ایجاد متا سلامت در متاورس

در اواخر اکتبر، فیس بوک نام شرکت هلدینگ خود را به Meta تغییر داد تا ادعای خود را در مورد مفهوم متاورس، که آینده اینترنت تلقی می شود، مطرح کند. این اعلامیه که در وب‌سایت شرکت به‌عنوان «تکامل بعدی در خط طولانی فناوری‌های اجتماعی» توصیف می‌شود، به درستی توسط مفسران صنعت نیز به عنوان تلاشی از سوی فیس‌بوک برای منحرف کردن تمرکز از مشکلات فعلی خود با تغییر نام تجاری تلقی شده است.

که به عنوان «مجموعه‌ای از فضاهای مجازی که می‌توانید با افراد دیگری که در فضای فیزیکی مشابه شما نیستند، آواتاری ایجاد و کاوش کنید»، پتانسیل متاورس را می‌توان مثبت دانست، به ویژه در دنیایی که کار از خانه و انتظار خدمات بر اساس تقاضا رایج تر می شود. با این حال، این مفهوم با فاصله گرفتن از واقعیت واقعی، به‌ویژه با آموخته‌های اخیر درباره تأثیر بی‌سابقه رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان، پرسش‌های بزرگی را مطرح می‌کند، از جمله اینکه چه کسی دنیای دیجیتالی به‌ظاهر بی‌پایانی را برای فساد، سوء استفاده، اخلاقیات تحریف‌شده، و نقض داده‌ها نظارت می‌کند.

 

متاورس برای مراقبت های بهداشتی به چه معناست؟

با رایج‌تر شدن مراقبت از سلامت از راه دور، قرار ملاقات از راه دور با HCP و راه‌حل‌های دیجیتالی برای خدمات بهداشتی که به دلیل همه‌گیری تحریک شده است، کاربران شروع به احساس اطمینان بیشتری در دور شدن از روابط سنتی فرد به فرد در مراقبت‌های بهداشتی کرده‌اند.

متاورس می تواند فرصت های بیشتری را همانطور که در فوربس بیان شده است باز کند: [متاحوره] کاربردهای بالقوه قابل توجهی در حوزه مراقبت های بهداشتی دارد. برخی از نمونه های بسیار اساسی عبارتند از: نظارت از راه دور بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند. داده ها و بینش بهتر در مورد نتایج بالینی (مانند پایش قند خون، ردیابی ریتم قلب و غیره)؛ ردیابی افزایش یافته سلامت جسمانی، به طور مجازی. در بریتانیا، کاهش نیاز به مراجعه به بیمارستان و درمان، در صورت لزوم، برای کمک به بهبودی NHS پس از تأثیر COVID-19 ضروری است.با این حال، یک مانع کلیدی برای اطمینان از در دسترس بودن متاورس و مزایای بالقوه آن برای همه در سراسر جهان وجود دارد - زیرساخت دیجیتال جهانی.

 

شکاف دیجیتال

طبق تحقیقات انجام شده در اوایل سال 2021، 4.66 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان یا 59.5 درصد از جمعیت جهان وجود دارد، به این معنی که تقریباً 40 درصد از کل جمعیت جهان آفلاین هستند. تعداد زیادی از مردم در حال حاضر در سمت اشتباه شکاف دیجیتال قرار دارند که متاورس تنها آن را تقویت خواهد کرد. از منظر بهداشت جهانی، از آنجایی که سازمان‌ها به طور همزمان در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار 2030 برای پوشش همگانی مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند، با این اصل که «هیچ‌کس را پشت سر نگذارید»، شکاف دیجیتالی مانع بزرگی را ارائه می‌کند که تنها می‌تواند با حرکت به سمت فراجهان تشدید شود.

برای اینکه یک «متا سلامت» واقعی وجود داشته باشد، همه جنبه‌های اکوسیستم‌های مراقبت بهداشتی خاص کشور، منطقه‌ای و جهانی باید دستخوش یک تحول دیجیتالی شدید و اختلال در فرآیندها، جریان‌های کاری، شیوه‌ها و روش‌های ارائه شوند. در حالی که این اتفاق می‌افتد، رسیدگی به نابرابری‌ها در استانداردهای فعلی مراقبت و در دسترس قرار دادن مراقبت‌های بهداشتی برای بیمارانی که حاشیه‌ای یا دسترسی به آنها سخت است (به عنوان افرادی که به هر دلیلی با روش‌های سنتی و مرسوم نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد) باید در بالاترین سطح قرار گیرد. اولویت صنعت بهداشت و درمان

 

بنابراین چگونه شرکت‌های داروسازی می‌توانند دسترسی به سلامت را در عین پذیرش نوآوری‌های دیجیتال افزایش دهند؟

متاورس، همانطور که فیس بوک ادعا می کند، هنوز در مراحل اولیه است و ممکن است یک دهه طول بکشد تا تکامل یابد و پتانسیل بسیار زیادی از نظر مراقبت های بهداشتی به همراه داشته باشد. در حالی که متاورس در حال تکامل است، به راحتی می توان دنباله نوآوری را که اکنون در اختیار داروخانه ها قرار می دهد، از جمله واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI) مشاهده کرد. شرکت‌های Medtech در حال حاضر با پلتفرم‌های موجود برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی سرمایه‌گذاری می‌کنند و آنها را برای آموزش، آموزش و برنامه‌ریزی همزمان و همچنین روش‌های پزشکی مشترک گرد هم می‌آورند.

با این حال، در حالی که پلت‌فرم‌های دیجیتال از بسیاری جهات برابری سلامت و دسترسی را افزایش می‌دهند، شرکت‌های داروسازی باید به کار با بیماران، چه آنلاین و چه آفلاین، از پیشینه‌های مختلف ادامه دهند تا روش‌های تحقیق، توسعه دارو، کارآزمایی‌های بالینی و مراقبت را تعریف و ایجاد کنند. محل. هدف نهایی باید از بین بردن شکاف نابرابری سلامت و پر کردن شکاف دیجیتالی در حال حاضر، قبل از اینکه یکی از این دو بزرگتر شود، باشد، به طوری که وقتی متاورس به بلوغ رسید، بتواند تأثیر قابل توجهی بر بیماران در سراسر جهان داشته باشد.

سه روشی که شرکت‌های داروسازی می‌توانند اکنون از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها این شکاف را ببندند، عبارتند از:

-سرمایه گذاری در دسترسی بهتر به اینترنت برای جوامعی که فقدان زیرساخت های دیجیتال بر دسترسی به خدمات و اطلاعات مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد.

-بهبود سواد دیجیتال برای گروه های بالقوه به حاشیه رانده شده از طریق مشارکت جامعه و مدرسه

-افزایش دسترسی به اطلاعات، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین، برای تشویق درگیر شدن با شرایط، علائم و خود مدیریتی سلامت. مثلا:

--آنلاین: اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG 2.1) همه وب‌سایت‌ها

--آفلاین: ارائه اطلاعات در انواع فرمت های آفلاین که HCP ها می توانند به آنها دسترسی داشته باشند و در اختیار بیمارانی قرار دهند که نمی توانند به صورت دیجیتال به آنها دسترسی داشته باشند.

 

منبع: auroracomms

 

همچنین بخوانید:

6 کاربرد جالب اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

مرز بعدی برای مراقبت های بهداشتی: واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، و متاورس

متاورس و مراقبت از سلامت ،نمایی از ارتفاع 5000 فوتی

 

بالا