سهم پزشکی از راه دور در تناسب اندام و سلامتی

پزشکی از راه دور تحولات قابل توجهی در شیوه‌های مراقبت‌های سلامتی ایجاد کرده است و مطمئناً از پتانسیل بالایی در حوزه‌ی سلامتی و تناسب اندام برخوردار است. بنابراین، این دامنه برای رفع نیازهای تناسب اندام شخصی و معمول یک فرد و همچنین کل خانواده محبوبیت پیدا کرده است.

 

میزان تقاضای مشاوره‌های تناسب اندام و سلامتی از راه دور در سراسر جهان افزایش یافته است. موارد لیست شده در زیر، برخی از اثر‌های عمده‌ی پزشکی از راه دور در حوزه‌ی مراقبت‌های سلامتی شخصی یعنی استفاده از برنامه‌های راه دور اصلاح تغذیه را نشان می‌دهند:

۱. مراقبت راحت و مناسب از سالمندان/ معلولین

نوآوری‌های پزشکی از راه دور (تله‌مدیسین) و قابلیت‌های ارتباط از راه دور بهتر، خدمات مراقبت سلامت را به خانه‌ی بیمار می‌آورند. مشاوره‌های صوتی و تصویری از راه دور و نظارت‌های حیاتی می‌توانند مسائل و مشکلات تناسب اندام عمومی‌ را برای بیماران مسن/ معلول در آسایش خانه‌ی آن‌ها برطرف کنند. در نتیجه، بدون نیاز به رفت و آمد و انتظار در صف در درمانگاه/ بیمارستان، بیماران مسن و معلول می‌توانند مشاوره‌ی تناسب اندام/ رژیم غذایی بهتر و شخصی‌تری داشته باشند.

 

۲. کاهش وزن و مشاوره‌های رژیم غذایی

چاقی عامل اصلی بیماری‌های مزمن مختلف مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سرطان است. این وضعیت سلامتی افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است و رو به افزایش است. راه حل‌های محتاطانه و مقرون به صرفه از طریق برنامه‌های راه دور اصلاح تغذیه دنبال می‌شوند. مشاوره از طریق برنامه‌های ویدئوکنفرانس ترکیب‌شده با دستگاه‌های نظارت از راه دور می‌تواند اندازه‌گیری‌های حیاتی را که منجر به مشاوره‌ی موثر کاهش وزن می‌شود را به صورت خودکار انجام دهد.

 

۳. مراقبت بیمار محور

تله‌مدیسین حریم خصوصی مطلق و مراقبت شخصی به مانند خانه‌ی راحت شما را فراهم می‌کند. با داشتن شرایطی مانند زمان سفر به میزان صفر، مقرون به صرفه بودن مشاوره‌ی پزشکی از راه دور و سهولت تعیین وقت ملاقات به صورت شبانه‌روزی؛ پزشکی از راه دور (تله‌مدیسین) یک فناوری واقعاً بیمار محور است. بیماران می‌توانند اگر تمایل داشتند از پزشک به صورت مستقیم سوالاتشان را بپرسند. علاوه بر این، استفاده از راه حل‌های پزشکی از راه دور تشخیص منظم و سیستماتیک را با پیگیری‌های مداوم امکان‌پذیر می‌کند که منجر به برنامه‌ی تناسب اندام موثر و مشاوره‌ی رژیم غذایی بهتر می‌شود.

 

۴. مربی‌گری سلامتی شخصی و جامع

پزشکی از راه دور از طریق مشاوره‌های ویدئویی از راه دور و نظارت دیجیتال، فضا را برای مربیگری شخصی‌سازی شده‌ی مؤثر برای افراد و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کرده است. بنابراین، شما می‌توانید بدون مراجعه به کلینیک‌ها یا مراکز تناسب اندام، از بهترین مربیان این حوزه مشاوره بگیرید. چه قدر عالی که در کنار صرفه‌جویی در زمان و هزینه، از بهترین نوع مشاوره‌ی تناسب اندام و سلامتی بهره‌مند می‌شوید. گزارش‌های منظم رژیم غذایی، دنبال کردن هدف و یادآوری‌های پیگیری مداوم با برنامه‌های تناسب اندام تله‌مدیسین تلفیق می‌شوند که منجر به یک برنامه‌ی سلامتی بهتر و موثرتر می‌شود

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

مراقبت‌های سلامتی گران‌قیمت متداول در حال تغییر پیدا کردن به سمت یک گزینه‌ی بسیار بیمارپسند و مقرون به صرفه، از جمله تله مدیسین، هستند. بنابراین، مشاوره‌ی ویدئویی بین بیمار و پزشک با استفاده از اینترنت یا برنامه‌ی تلفن همراه اصلاح تغذیه اکنون در مراکز مختلف پزشکی استفاده می‌شود. مطمئناً، چنین فناوری‌های نوین تله‌مدیسین، زندگی بیماران را بهبود بخشیده است و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به طور مستقیم در مراقبت‌های سلامتی خود و در زمان و مکان مناسب و راحت برای خود شرکت کنند

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
 

همچنین بخوانید:

سیر دیجیتالی شدن سلامت

موج دیجیتال در سیستم مراقبت درمانی

ویژگی های رایانش ابری در اجرای پرونده الکترونیک سلامت

بالا