این مقاله 10 شرکت مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده های بزرگ بهداشت و درمان در سراسر جهان را نشان می دهد

تجزیه و تحلیل داده های بزرگ چیست؟ چرا در مراقبت های بهداشتی مهم است؟

کلان داده حوزه‌ای است که با روش‌هایی برای تجزیه و تحلیل، استخراج روش‌مند اطلاعات از برخورد با حجم داده‌هایی که برای نرم‌افزار کاربردی پردازش داده معمولی بسیار بزرگ یا پیچیده هستند، سروکار دارد. روش‌ها، ابزارها و برنامه‌های کاربردی مورد استفاده برای جمع‌آوری، پردازش و تولید بینش از مجموعه‌های داده با حجم بالا و سرعت بالا، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ نامیده می‌شوند. نرم افزار سنتی تجزیه و تحلیل داده ها قادر به رسیدگی به این درجه از پیچیدگی و اندازه نیست، بنابراین سیستم ها، تکنیک ها و برنامه های کاربردی ایجاد شده به صراحت برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ مورد نیاز است. جمع آوری داده ها، ذخیره سازی، تجزیه و تحلیل، جستجو، به اشتراک گذاری، انتقال، تجسم، پرس و جو، به روز رسانی، حریم خصوصی اطلاعات و منبع داده، همگی مسائلی در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ هستند. این توانایی در به دست آوردن بینش برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری بهتر دلیل مهم بودن داده های بزرگ است.

شرکت‌ها می‌توانند به طیف وسیعی از منابع داده در سوابق خود ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی در چندین سیستم با استفاده از سیستم‌های فروشندگان تجزیه و تحلیل مراقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند. آنها همچنین می توانند مطالعات بالینی و داده ها را از انواع دیگر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به اشتراک بگذارند.

تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در مراقبت های بهداشتی بدون فناوری هوش مصنوعی با داده های بسیار غیرقابل تصور است. شرکت ها می توانند متن تشخیصی، تحقیقات منتشر شده و سایر داده های متنی را با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP)، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مطالعه کنند. مهارت های پردازش تصویر ظرفیت تجزیه و تحلیل نتایج روش های تصویربرداری پزشکی متعدد را ارائه می دهد.در اینجا 10 شرکت بهداشت و درمان با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در سراسر جهان آورده شده است:

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

IBM Watson Health، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

واتسون یکی از اولین شرکت هایی است که از هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. IBM به عنوان یک سازمان Fortune 100 توانایی قابل توجهی برای توسعه راه حل های موفق در انواع موارد کاربردی هوش مصنوعی دارد. علاوه بر سرمایه‌گذاری این شرکت در تحقیقات و نوآوری فناوری سلامت، راه‌حل‌های مراقبت‌های بهداشتی IBM می‌تواند به سازمان‌ها در بهبود بهره‌وری در عملیات خود، همکاری بهتر برای بهبود نتایج و ادغام با سازمان‌های جدید برای ارتقای سیستم پایدارتر، شخصی‌شده و متمرکز بر بیمار کمک کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Oncora Medical، فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا

Oncora Medical از تجزیه و تحلیل برای ایجاد سؤالات تحقیقاتی، کمک به تحقیقات گذشته نگر و کشف روابط بین عوامل بیمار، تکنیک های درمانی و نتایج استفاده می کند. آنها از تجزیه و تحلیل برای کشف مفاهیم جدید تحقیقاتی، سازماندهی بهتر کارآزمایی های بالینی، ایجاد گروه های بیماران و پیگیری ثبت نام در کارآزمایی استفاده می کنند.

سیستم های استدلال دیجیتال، پورتلند

محصول مراقبت های بهداشتی Digital Reasoning Systems Synthesis یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که از درک زبان طبیعی برای ارائه تصویری جامع از بیمار استفاده می کند.

 

Flatiron Health، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

یکی از مهم ترین شرکت کنندگان در این بازار Flatiron است. Flatiron با حدود 500 نفر و راه حل هایی که به اطلاعات دو میلیون بیمار فعال برای تحقیق دسترسی دارند، پیشرو در انکولوژی است.

 

اپتوم، ویرجینیا

Optum یک شرکت داروسازی و مراقبت های بهداشتی مستقر در ایالات متحده است. این شرکت به دلیل خدمات ارزش افزوده خود در مقیاس جهانی شناخته شده است. باورهای اساسی آن به تبدیل آن به یکی از بزرگترین سازمان های تجزیه و تحلیل داده های مراقبت های بهداشتی در بازار کمک کرده است.

 

آمی تک، میسوری

آنها با مشتریان کار می کنند تا داده ها، تجزیه و تحلیل ها، و استراتژی های اتوماسیون و راه حل هایی را توسعه دهند که با فعال تر، با کیفیت بالا و در دسترس تر کردن مراقبت های بهداشتی را برای همه بهبود بخشد. تجربه پیشرو در صنعت آنها در داده های مراقبت های بهداشتی، تجزیه و تحلیل، و اتوماسیون به ما در توسعه راه حل های جدید و نوآورانه کمک می کند که نتایج تجاری با کیفیت بالا را سریع تر و با قیمت های پایین تر ارائه می دهد.

 

سلامت فیدلیتی، کالیفرنیا

Health Fidelity خود را به عنوان پیشرفته ترین موتور پردازش زبان طبیعی در صنعت مراقبت های بهداشتی معرفی می کند. این به متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا ریسک را با استفاده از طیف وسیع تری از داده ها و اطلاعات تجزیه و تحلیل کنند و به آنها امکان می دهد ریسک خود را بهتر درک و مدیریت کنند.

 

زبانشناسی، کمبریج

محصولات Linguamatics توسط 17 شرکت از 20 شرکت داروسازی برتر جهان استفاده می شود. زبانشناسی روشی پیچیده برای درک زبان طبیعی است. فن آوری Linguamatics توسط شرکت های علوم زیستی برای بهبود کشف دارو با ارزیابی بهتر آزمایشات دارو و سایر داده های تحقیقاتی استفاده می شود.

 

ایاسدی: پالو آلتو، کالیفرنیا

Ayasdi یک استارت آپ نرم افزار تجاری است که فناوری های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را برای شرکت هایی که نیاز به بررسی مجموعه داده های بزرگ و چند بعدی دارند، ارائه می دهد. راه حل های تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی آنها در زمینه هایی مانند مدیریت تغییرات بالینی، پیش بینی سلامت جمعیت و مدیریت انکارها برای هدایت انتخاب های عملیاتی آماده استفاده هستند.

 

Conifer Health Solutions، تگزاس

Conifer Health Solutions راه حل های تجاری برتری را برای پایگاه مشتریان جهانی خود ارائه می دهد. این شرکت در دسته شرکت های تجزیه و تحلیل داده های مراقبت های بهداشتی دارای عملکرد برتر است. مدیریت چرخه درآمد و خدمات مراقبت مبتنی بر ارزش به آن کمک کرده تا نامی در بازار پیدا کند.

 

منبع: healthcareoutlook

 

همچنین بخوانید:

انعطاف پذیری بهداشت از راه دور برای بخش عمده ای از سال 2022 تضمین شده است

گرایش ها و بینش های پزشکی از راه دور 2022

هر آنچه که باید در مورد سامانه سلامت هوشمند بدانیم

بالا