چرا مراقبت سلامتی از راه دور، برای تحول در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است؟

در حالی که بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی به عنوان بخشی از استراتژی تحول کلی خود به منظور بهبود دسترسی و ارزش ها و کاهش هزینه ها ، مدلهای مراقبت مجازی را مورد کاوش قرار می دهند ، در تاکتیک های آنها ، میزان فرزندخوانی و سطح بلوغ در اعمال نفوذ فناوری ارتباطات دارای تنوع گسترده ای است. اینها برخی از موضوعات کلیدی است که در گزارش جدید Insights Market از مرکز نوآوری سلامت AHA کاوش شده است.

Telehealth یک مسیر برای مراقبت های مجازی - مبتنی بر اطلاعات و بینش مدیران بیمارستان و سیستم های بهداشتی و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی و نظرسنجی از متخصصین و مقالات تحقیقی است. همچنین مراقبت سلامتی از راه دور ، گزارش انعطاف پذیری سیستم عامل های تحویل گیرنده و نحوه قرار گرفتن آنها در مراقبت یکپارچه را بررسی می کند. اینجا این سوال پیش می آید که چرا مراقبت سلامت از راه دور برای تحول مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است؟ وضعیت سلامتی و فرصت های رشد در بیمارستان ها و از همه مهمتر ، چگونه متخصصینمی توانند ظرفیت لازم برای گسترش دسترسی ، بهبود نتایج و کاهش هزینه ها را ایجاد کنند، از جمله جواب های این سوال میباشد.

 

و این مطالب به چه معنیست؟

این مطالب مناطق مهمی برای تمرکز مدیران مراقبت های بهداشتی است زیرا آنها استراتژی های دیجیتال سلامت سازمان را توسعه داده و پیشرفت می کنند. سازمانهایی که هم اکنون در تلاشند تا بلوغ توانایی های ارتباط از راه دور خود را افزایش دهند ، به خوبی پاسخگوی نیازهای بیمار برای ابزارهایی خواهند بود که به آنها امکان می دهد تا به راحتی درگیر مراقبت شوند. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند ، بیمارستان هایی که این انتظارات را به طور فزاینده ای برطرف نمی کنند ، توسط واردشوندگان بازار جدید و سایر شرکت های پزشکی که به دنبال جذب مصرف کنندگان جدید و برخورد با روابط ارائه دهنده بیمار هستند ، مورد اعتراض قرار می گیرند.

یک بررسی اخیر Accenture از این نکته پشتیبانی می کند  و به افزایش قابل توجهی را در بین سال های 2016 تا 2019 در درصد بیمارانی که احتمال بیشتری در همکاری مراقبت سلامتی از راه دور با متخصصین و قابلیت های مختلف دیجیتال دارند ،اشاره میکند. به عنوان مثال ، بیش از نیمی از بیماران مورد بررسی احتمالاً ارائه دهنده هایی را انتخاب می کنند که دارای قابلیت های دیجیتالی در مواردی مانند رزرو قرار ملاقات ، درخواست مجدد نسخه های دیجیتالی از قبل تجویز شده و ارتباط با متخصصین از طریق ایمیل ایمن باشند و 49 درصد می خواهند از طریق ویدئوی کنفرانس بتوانند با متخصصین خود ارتباط برقرار کنند .

 

آیا متخصصین قادر خواهند بود با این انتظارات افزایش یافته بیماران همگام باشند؟

یک مدل بلوغ Telehealth Hospital که توسط Manatt Health برای گزارش Insights Market AHA تهیه شده است ، چارچوبی با ارزش را ارائه می دهد که می تواند برای اندازه گیری و توسعه خدمات مشاوره اقتصادی موجود و آینده از طریق برنامه و بسترهای نرم افزاری با پارامترهای دقیق بهترین کاربرد تجویز را داشته باشد. این مدل ممکن است برای ارزیابی از خود و محک برای هدایت برنامه های سلامتی به سمت اتخاذ بهترین شیوه ها مفید باشد. این پرونده موارد استفاده پزشکی از راه دور را براساس نوع سازمان (بیمارستانهای جامعه ، سیستم های درمانی و مراکز درمانی دانشگاهی) و اجتماع (بیمارستان های دسترسی شهری ، روستایی و بحرانی) بررسی می کند و مطالعات مربوط به هر مورد را ارائه می دهد.

 

3 راه برای مقیاس و بهینه سازی برنامه های Telehealth

صرف نظر از جایی که سازمان شما در طول طیف بلوغ  پزشکی از راه دورقرار دارد ، در اینجا سه ​​زمینه برای بهینه سازی ارزش برنامه شما وجود دارد:

-استفاده از نیازهای جامعه و بیماران به عنوان نقطه شروع برای در نظر گرفتن خدمات جدید از راه دور است. بسیاری از خدمات مشاوره از راه دور به دلیل اینکه توسط یک پزشک یا دفتر امور مالی شروع به کار می کنند ، به صورت ناگهانی مورد استفاده قرار می گیرند. ابتدا به بیماران خدمت کنید سپس پزشکان خود به شما میپیوندند و بازپرداخت های خود را نیز دریافت خواهند کرد.

-خدمات از راه دور را در مراقبت های مبتنی بر ارزش ها قرار دهید. خدمات Telehealth روشی مؤثر برای کاهش هزینه های ارائه خدمات درمانی است  و آنها را به ابزارهایی با ارزش برای استفاده در مدل های بازپرداخت مبتنی بر ارزش تبدیل می کند که متخصصین را برای تجویز روش های درمانی صحیخ با هزینه های تشویق کرده و به آنان پاداش میدهد.

-برای هماهنگی مراقبت در سراسر تنظیمات مراقبت سلامت از راه دور با ردیابی وضعیت سلامتی بیماران پس از ترخیص ، میزان استفاده از روش های درمان از راه دور را بهینه کنید. نظارت از راه دور بر سلامت آنها در خانه یا در موارد مراقبت های حاد می تواند منجر به نتایج بهتر و هزینه های پایین تر شود.

 

منبع: aha.org

 

همچنین بخوانید:

چرا مراقبت سلامتی از راه دور، برای تحول در مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است؟

چگونه اینترنت اشیا درحال تغییر دستگاه های فنی پزشکی است؟

نگاهی به پیشرفت مراقبتهای بهداشتی در قرن 21: درمانگاه هوشمند خودران

بالا