نقش موثر پرونده الکترونیک سلامت در تشخیص بیماری

تصور کنید تیم درمانی شما از سیستم پرونده الکترونیک سلامت استفاده میکند، در این صورت بعد از اینکه فرد بیمار به شما مراجعه نمود، تیمتان یک دسترسی جامع به تمامی سوابق بیمار شامل "اطلاعات هویتی، اطلاعات بالینی، مراجعات قبلی، سوابق دارویی، نتایج آزمایشات و حتی توصیه نامه های پزشک های مختلف"، خواهد داشت. پس روند مراجعه تا درمان برای او خیلی سریع تر از قبل طی خواهد شد.

حالا شما یک تیم قوی مجهز به اطلاعات کامل و دقیق بیمار در مرکز درمانی خود دارید، چراکه با این سیستم بیماران مراقبت های پزشکی بهتر را دریافت می کنند. پرونده های الکترونیک سلامت (EHR)می توانند توانایی تشخیص بیماری ها و نتایج درمان بیماران را بهبود بخشند و باعث کاهش و یا حتی جلوگیری از خطاهای پزشکی شوند.

طی یک نظرسنجی ملی از پزشکان نتایج زیر بدست آمد:

  • 94 درصد از پزشکانی که از پرونده الکترونیک سلامت، استفاده کرده اند ادعا داشتند که دسترسی به سوابق بیمار برایشان ساده و سریع تر شده است.
  • 88 درصد، گزارش می دهند که EHR مزایای بالینی برایشان فراهم نموده است.
  • 75 درصد نیز بیان کرده اند، EHR به آنها اجازه ی ارائه ی مراقبت بهتر به بیماران را می دهد.

 

 

پرونده الکترونیک سلامت همیار شما در تشخیص بیماری ها

به کمک پرونده الکترونیک سلامت کادر درمانی می توانند دسترسی قابل اطمینان به اطلاعات کامل بیمار داشته باشند. این تصویر جامع می تواند به کادر درمانی در تشخیص سریعتر بیماری کمک کند.

  • پرونده الکترونیک سلامت نه تنها سابقه دارو و یا آلرژی های بیمار را حفظ می کند، بلکه هر زمان که یک داروی جدید تجویز می شود، به طور خودکار مشکلات را بررسی می کند و اختلالات بالقوه ای که ممکن است در آینده رخ دهد را هشدار می دهد.
  • اطلاعات جمع آوری شده توسط کادر درمانی مراقبت های اولیه و ثبت آنها در پرونده الکترونیک بیمار اطلاعات لازم را در مورد آلرژی های تهدید کننده زندگی بیمار به پزشک بخش اورژانس می گوید، همچنین کارکنان اورژانس می توانند مراقبت های لازم را انجام دهند، حتی اگر بیمار هوشیار نباشد.
  • پرونده الکترونیک سلامت می تواند مشکلات ایمنی بالقوه را در هنگام وقوع نشان دهند، به این ترتیب، به کادر درمانی کمک می کند تا از عواقب جدی تر برای بیماران جلوگیری کنند و منجر به نتایج بهتر بیماران می شوند.
  • این تکنولوژی به روز می تواند به کادر درمانی در شناسایی و اصلاح مشکلات عملیاتی به طور سیستماتیک و سریع کمک کند. در یک محیط مبتنی بر کاغذ، شناسایی چنین مشکلاتی بسیار سخت است و تصحیح آنها می تواند سالها طول بکشد.

 

منبع: sibooye

 

همچنین بخوانید:

نقش داروسازان در پرونده الکترونیک سلامت

مدیریت اطلاعات سلامت و اهمیت و کاربرد آن در سیستم‌های سازمانی

همکاری LG Electronics و EzCaretech برای ارائه یک راهکارنوین تله‌مدیسین مبتنی بر رایانش ابری

بالا