مطب هوشمند شما روح دارد

یكی از اهداف مهم راه اندازی سرویس پزشكی از راه دور پیگیری دقیق بیماران بدون نیاز به مراجعه به مركز بهداشت و درمان شهرهای دور و یا در مراكز پیشرفته تر حتی بدون نیاز به مراجعه به مراكز بهداشت شهری و از طریق منازل بیماران است. بدین معنی كه در مراكز دور از شهر و در مورد بیمارانی كه نیازمند پیگیری مداوم میباشند، مثل بیماران مسلول و یا بیماران دیابتی، بعد از ثبت شدن بیماران در سیستم پزشكی از راه دور در نوبت اول هر ویزیت نوبت ویزیت آینده بیمار مشخص می شود. این نوبت برای مركز تخصصی ، شبكه بهداشت و درمان و مطب های مربوطه مشخص بوده و در زمان مقرر باید توسط هر دو گروه پیگیری شود. به این معنی كه مركز تخصصی به مركز اولیه ارجاع دهنده در مورد ویزیت بعدی بیماران از سه روز قبل یادآوری لازم را به عمل آورده و در تاریخ مقرر و حتی تا سه روز بعد از آن، مركز شهری مسئولیت پیگیری بیمار را بر عهده دارد. از آنجایی كه این پیگیری صورت فعال و مراجعه مستقیم به درب منازل نیست از طریق حداكثر تماس تلفنی با بیمار باید انجام شود.

در صورت انجام شدن ویزیت درخواست باید با استفاده از كد مشاوره قبلی و با تكمیل نمودن فرم پیگیری به مركز تخصصی ارسال شده و نتیجه نیز طبق روال قبل توسط مركز تخصصی ارسال شود. بدیهی است كه درخواست مشاوره و پاسخ آن باید در هر دو مركز ثبت شود. در صورتی كه تماس تلفنی انجام شده و بیمار اظهار نمود در مركز دیگری و یا توسط پزشك دیگری تحت مداوا قرار گرفته نتیجه باید با تكمیل فرم به مركز تخصصی گزارش شود.

همین طور ، تماشای عزیزان بیمار به یک کار دشوار در زندگی مدرن تبدیل شده است. پیگیری وضعیت سلامتی بیمار در خانه کار سختی است. بیماران سالخورده باید بطور دوره ای تحت نظر قرار گیرند و عزیزانشان از زمان به زمان وضعیت آنها مطلع شوند. بنابراین ما یک سیستم نوآورانه پیشنهاد می کنیم که این کار را با سهولت انجام می دهد. سیستم نظارت بر سلامت بیمار را ارائه می دهد که از سنسورها برای ردیابی سلامت بیماران استفاده می کند و از اینترنت برای اطلاع رسانی به عزیزان خود در صورت بروز مشکلات استفاده می کند. سیستم پایش بیماران از راه دور برای پیگیری سلامت بیماران از دما و همچنین ضربان قلب استفاده می کند. سنسورها برای نظارت بر وضعیتی که به نوبه خود یک رابط LCD و همچنین اتصال wifi برای انتقال هشدار به یک میکروکنترلر وصل می شوند. اگر سیستم تغییرات ناگهانی در ضربان قلب یا درجه حرارت بدن بیمار را تشخیص دهد ، این سیستم به طور خودکار کاربر را نسبت به وضعیت بیمار در IOT هشدار می دهد و همچنین جزئیات ضربان قلب و دمای زنده بیمار را نمایش می دهد. بنابراین ، سیستم ردیابی سلامت بیمار مبتنی بر IOT به طور موثری از اینترنت استفاده می کند تا آمار سلامتی بیماران را تحت نظر داشته باشد و به موقع جان خود را نجات دهد.

یکی از مزایای IoT در سازمان های بهداشتی ، کاهش هزینه های موجود است. متخصصان این رشته می توانند بدون حضور بیمار در بیمارستان از مانیتورینگ از راه دور استفاده کنند. مهم نیست که بیمار در خانه ، در مطب یا سایر نقاط جهان باشد. در این شرایط ، متخصص می تواند سلامت بیمار را معاینه کرده و معالجه احتمالی را ارائه دهد.

این کار باعث کاهش گردش کار ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می شود. علاوه بر این ، کمبود برق در مراکز درمانی هیچ نقصی در معاینه بیمار ایجاد نمی کند. استفاده از IoT در کشورهای جهان سوم که مراکز درمانی زیادی ندارند در دسترس است می تواند بسیار کمک کننده باشد. استفاده از این فناوری همچنین در مناطقی موثر خواهد بود که سیل ، زلزله ، تسونامی یا سایر بلایای طبیعی مؤثر باشد. به طور کلی ، تأثیر این فناوری امکانات درمانی زیادی را ارائه می دهد و می توان از آنها در سطح جهانی استفاده کرد.

 

نوآوری در زنجیره تامین پزشکی با اینترنت اشیاء

توسعه دهندگان سیستم های IoT به منظور افزایش سرعت انتقال و بررسی داده های بزرگ اقدام به ایجاد نوآوری در زنجیره تأمین مراقبت های بهداشتی می کند. شرکت های شخص ثالث اطلاعات مربوط به خود را در اختیار تیم های پزشکی قرار می دهند ، ذخیره و پردازش می کنند.

 

بالا