آیا متاورس مرز جدیدی برای مراقبت های بهداشتی است؟

در حالی که متاورس به طور کامل ساخته نشده است، عناصر متاورس هم در آموزش پزشکی و هم در روش های درمانی استفاده می شوند. با پیشرفت تکنولوژی، متاورس ممکن است پتانسیل پیشرفت های قابل توجهی را در زمینه پزشکی ارائه دهد.

 

فن آوری های متاورس فعلی در حال استفاده

در حال حاضر، صنعت مراقبت های بهداشتی در حال استفاده از برخی از مؤلفه های ضروری است که در نهایت متاورس را شامل می شود، یعنی واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت ترکیبی (MR) و هوش مصنوعی. همانطور که این فناوری ها ساخته می شوند، صنعت پزشکی احتمالاً از آنها استفاده بیشتری خواهد کرد.

 

آموزش مجازی

AR و VR به طور گسترده در آموزش پزشکی استفاده می شوند. مثالها عبارتند از:

-سازمان جهانی بهداشت (WHO) از AR برای آموزش پاسخ دهندگان به کووید استفاده می کند، از جمله یک دوره آموزشی در مورد تکنیک ها و توالی های مناسب برای قرار دادن و برداشتن تجهیزات حفاظت فردی.

-دانشکده های پزشکی از AR و VR برای آموزش دانشجویان برای انجام طیف وسیعی از روش های جراحی استفاده می کنند.

AR- و VR امکان مشاهده 360 درجه از بیماری و همچنین تکرار روش‌های واقعی را فراهم می‌کنند.

فناوری‌های AR و VR ممکن است برای ایجاد موقعیت‌های زندگی واقعی مورد استفاده قرار گیرند و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا رویه‌های مجازی را بدون خطر اشتباه روی موضوعات انسانی انجام دهند. ممکن است به جمع دانش‌آموزان از مکان‌های دوردست اجازه دهد تا در یک کلاس مجازی آموزش ببینند.

 

رویه های زندگی واقعی

سیستم‌های AR و VR برای فعالیت‌هایی استفاده می‌شوند که از تشخیص‌ها و آماده‌سازی و آموزش قبل از جراحی پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، استفاده از اشعه ایکس، ام آر آی و سی تی اسکن می تواند یک محیط مجازی همه جانبه ایجاد کند که به یک تیم جراحی اجازه می دهد تا قبل از ایجاد اولین برش، روش را طراحی کرده و قبل از انجام عمل جراحی را تکرار کند.

فناوری AR و VR نیز برای کمک به روش های جراحی استفاده می شود. چنین فناوری در ژوئن 2020 مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که جراحان جانز هاپکینز از AR در روشی استفاده کردند که شش پیچ را در ستون فقرات بیمار در طی یک عمل جراحی فیوژن ستون فقرات قرار داد. جراحان از یک هدست AR با نمایشگر چشمی استفاده کردند که تصاویر آناتومی داخلی بیمار را نمایش می داد. جراح آن را اینگونه توصیف کرد: داشتن یک ناوبری GPS در جلوی چشمان شما به روشی طبیعی، بنابراین لازم نیست برای دیدن سی تی اسکن های بیمار خود به یک صفحه نمایش جداگانه نگاه کنید.

 

طراحی تاسیسات پزشکی

در طراحی اتاق های عمل از فناوری AR و VR استفاده شده است. این فناوری امکان تجسم تمام افراد، تجهیزات و تنظیمات جراحی را برای روش های مختلف فراهم می کند. این فرآیند مجازی امکان طراحی بهینه را بدون نیاز به حضور فیزیکی کارگران در اتاق عمل فراهم می کند.

 

حرکت رو به جلو

فناوری Metaverse احتمالاً به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. به این ترتیب، پتانسیل استفاده از آن در زمینه پزشکی نیز احتمالاً پیشرفت خواهد کرد.

 

چگونه افراد ممکن است در معرض متاورژن قرار بگیرند؟

The Fount Metaverse ETF (MTVR)

ETF Fount Metaverse به دنبال ارائه نتایج سرمایه گذاری است که قبل از هزینه ها و هزینه ها، عموماً با عملکرد شاخص Fount Metaverse مطابقت دارد. این شاخص برای اندازه‌گیری عملکرد شرکت‌هایی طراحی شده است که محصولات مرتبط با فناوری متاورس را توسعه، تولید، توزیع یا می‌فروشند.

 MTVR ممکن است شرکت هایی را در حال توسعه فناوری هایی باشد که در صنعت پزشکی استفاده می شود.

 MTVR ممکن است وسیله ای جذاب برای افراد فراهم کند تا در معرض متاورس قرار بگیرند.

 

منبع: fountetfs

 

همچنین بخوانید:

پزشکی از راه دور فقط یک روند همه گیر نخواهد بود

آیا متاورس برای صنعت مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام مفید خواهد بود؟

مراقبت سلامت از راه دور ارزش خود را ثابت می کند

بالا