نگرانی های سلامت که بر فراز متاورس معلق است

بررسی واقعیت مجازی: متاورس آینده فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها – که با هدف تجسم مجدد اینترنت امروزی به‌عنوان یک تجربه سه بعدی که می‌توانیم به جای نگاه کردن به صفحه نمایش، بخشی از آن باشیم – می‌تواند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد یا گسترش دهد.

اما برخی از کارشناسان فناوری و محققان برجسته در زمینه واقعیت مجازی در پزشکی، بسیاری از این صحبت‌های اخیر را تبلیغاتی با جنبه‌های منفی احتمالی برای بیماران می‌دانند.

روانشناس آلبرت «اسکیپ» ریزو، مدیر واقعیت مجازی پزشکی در مؤسسه فناوری‌های خلاقانه USC، تأکید کرد که متاورس ایده جدیدی نیست. او گفت که محققان مدت‌هاست در حال بررسی کاربردهای جدید VR بوده‌اند و جهان‌های مبتنی بر آواتار برای دهه‌ها وجود داشته‌اند.

او به Future Pulse گفت: «اینجا ممکن است کمی هیاهو باشد – مطمئناً هر کسی که نیمی از مغزش را داشته باشد، زمان‌بندی استراتژیک آن را خواهد دید. (فیس‌بوک پروژه متاورس جدید خود را در میان یکی از بزرگترین بحران‌های عمومی خود تا به امروز اعلام کرد.) اما Rizzo به شبکه اجتماعی اعتبار می‌دهد که دورانی تحول‌آفرین برای مراقبت‌های بهداشتی را آغاز کرده است، دورانی که «کاربرد بالینی VR دیگر علمی تخیلی نیست».

او گفت، با این حال، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد این فناوری را نمی توان دست کم گرفت.

ریزو گفت: «وقتی شما به شکلی تجسم‌یافته در یک زمینه متاورس با هم تعامل می‌کنید، خیلی اتفاق می‌افتد،» و اضافه کرد که مردم تمایل دارند وقتی هدست واقعیت مجازی را می‌بندند، ناباوری را به حالت تعلیق درآورند و محافظان خود را حتی بیشتر ناامید کنند. بدون محافظت کافی از حریم خصوصی، حرکت در این فضای مجازی «مثل این است که یک هواپیمای بدون سرنشین شما را در زندگی واقعی دنبال کند، بر هر کاری که انجام می‌دهید نظارت کند، و سپس این اطلاعات را به هر کسی منتقل کند».

برخی از محققان فناوری همچنین نگرانند که این دنیای به شدت غوطه ور تنها استفاده اجباری از رسانه های اجتماعی را تشدید کند که نشان داده شده است خواب، روابط و سلامت کلی را از بین می برد.

مایکل گفت: «این واقعیت که مدل کسب‌وکار [فیس‌بوک] بر اساس تلاش برای جلب توجه شما تا زمانی که ممکن است، به خوبی نشان نمی‌دهد که متاورس به چیزی تبدیل شود که به‌طور ناعادلانه توجه کودکان و بزرگسالان را جلب کند». راب، مدیر ارشد تحقیقات در Common Sense، گروهی که بر تأثیرات فناوری بر خانواده‌ها متمرکز بود.

در حالی که هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا متاورس برای مردم مشکل ایجاد می‌کند وجود ندارد، افشاگری‌های اخیر یک افشاگر فیس‌بوک و بررسی‌های کنگره از TikTok، Snap و YouTube نشان داده است که بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر در محافظت از کاربران در دنیای پیش از متاورس ناکام هستند. راب گفت.

رهبران فیس‌بوک گفته‌اند که ایمنی، حریم خصوصی و اخلاق محوری در توسعه متاورس خواهند بود و از آنجایی که هنوز چندین سال باقی مانده است، قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران زمان کافی برای اجرای پادمان‌ها خواهند داشت.

اما فرانسیس هاگن، افشاگر فیس‌بوک، که در مقاله‌های فیس‌بوک به او پرداخته‌ایم، گفت که به این پلتفرم اعتماد ندارد تا بتواند از مردم محافظت کند. او به POLITICO گفت: «آنها وعده های بسیار بزرگی در مورد اینکه چگونه ایمنی به وسیله طراحی در متاورس وجود دارد، داده اند، اما اگر آنها به شفافیت و دسترسی و سایر اقدامات پاسخگویی متعهد نباشند، نمی توانم تصور کنم [نه] فقط تکرار تمام آسیب هایی که در حال حاضر در فیس بوک می بینید را مشاهده می کنید.

دکتر آدام گازالی، بنیانگذار Neuroscape - مرکزی در UCSF که در مورد چگونگی استفاده از VR برای بهبود حافظه، توجه و تصمیم گیری تحقیق می کند - گفت که او نسبت به تجربه بیمار در متاورس خوشبین است، جایی که کاربران ممکن است بتوانند به کلینیک مراجعه کنند. ، بیمارستان ها یا آزمایش های تحقیقاتی به روشی که نمی توانند از طریق برنامه های سلامت روان امروزی انجام دهند.

اما مجازی یا نه، "آنها محیط های واقعی هستند [که] می توانند عواقب منفی بر مردم داشته باشند،" و سابقه فیس بوک "یک نگرانی واقعی است".

بیایید دسترسی الکترونیکی فوری به بحث های داده های بیمار را به این صورت تعریف کنیم که "در چه شرایطی MD ها می توانند از دیدن بیماران در زمان و شکل مورد نظرشان جلوگیری کنند"

 

تعدادی* وجود دارد، اما باید نادر باشند…”

EaseVRx یک هدست، کنترلر و "تقویت کننده تنفس" را برای هدایت جلسات تنفس عمیق ترکیب می کند. بیماران طی یک برنامه هشت هفته‌ای، متشکل از 56 جلسه واقعیت مجازی، جلسات سه بعدی و تکنیک‌های درمان شناختی رفتاری را برای کاهش درد ترکیب می‌کنند. یک مطالعه تصادفی روی 179 بیمار نشان داد که 66 درصد از آنها 30 درصد یا بیشتر کاهش درد را گزارش کردند. FDA گفت که این نتایج تا حد زیادی پس از سه ماه پیگیری حفظ شد.

این بخش رو به رشد به طور جدی در ژوئن 2020 راه اندازی شد، زمانی که FDA یک بازی ویدیویی را برای درمان بیماران ADHD تأیید کرد. برنامه‌های بیشتر و بیشتری - برخی مورد تأیید FDA، برخی نه - به آنها ملحق شده‌اند. Snezana Mahon، مدیر عامل Transcarent، به Future Pulse گفت که حدود 290000 روش درمانی دیجیتال وجود دارد.

محققان معتقدند استفاده از بازی های ویدیویی، واقعیت مجازی و سایر محصولات مشابه می تواند بیماران را غرق کند و به طور بالقوه عادات یا چارچوب ذهنی آنها را تغییر دهد.

گشایش سلامت دیجیتال در کشورهای در حال توسعه: رشد ناشی از بیماری همه گیر در ابزارهای سلامت دیجیتال، مراقبت های اولیه را در کشورهای در حال توسعه بهبود می بخشد - اما روندهای مثبت بدون مشارکت بیشتر دولت با توسعه دهندگان فناوری، یک همکاری تحقیقاتی یک ساله بین مک کینزی و Exemplars، قابل تداوم نیستند. در Global Health نتیجه گیری می کند.

12 مطالعه موردی در آفریقا و آسیا نشان می دهد که مشارکت با بازیگران شناخته شده در بهداشت عمومی و فناوری به برخی از کشورها این امکان را داده است که به سرعت سیستم های داده، پلت فرم های بهداشت عمومی و ابزارهای پزشکی از راه دور را برای پاسخ به بحران های مختلف سلامت افزایش دهند.

محققان دریافتند: «به‌جای توسعه راه‌حل‌های کاملاً جدید، بسیاری از برنامه‌ها در مطالعه ما از فناوری‌های موجود استفاده کردند، که در برخی موارد، کالاهای عمومی دیجیتال بودند» مانند پلت‌فرم‌های مبتنی بر تلفن همراه قابل تنظیم.

 

از جمله تحولات ذکر شده:

- مقامات کنیا یک پلت فرم مالی-فناوری موجود به نام M-TIBA را برای اتصال بیش از 4 میلیون کاربر و 1200 ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای پاسخ به همه گیری اقتباس کردند.

- در آفریقای جنوبی، یک برنامه چت بات از Turn.io برای انجام بیش از 11 میلیون بررسی علائم کووید-19 استفاده شد.

- وزارت بهداشت ویتنام مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال از جمله NCOVI و Bluezone را برای ردیابی و ردیابی موارد Covid-19 راه اندازی کرد. تا مارس 2021، تقریباً یک چهارم جمعیت Bluezone را دانلود کرده بودند.

محققان همچنین از رواندا به عنوان یک داستان موفقیت دیجیتالی نوظهور یاد می کنند زیرا 90 درصد پوشش بهداشتی جهانی، زیرساخت های فناوری اطلاعات قابل اعتماد و تلاش های هدفمند برای گسترش آمادگی دیجیتال برای کارکنان مراقبت های بهداشتی است.

هیچ پیشرفتی در گفتگوهای VAX IP: با توجه به اینکه نشست وزیران سازمان تجارت جهانی قرار است در 30 نوامبر آغاز شود، هنوز هیچ توافقی در مورد درخواست هند و آفریقای جنوبی برای چشم پوشی گسترده از حفاظت از مالکیت معنوی در مورد واکسن‌ها و درمان‌های کووید-19 وجود ندارد. سارا آن آروپ و اشلی فورلونگ از POLITICO می نویسند و تشخیص برای افزایش تولید برای مبارزه با بیماری همه گیر.

یک مقام تجاری ژنو پس از یک جلسه غیررسمی گفت: واضح است که "اختلاف بر سر این سوال اساسی وجود دارد که آیا معافیت مناسب و موثرترین راه برای رسیدگی به کمبود و توزیع ناعادلانه و دسترسی به واکسن ها و سایر محصولات مرتبط با کووید است." روز دوشنبه شورای WTO در مورد جنبه های مرتبط با تجارت حقوق مالکیت معنوی.

رئیس شورا، سفیر داگفین سورلی از نروژ، گزارش داد که گفتگوها در پیکربندی های مختلف هم در ژنو و هم بین کشورها ادامه دارد. این مقام تجاری ژنو گفت که اتحادیه اروپا، مخالف اصلی پیشنهاد معافیت، گفت: اعضا باید آماده حرکت از مواضع اولیه خود باشند تا اطمینان حاصل شود که بحث ها راه حل محور است.

از دست دادن بیماران: ویزیت از راه دور ممکن است در طول همه گیری افزایش یافته باشد. اما در مورد عدم نمایش ها چطور؟

طبق یک نظرسنجی جدید از GoodRx و انجمن پزشکی از راه دور آمریکا، تقریبا نیمی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی گزارش می دهند که نسبت بیمارانی که برای ویزیت های مجازی حاضر نمی شوند، "بیشتر یا بسیار بیشتر" از ویزیت های حضوری است.

دلایل از دست دادن قرار ملاقات‌ها از اوایل شیوع همه‌گیری یک موضوع مورد بحث بوده است و از ناتوانی برخی از بیماران در بارگیری یک برنامه تا مسائل سیستمیک‌ که بیشترین وزن را بر روی افراد فناوری، به‌ویژه آمریکایی‌های مسن‌تر و کم‌درآمد، می‌زند، می‌شود.

نکته مثبت تر، این نظرسنجی نشان داد که حدود 40 درصد از بیماران گفتند که به دلیل مراقبت سلامت از راه دور، گفتگوی بیشتری با ارائه دهندگان دارند. و بیش از 70 درصد از ارائه دهندگان فکر می کردند که تداوم مراقبت از طریق بهداشت از راه دور "بهتر یا خیلی بهتر" است.

 

منبع: politico

 

همچنین بخوانید:

ایجاد متا سلامت در متاورس

6 کاربرد جالب اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

مرز بعدی برای مراقبت های بهداشتی: واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، و متاورس

بالا