آینده مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2022: همراهی با سامسونگ و مدیران شریک

در طول دهه گذشته، بسیاری از صنایع با استفاده از فناوری جدید برای بهینه سازی گردش کار، ادغام داده ها و بهبود تجربه مشتری، تحول دیجیتال را پذیرفته اند. در دو سال گذشته، مراقبت‌های بهداشتی مجبور شده‌اند تا از راه‌حل‌های مراقبت مجازی مانند نظارت از راه دور بیمار (RPM) و مراقبت از سلامت از راه دور استفاده کنند.

خوشبختانه این فناوری در زمانی که بیشتر به آن نیاز داشتند برای آنها آماده بود. فروشندگان RPM مانند Health Recovery Solutions (HRS) دهه گذشته را صرف ساختن راه‌حل‌های مراقبت مجازی قوی و تقویت‌شده با هوش مصنوعی کرده‌اند که کیفیت مراقبت را بهبود می‌بخشد، پذیرش مجدد را کاهش می‌دهد و به بیماران اجازه می‌دهد از هر کجا با ارائه دهندگان خود ارتباط برقرار کنند. HRS پلت فرم بسیار قابل تنظیم خود را از طریق تبلت های سامسونگ ارائه می دهد.

بنابراین مراقبت از سلامت از راه دور در طول همه گیری چگونه تکامل یافته است؟ روند فعلی چیست و در آینده چه می شود؟ این همان چیزی است که ما از فلورانس کاریوکی، افسر ارشد بالینی HRS، و هان پاک، MD، مدیر ارشد پزشکی سامسونگ الکترونیکس و یک متخصص پوست و مو پرسیدیم.

 

پذیرش بهداشت از راه دور در طول COVID-19 به شدت افزایش یافت. چشم‌انداز مراقبت از سلامت از راه دور چگونه تغییر کرده است و آیا این رشد فراتر از همه‌گیری ادامه خواهد داشت؟

فلورانس کاریوکی: شکی نیست که مراقبت از سلامت از راه دور در سال گذشته افزایش یافته است زیرا ارائه دهندگان بیشتر و بیشتری مجبور شدند به روش های جایگزین برای ارائه مراقبت های مجازی نگاه کنند. قبل از همه‌گیری، برخی از ارائه‌دهندگان از مراقبت از سلامت از راه دور در ظرفیت‌های محدود و متفاوت استفاده می‌کردند، اما کووید هم سطح آمادگی ارائه‌دهندگان و هم سطح آسایش مصرف‌کننده را تسریع کرد. با استفاده از پلتفرم HRS، ما شاهد رشد در برنامه بهداشتی، استفاده ارائه دهندگان بیمارستانی و پست حاد از سلامت راه دور، و همچنین رشد در مشارکت، پایبندی و دسترسی به بیمار بوده ایم.

قبل از COVID-19، بازپرداخت بسیار کمی برای مراقبت از سلامت از راه دور وجود داشت. در طول همه‌گیری، مراکز خدمات مدیکر و مدیکید (CMS) کدهای اصطلاحات رویه‌ای جاری (CPT) را ایجاد کردند که هزینه مراقبت مجازی را پوشش می‌دهد، بنابراین فرصت‌هایی را برای ارائه‌دهندگان و بیماران بیشتری برای استفاده از این خدمات باز می‌کند. اخیراً، CMS کدهای نظارت از راه دور درمانی را اضافه کرده است که فرصت های بازپرداخت را بیشتر می کند. پرداخت‌کنندگان تجاری بیشتری نیز شروع به ایجاد مراقبت مجازی در استراتژی سلامت دیجیتال و برنامه‌های مزایای خود کرده‌اند. من انتظار دارم که همچنان شاهد پرداخت‌کنندگان بیشتری باشم که خدمات بهداشت از راه دور را پوشش می‌دهند، و افزایش مستمر در روش‌های مجازی و حضوری به استاندارد مراقبت تبدیل شود.

:Hon Pak, M.D. موافقم. بیماران و پزشکی از راه دور بالاخره به هم رسیدند و دیگر راه برگشتی وجود ندارد. من این شانس و افتخار را داشتم که یکی از پیشگامان پزشکی از راه دور باشم. سال‌ها، ما مطالعات تحقیقاتی انجام دادیم و قانون‌گذاران را لابی کردیم و آنها را در مورد مزایای آن آموزش دادیم. برای ایجاد این تغییر در نهایت یک بیماری همه گیر طول کشید، اما مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند مراقبت از سلامت از راه دور بخشی از مراقبت آنها باشد. مصرف‌کنندگان، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، با فرهنگ مبتنی بر تقاضا زندگی می‌کنند، و مراقبت‌های بهداشتی در نهایت به تحول دیجیتالی که در صنایع دیگر دیده‌ایم می‌رسد. در آینده، سیستم های مراقبت های بهداشتی به دنبال ایجاد مدل های ترکیبی از مراقبت خواهند بود که مراقبت از سلامت از راه دور را با خدمات سنتی ترکیب می کند. این فقط در مورد اضافه کردن خدمات مجازی نیست. هنگامی که مراقبت از سلامت از راه دور به درستی اجرا شود، باید عملاً با اجازه دادن به ارائه دهندگان برای تخصیص مجدد منابع کمیاب در سراسر سیستم بهداشت، رویه تجاری را تغییر دهد.

 

تغییر به مراقبت مبتنی بر ارزش و بیمار محور چگونه به رشد مراقبت مجازی کمک کرده است؟

FK :قبل از پیوستن به HRS، من برای یک طرح بهداشتی بزرگ کار می کردم که برنامه های مراقبت مبتنی بر ارزش ما را رهبری می کرد. بیشتر فرصت‌ها برای ارائه‌دهندگان ما حول به کارگیری مداخلات مناسب است که به دستیابی به اهداف «هدف سه‌گانه» مراقبت مبتنی بر ارزش کمک می‌کند: کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت مراقبت و اطمینان از رضایت بالای بیمار. Telehealth و RPM به ارائه دهندگان ابزار قدرتمندی در مطب خود برای بهبود مشارکت بیمار و پایبندی به مراقبت از خود، و توانایی مراقبت از بیماران با فرصت های بالا در فاصله بین ویزیت های حضوری، می دهد. این امکان را برای آموزش سفارشی بیمار و بینش در مورد جایی که بیمار ممکن است به حمایت اضافی نیاز داشته باشد را می دهد. همچنین فرصت هایی برای ارتباط بیماران با متخصصان، ارجاع به صورت مجازی و استفاده از پزشکان سطح پایین برای نظارت بر بیماران یا پیگیری آنها وجود دارد. همه این مداخلات مراقبت و نتایج را بهبود می بخشد و باعث عملکرد موفق در برنامه های مبتنی بر ارزش می شود.

HP :در سال‌های اخیر، مراقبت‌های بهداشتی از بیمارستان‌ها به کلینیک‌های سرپایی و اکنون به خانه تبدیل شده است. با تسریع این روند، سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را وادار می‌کند تا درباره آنچه که باید در بیمارستان‌ها در مقابل مراکز سرپایی کم‌هزینه انجام شود و آنچه می‌توان در خانه انجام داد . اعم از انفوزیون خانگی، نظارت از راه دور یا مراقبت از سلامت از راه دور، فکر کنند. سیستم های بهداشتی واقعا نوآورانه فقط بیمارستان های جدید می سازند. آنها به مراکز تعالی فکر می کنند و سپس خدمات مراقبت مجازی را برای جذب و جذب استعدادها و بیماران ادغام می کنند. اساساً، جایی که بیماران هستند، جایی است که بیمارستان ها به آنجا می روند، و مراقبت مجازی این تجربه بیمار محور را در عین کاهش هزینه ها امکان پذیر می کند.

 

ایالات متحده در حال تجربه کمبود حیاتی پرستاری است که انتظار می‌رود تا سال 2030 ادامه داشته باشد. ارائه‌دهندگان خدمات سلامت مجازی چگونه با این چالش سازگار هستند؟

FK :کمبود پرستار خیلی قبل از COVID-19 شروع شد و متأسفانه در طول همه‌گیری بدتر شده است. با توجه به اینکه بسیاری از پرستاران شغل خود را در بحبوحه «استعفای بزرگ» ترک می‌کنند، ما شاهد تعطیلی مراکز بهداشتی هستیم یا قادر به پذیرش بیماران نیستند. اگر پرستار کمتری دارید اما تعداد بیماران یکسان یا بیشتر، نیاز به خلاقیت در نحوه ارائه مراقبت وجود دارد و فناوری می تواند کمک کند. یک مثال خوب، برنامه ED Triage and Diversion است که HRS با مشتریان ما اجرا کرده است. بیمارستان‌ها می‌توانند از راه‌حل‌های RPM ما برای ارائه مراقبت از برخی از بیماران مبتلا به کووید در خانه‌هایشان استفاده کنند، به‌جای اینکه نیاز به پذیرش آنها داشته باشند. HRS همچنین با آژانس‌های بهداشتی خانگی کار می‌کند تا راه‌حل‌های ما را در اصلاح پروتکل‌های آنها برای بازدیدهای حضوری در مقابل بازدیدهای مجازی به کار گیرد. این امکان استفاده از ظرفیت کمتر کارکنان را فراهم می کند، زیرا مراقبت مناسب از حضوری به مجازی منتقل می شود.

اچ پی: چیزی که فناوری واقعاً امکان پذیر می کند بهینه سازی نیروی کار است. ایده این است که پرستاران را با رهایی از وظایفی که توسط کارکنان کم‌هزینه یا توسط خود بیماران انجام می‌شود، ارتقا دهند تا در بالاترین وضعیت مجوز خود عمل کنند. این شامل ارائه قرص های کنار تخت برای بیماران بیمارستانی برای دسترسی به آموزش های خاص بیماری، سفارش غذا و درخواست خدمات، و انجام نتایج گزارش شده توسط بیمار است. Mount Sinai Health System در نیویورک به مدت دو سال است که از دستگاه‌های سامسونگ برای برنامه تبلت کنار تخت خود استفاده می‌کند و کاهش قابل توجهی در مدت زمانی که پرستاران برای ورود داده‌ها و کاغذبازی صرف می‌کنند، در حالی که امتیاز رضایت بیماران را بهبود می‌بخشد، دیده‌اند. فن‌آوری‌های بهداشت از راه دور همچنین به توزیع مجدد بار کاری پرستاران کمک می‌کنند و به بیمارستان‌ها اجازه می‌دهند که پرستاران بازنشسته یا نیمه‌وقت همراه با ناوبری مراقبت‌ها را بیاورند و به آنها اجازه می‌دهند تا به طور مجازی برای حمایت از پرستاران پرسنل کار کنند. برای پرستارانی که شخصاً کار می‌کنند، ارائه راه‌حل‌های حرکتی که وظایف مختلف را در یک دستگاه ترکیب و خودکار می‌کند ، خواه ارتباطات بالینی، مدیریت بارکد یا ترسیم نمودار باشد ، نیز بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

 

مراقبت مجازی چه چالش‌های دیگری در سراسر صنعت می‌تواند به حل آن کمک کند؟

FK :یک چالش عمده دسترسی محدود به مراقبت است، به ویژه برای بیمارانی که سایر عوامل اجتماعی تعیین کننده موانع سلامت را تجربه می کنند. فناوری این امکان را برای بیمارانی که در روستاها قرار دارند فراهم می کند تا به ارائه دهندگان دسترسی داشته باشند و به ارائه دهندگان کمک می کند تا با بیمارانی که معمولاً قرار ملاقات را از دست می دهند ارتباط بهتری برقرار کنند. چالش دیگر مشارکت بیمار و پایبندی به برنامه های مراقبتی است. با RPM و سلامت از راه دور، ارائه دهندگان می توانند بیماران را در شرایطی که برای آنها مناسب است در زمانی که برای آنها مناسب است، درگیر کنند. از آنجایی که بیماران پیشرفت خود را زیر نظر دارند، احتمالاً به برنامه مراقبتی که منجر به بهبود نتایج سلامتی می شود، پایبند خواهند بود. در نهایت، مراقبت مجازی قابلیت‌های آموزش بیمار را قادر می‌سازد و برخی از موانع سواد سلامت را برطرف می‌کند. با استفاده از تبلت‌ها، ارائه‌دهندگان می‌توانند ویدیوها را برای بیماران خاص یا جمعیت‌های بیمار تنظیم کنند، سپس از طریق نظرسنجی‌های آموزشی، پیگیری کنند که آیا بیماران فیلم‌ها را تماشا می‌کنند و درک می‌کنند.

HP : من به عنوان یک پزشک، همیشه از تأثیری که ما بر روی یک بیمار خاص می گذاریم متواضع هستم. حتی اگر تشخیص ما 100 درصد درست باشد و درمان ما 100 درصد مؤثر باشد، اگر بیمار نتواند دارو را بپردازد یا تصمیم به عدم مصرف آن بگیرد، نتیجه موفقیت‌آمیزی حاصل نخواهد شد. این مشکل مایل آخر واقعاً به عدم شناخت کافی بیماران و نداشتن سیستم‌هایی برای شخصی‌سازی مراقبت‌ها مربوط می‌شود. داشتن یک رویکرد جامع و شخصی، همراه با راه حل های مراقبتی به خوبی طراحی شده، می تواند ابزارهایی را در اختیار ما قرار دهد تا بهتر درک کنیم که هر فرد چه کسی است و مداخلات معنی داری ارائه دهد که تغییر پایدار ایجاد می کند.

 

از لحاظ تاریخی، بهداشت از راه دور و RPM عمدتاً در فضای پس از وضعیت حاد کرونا و برای مدیریت بیماری مزمن استفاده شده است. موارد استفاده جدید چیست؟

FK :ما شاهد رشد مداوم در موارد استفاده از مراقبت از سلامت از راه دور هستیم. ما با برنامه هایی مانند Hospital at Home و ED Diversion شاهد رشد در فضای مراقبت حاد هستیم. بیمارستان‌ها همچنین از مراقبت مجازی برای بیماران بستری استفاده می‌کنند، مراکز فرماندهی مجازی را راه‌اندازی می‌کنند که به‌عنوان پرستار بیمار از راه دور خدمت می‌کنند یا از پرستاران برای حمایت مجازی از پرستاران طبقه با فعالیت‌های خاص، مانند نظارت بر موارد حیاتی و نتایج آزمایشگاهی، تماس با ارجاع‌های پزشک، و تکمیل استفاده می‌کنند. آموزش ترخیص مجازی برنامه‌های بهداشتی همچنین برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند که از RPM و مراقبت از سلامت از راه دور برای تکمیل ارزیابی‌های خطر سلامت و بازدیدهای سالانه سلامتی استفاده می‌کنند.

:HP موارد استفاده توسط تخیل ما، تا حدی محدود شده است. من معتقدم تغییر به خانه واقعاً مرز بعدی در مراقبت های بهداشتی است. آینده پزشکی فقط مدیریت بیماری‌های مزمن نیست، بلکه حفظ سلامت افراد، استفاده از ابزارهای پوشیدنی و سایر دستگاه‌های متصل است که به ما کمک می‌کند بفهمیم بیماران چگونه به محیط خود متصل می‌شوند، چه نحوه خوابیدن در رختخواب یا نحوه استفاده از وسایل مختلف یا میزان فعالیت آنها هستند. سپس می‌توانیم ببینیم که چه زمانی یک فرد عادی رفتار نمی‌کند و با استفاده از تحلیل‌های پیش‌بینی، مسائل بالقوه را تشخیص دهیم. اساساً، من بسیار هیجان زده هستم که این موارد از کجا هستند و چگونه تکامل خواهند یافت.

 

آینده سلامت دیجیتال چیست؟ و چگونه سامسونگ با شرکایی مانند HRS برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد تلاش های توسعه محصول کار می کند؟

HP :پوشیدنی‌ها و حسگرهای زیستی در قابلیت‌های خود پیشرفت می‌کنند و به بخش مهمی از نحوه نظارت و تعامل ما با بیماران تبدیل می‌شوند. و مراقبت هیبریدی یکپارچه تر خواهد شد. سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی اکنون باید خدمات سنتی را همراه با خدمات سلامت دیجیتال جدید مدیریت کنند، و این یک چالش است زیرا سلامت دیجیتال در حال حاضر تا حدی پراکنده است. سامسونگ در تلاش است تا این تجربه را بهتر ادغام کند و سیلوها را حذف کند تا داده ها بیمار محور و متصل شوند. ما به همکاری نزدیک با HRS و سایر شرکا ادامه می دهیم تا واقعاً نیازهای در حال تغییر بازار را درک کنیم، که با حرکت به سمت خانه و درک اینکه بیماران واقعا چه کسانی هستند، در نقطه بسیار مهمی قرار دارد، و ما می خواهیم مطمئن شویم که دستگاه های ما و نرم افزار از چنین تغییراتی در بازار پشتیبانی می کند. بنابراین من نسبت به آینده و حل همه مشکلاتی که می توانیم حل کنیم بسیار هیجان زده هستم.

:FK اضافه می‌کنم که نسل بعدی دستگاه‌ها و توسعه محصول باید بتواند نگرانی‌های فزاینده در مورد اضافه بار داده را برطرف کند. همانطور که قابلیت‌های دستگاه همچنان در حال رشد هستند، پزشکان با چندین نقطه داده غرق می‌شوند تا تصمیم‌گیری‌های بالینی را نظارت کرده و از آنها استفاده کنند. راه‌حل‌هایی که خروجی را یکپارچه می‌کنند و از هوش مصنوعی برای فعال کردن تصمیم‌گیری بالینی کارآمد استفاده می‌کنند، جذاب‌ترین خواهند بود. راه حل های آینده همچنین باید بتوانند به طور موثر با بیمار از محیط های مراقبت حاد به مدیریت مراقبت طولانی مدت بیماری های مزمن حرکت کنند و اطلاعات را در قالب هایی انتقال دهند که امکان یک پرونده طولی بیمار جامع را فراهم کند که به راحتی در نقاط مختلف مراقبت از بیمار قابل دسترسی باشد.

 

منبع: insights.samsung.com

 

 

همچنین بخوانید:

سلامت دیجیتال وارد متاورس می شود

کاربردهای پزشکی از راه دور

برنامه ریزی ایمپلنت دندانپزشکی در واقعیت مجازی متاورس

بالا