روندهای 2022 در پزشکی از راه دور و مراقبت های بهداشتی ترکیبی

مراقبت های بهداشتی ترکیبی به جایی نمی رسد

تغییر به مراقبت های بهداشتی مجازی یا پزشکی از راه دور، در سراسر همه گیری کووید-19، بسیاری از جنبه های سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی، از جمله نحوه دریافت مراقبت و تعامل بیماران با ارائه دهندگان خود را تغییر داده است. همه بیماران خواهان مراقبت از راه دور نیستند. بنابراین، پزشکان مراقبت های بهداشتی باید انعطاف پذیر باشند و مراقبت هایی را ارائه دهند که نیازهای منحصر به فرد هر بیمار را برآورده کند.

بیماران همچنین به دنبال ارائه دهندگانی هستند تا به سلامت کلی خود ارزش بیافزایند. یکی از بزرگ‌ترین کلمات رایج در مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر، تجربه بیمار است، که بر کمک به بیماران برای مشارکت فعال در مراقبت‌های بهداشتی خود و بهینه‌سازی ارتباط و ایجاد ارتباط با ارائه‌دهنده تمرکز دارد.

تجربه انسانی در هسته اصلی ماهیت اساسی مراقبت های بهداشتی قرار دارد، که شامل مراقبت از افراد دیگر در مواقع پریشانی می شود.

 

پزشکی از راه دور به نفع بیماران و ارائه دهندگان است

پیش بینی می شود که بازار جهانی پزشکی از راه دور تا سال 2026 از 68.36 میلیارد دلار به 218.49 میلیارد دلار افزایش یابد.

تاکید امسال بر راحتی بیمار، افزایش سلامت از راه دور، و استفاده از ارتباط مجازی در خارج از کلینیک، فرصتی برای بازنگری در مدل‌های مراقبت و همکاری بالینی فراهم کرده است. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند از سلامت از راه دور فراتر از تعامل بیمار با پزشک استفاده کنند. Telehealth می تواند به ارتباط ارائه دهندگان یا حتی اعضای تیم مراقبتی که در بخش های مختلف بیمارستان تمرین می کنند، کمک کند.

اگرچه بازدیدهای بهداشتی از راه دور افزایش یافته است، ارائه دهندگان هنوز با موانع دسترسی به مراقبت مواجه هستند. در حالی که پزشکی از راه دور یک رویکرد راحت است، مشکل دسترسی به مراقبت و توانایی بیماران برای پرداخت هزینه مراقبت را به طور کامل حل نمی کند. تنظیم هر نوع بازدید از راه دور امکان پذیر نیست، برخی از خدمات ممکن است به طور کامل تحت پوشش قرار نگیرند، و میلیون ها نفر به اینترنت دسترسی ندارند یا توانایی پرداخت خدمات اینترنتی با کیفیت را ندارند.

 

گام بعدی برای مراقبت های بهداشتی چیست؟

یک سیستم مراقبت بهداشتی کاملا ترکیبی اکنون امکان پذیر است. اگر افراد ترجیح می دهند، می توانند شخصاً به پزشک خود مراجعه کنند. در حالی که دیگران می توانند از یک مدل مراقبت ترکیبی بهره مند شوند که در آن به صورت حضوری پزشکان را در ترکیب با خدمات بهداشتی از راه دور می بینند، مانند پیام های متنی، برنامه ریزی قرار ملاقات آنلاین، ثبت نام آنلاین، اتاق های انتظار مجازی، و قرار ویزیت هایی با ارزیابی ها و درمان های قابل انجام از راه دور

 

منبع: g2

 

همچنین بخوانید:

آیا متاورس مرز جدیدی برای مراقبت های بهداشتی است؟

پزشکی از راه دور فقط یک روند همه گیر نخواهد بود

آیا متاورس برای صنعت مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام مفید خواهد بود؟

بالا