چالش های اینترنت اشیا در حوزه سلامت

تهدید امنیتی :اصلی ترین نگرانی در این فناوری، امنیت اطلاعات شخصی پزشکی است که از طریق دستگاه های به هم مرتبط، ذخیره و انتقال پیدا می کنند. با اینکه بیشتر سازمان ها تلاش می کنند داده های حساس را به طور امن نگه داری کنند و رمزگذاری نمایند اما آن ها کنترلی بر روی امنیت و ایمنی داده ها از طریق  access point هایی که برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد، ندارند.همین امر باعث می شود تهدید امنیتی بزرگی ایجاد شود و این تهدید با ظهور دستگاه های جدیدی که به شبکه متصل می شوند افزایش می یابد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

یکپارچه سازی دستگاه های متعدد: یکپارچه سازی دستگاه های متعدد نیز مانعی برای موفقیت توسعه اینترنت اشیا در صنعت سلامت است. این روزها بیشتر دستگاه های مرتبط با سلامت و تجهیزات بیمارستانی باید به هم متصل شوند تا بتوانند داده های بیماران را جمع آوری نمایند. به عنوان مثال اگر فردی از بیماری قلبی رنج می برد ممکن است  فشار خون بالایی هم داشته باشد.  چالش بزرگ این است که سازنده چنین دستگاه هایی پروتکل ها و استانداردهای موجود را نمی پذیرند. همانطور که دستگاه های موبایلی متعددی به شبکه وصل می شوند تا داده ها را جمع آوری کنند، تفاوت در پروتکل های موجود در این حوزه نیز باعث پیچیده شدن فرایند جمع آوری داده ها می شود. نبود هماهنگی میان دستگاه های پزشکی، موفقیت اجرای اینترنت اشیا در این حوزه را کاهش می دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

نتیجه گیری از داده های عظیم: فرایند جمع اوری داده ها به شرایط پیچیده بسیاری مرتبط است. اگرچه داده های ترکیب شده  می توانند به تفسیر و  نتیجه گیری بهتری از شرایط بیمار منجر شوند اما دست و پنجه نرم کردن با طیف وسیعی از داده ها  در صورت نبود برنامه آنالیتیکی و متخصص داده ها،می تواند چالش برانگیز باشد. شناسایی داده های کاربردی و ارزشمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا بیشتر متخصصین پزشکی نتیجه گیری به هنگام رشد داده ها را دشوار می دانند. فرآیند تصمیم گیری با وجود رشد سریع داده ها، باعث کمبود کیفیت می شود. علاوه بر این،  با رشد برخی از دستگاه های به هم مرتبط که به طور مداوم داده های زیادی را جمع آوری و تولید می کنند،  نگرانی ها بیشتر و بیشتر می شود.

 

منبع behido.ir

 

همچنین بخوانید:

سنجش هوش مصنوعی در بهداشت و درمان

دسته‌بندی کاربران ابزارهای سلامت هوشمند

اکنون چرا پزشکی از راه دور ؟

بالا