برای حل مشکلات پزشکی، روی هوش مصنوعی حساب کنید

هوش مصنوعی دست نوآوران را برای خلق ابزارها و راه‌حل‌های نوآورانه متنوع باز گذاشته است. هرچند که دستیابی به تمام ظرفیت‌های این فناوری در حوزه پزشکی ممکن است چندین سال طول بکشد.

با اینکه پیاده‌سازی و پذیرش هوش مصنوعی در پزشکی با چالش‌هایی مواجه است که ممکن است در مقیاس یک بیمار یا یک سازمان بزرگ بهداشتی درمانی باشد، اما روند سرمایه‌گذاری‌ها و هجوم نوآوران چیز دیگری را نشان می‌دهد. استقبال اکوسیستم نوآوری از هوش مصنوعی، به بهره‌گیری از این فناوری به اشکال مختلف اشاره و آینده‌ای درهم طنیده را برای حوزه مراقبت های بهداشتی و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ترسیم می‌کند.

استارتاپ‌های زیادی در حوزه سلامت با بهرمندی از هوش مصنوعی به اشکال و طرق مختلف سعی در ارزش‌آفرینی دارند. در این مقاله قصد دارم تا فرصت‌ها و اولویت‌های نوآوری، همچنین اثرات مثبت هوش مصنوعی در حوزه پزشکی را بشکافم و با ارائه راهکارهایی برای حل چالش‌های پذیرش و پیاده‌سازی این فناوری، به خلق ایده‌های استارتاپی که تاثیر آن‌ها می‌تواند به اندازه تغییر زندگی باشد کمک کنم.در ابتدا بهتر است با تعریف شخصی‌سازی شده هوش مصنوعی در حوزه پزشکی آشنا شویم:

هوش مصنوعی (AI) در پزشکی چگونه تعریف می‌شود؟ 

به‌طورکلی هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی به استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته اشاره می‌کند. این الگوریتم‌ها به این دلیل طراحی شده‌اند که وظایف مشخصی را به شکل خودکار انجام دهند. وقتی که پزشکان، محققان و دانشمندان داده وارد کامپیوترها می‌کنند، این الگوریتم‌ها می‌توانند بازبینی کنند، مداخله انجام دهند و حتی پیشهادهایی را برای حل مشکلات پیچیده پزشکی ارائه دهند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

اصلی‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه پزشکی کدام است؟

این به نوآوران برمی‌گردد که چه کاربردهایی برای فناوری هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کنند یا آن را در قالب چه ابزارها یا خدماتی بگنجانند. هرکجا که داده‌ها موجود باشند، فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی یا بلاک‌چین می‌توانند بیشترین استفاده را از آن‌ها ببرند و با خروجی‌های مختلف خلق ارزش کنند.

ما در اینجا به کاربردهایی اشاره می‌کنیم که طبق استانداردی طبقه‌بندی شده‌اند، اما این به این معنا نیست که بهره‌گیری از هوش مصنوعی، باتوجه به تنوع و وسعت مراقبت های بهداشتی تنها به این کاربردها محدود می‌شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص های پزشکی

هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص بیماران و بیماری‌های مختلف کمک کند. به‌عنوان یکی از مثال‌های کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص بیماری ها، در شرایط فعلی که همچنان بحران کرونا ادامه دارد و قرنطینه خانگی گزینه مطمئن‌تری است، می‌توان به استارتاپ های مانیتورینگ از راه دور اشاره کرد. استارتاپ‌های مانیتورینگ از راه دور از طریق هوش مصنوعی، بیماران مبتلا به کرونا را تشخیص و روند سلامتی‌شان را غربال می‌کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های حیاتی عموم، بیمارانی که بیشتر در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند یا مبتلایان به کرونا را که از ابزارهای پوشیدنی، سنسورها و دستگاه‌های پایش خانگی جمع‌آوری شده تحلیل می‌کند.

 

همچنین بخوانید:

مزایای مراقبت های بهداشتی دیجیتال

خدمات و مزایای پزشکی از راه دور چه هستند؟

مدتی است که تحول دیجیتال سلامت آغاز شده است!

بالا