهایت مجبور به اتخاذ آن هستند. اکنون زمان پذیرش نوآوری دیجیتالی اکنون روی ماست ، زیرا COVID-19 ثابت کرده است که نقطه عطف محسوب می شود و تعامل دیجیتال را از یک "خوب برای داشتن" به یک نیاز فوری و فوری فشار می آورد.

از این پس ، بیماران انتظار دارند که تعامل دیجیتالی یا مجازی با پزشک خود حتی پس از گذر از بحران به حالت عادی جدید داشته باشند. دلایل این امر،دو مورد است: مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی مانند آنچه در صنایع دیگر دریافت می کنند ، از خدمات پزشکی خود سرویس آنلاین انتظار دارند و اکنون نمی توانند به صورت حضوری به ارائه دهندگان دسترسی پیدا کنند یا تمایلی به مراجعه به مطب پزشکان یا مراکز درمانی ندارند. ترس از قرار گرفتن در معرض COVID-19. طبق مطالعه جدیدی که از Revive Health انجام شده است ، 85٪ از مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی نمی دانند کجا می توانند به نگرانی های روزمره بهداشتی خود پایان داده و مراجعه کنند و 50٪ از مراجعه به یک مرکز مراقبت می ترسند. کارشناسان صنعت انتظار ندارند این تغییر کند. انتظارات بیماران از مراقبت های بهداشتی دیجیتال برای رفع این مسایل است.

پس از برقراری فناوری ارتباطات از راه دور و استراتژی تحویل ، بزرگترین موانع استفاده ، عدم آگاهی از وجود سرویس و عدم درک یا ناراحتی در مورد نحوه عملکرد آن خواهد بود. به سادگی "زندگی کردن" کافی نیست باید معنا را توضیح دهید.

خبر خوب این است که مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی ارتباطات مستقیمی و شخصی تری را با ارائه دهندگان و سایر اعضای اکوسیستم مراقبت خود می خواهند و انتظار دارند. بنابراین ، بهترین مسیر پیش رو چیست؟ در زیر برخی از بهترین شیوه ها در مورد چگونگی بازاریابی یک برنامه آنلاین را ارائه می دهیم.

Telehealth به عنوان استفاده از اطلاعات الکترونیکی و فناوری ارتباطات از راه دور برای حمایت از مراقبت های بهداشتی بالینی از راه دور تعریف می شود.برخی از نمونه ها شامل کنفرانس های ویدئویی ، به اشتراک گذاری تصاویر به صورت آنلاین ، پخش رسانه ها و ارتباطات بی سیم است. از فناوری هایی نظیر اینها می توان نه تنها مراقبت های بهداشتی بالینی بلکه آموزش بیماران ، بهداشت عمومی و مدیریت بهداشت را نیز پشتیبانی می کند.

در زیر چند نمونه از چگونگی استفاده از Telehealth آورده شده است:

-پورتال بیمار

-ویزیت های مجازی

-دستگاه های پوشیدنی که امکان نظارت از راه دور را دارند

-ردیابی اطلاعات بهداشتی در یک برنامه بهداشت شخصی

 

Telehealth این توانایی را دارد که واقعاً بتواند مراقبت های بهداشتی را متوقف کند ، همانطور که ما می دانیم - و اثرات آن در برخی از زمینه های پزشکی ، مانند روانپزشکی در حال انجام است.همچنین می تواند برای بیماران دارای شرایطی مانند اختلالات اضطرابی فایده ای داشته باشد که می تواند سفر به مطب را دشوار کند. ویزیت های مجازی می توانند در این سناریوها خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

همچنین مراقبت سلامت از راه دور با دستیابی هر چه بیشتر این بیماران ، مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد. Telehealth موانعی را که ممکن است از کمک به بیماران جلوگیری کند ، برطرف می کند. این محدودیت های جغرافیایی ، زمان ، وسیله مالی یا صرف مراقبت از کودک ، محدودیت های زیادی وجود دارد که مردم را از معالجه دور می کند. Telehealth می تواند این امر را تغییر دهد و برای برخی از جمعیت می تواند به ویژه تأثیرگذار باشد.

مراقبت سلامت از راه دور، دسترسی به مراقبت ها به ویژه برای جمعیت های فقیر و روستایی افزایش می یابد.از Telehealth نه تنها بیماران بلکه سازمان های بهداشتی و درمانی نیز سود می برد. به عنوان مثال ، Telehealth می تواند بهره وری ارائه دهندگان را افزایش دهد. زمان چرخه قرار ملاقات با تله مدیسین به مراتب سریعترمیشود، زیرا زمان گردش بین بیماران حداقل است.

علاوه بر این ، سلامت از راه دور می تواند باعث شود که متخصصان مراقبت های بهداشتی بهتر بتوانند در خارج از ساعات کاری معمولی به بیماران خدمت کنند. پزشکی از راه دور می تواند به پزشکان اجازه دهد تا قرار ملاقات ها را بدون پرستار و پرسنل بالینی انجام دهند ، که هم هزینه های سربار را کاهش می دهد و هم برای قرارهای بعد از ساعت امکان پذیر است.

 

همچنین بخوانید:

معرفی نه استارتاپ در حوزه سلامت روان

علم داده در حوزه سلامت چه کاربردهایی دارد؟

تفاوت بین پزشکی از راه دور و مراقبت سلامت از راه دور چیست؟

بالا