نه نرم افزار برتر پزشکی مخصوص پزشکان

همه مردم از جمله پزشکان، در دنیای تلفن همراه زندگی می کنند.

همانطور که mHealth محبوب تر می شود و بیماران روزانه برنامه های مراقبت از سلامتی را دانلود میکنند و از برنامه های اندازه گیری تناسب اندام مانند Fitbits استفاده مداوم دارند، پزشکان باهوش می دانند که می توانند از برنامه های سلامت موبایل در عملکردهای خود بهره مند شوند.

براساس برآوردهای تحقیقاتی Zion Market، بازار mHealth به 102.43 میلیارد دلار در سال جاری خواهد رسید. این دسته شامل همه چیز از وب سایت شمارش کالری شما به برنامه های کاربردی تلمودیسین است که به شما امکان می دهد چت ویدئویی و متنی با پزشک خود داشته باشید

با تمام این نوآوری ها، چگونه ازمیان تمام برنامه های بیمارمحور، یک برنامه مفید بالینی پیدا کنیم؟خوشبختانه، ما برای شما یافته ایم. در زیر لیستی از بهترین برنامه های پزشکی برای پزشکان بر اساس بررسی ها و تعداد دریافت ها است. آنها به ترتیب حروف الفبا انگلیسی در فهرست برنامه های مرجع، برنامه های رسانه های اجتماعی، برنامه های مجله پزشکی و برنامه های تصمیم گیری بالینی فهرست شده اند.

 

برنامه های مرجع پزشکی

 

1- Epocrates

این برنامه جزو استاندارد طلایی برنامه های پزشکی است که برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است و میلیون ها بار دانلود شده است. پزشکان از این برنامه برای بررسی اطلاعات و تعاملات دارویی استفاده می کنند، سایر ارائه دهندگان را برای مشاوره و ارجاع پیدا می کنند و به سرعت محاسبات بیمار مانند BMI را محاسبه می کنند.

قیمت گذاری: در حالی که خود برنامه و بیشتر محتوای آن رایگان است، دسترسی به اطلاعات و قابلیت های اضافی (مانند راهنماهای آزمایشگاه، داروهای جایگزین و اطلاعات بیماری) نیاز به خرید اپوکراتس Essentials در برنامه که 174 دلار در هر سال میباشد،را دارد.

 

2- PEPID

PEPID یک برنامه حمایت بالینی / برنامه مرجع که به طور مرتب به روز می شود و به پزشکان اورژانس مراجعه می کند، اما می تواند برای پرستاران، دانشجویان، داروسازان، EMT ها و متخصصین نیز مفید باشد. در حالی که در حال درمان بیماران هستید، می توانید با آن به طور مداوم آموزش پزشکی دریافت کنید.

کاربران باید برای اولین بار از PEPID خود در سیستم عامل iPhone یا Android خود استفاده کنند اما پس از آن اگر وارد سیستم شخصی نشوند PEPID به طور خودکار همه یادداشت ها را به ابر آپلود می کند.

علائم بررسی کننده کمک می کند تا شما با تشخیص سریع تر بر اساس علائم بیمار خود، بیماری را حدس بزنید، یافته های معاینه فیزیکی و نتایج آزمایشگاهی نیز به شما کمک می کند. یک چک کننده فیلتر شده برای دوز دارو نیز وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک میکند.

PEPID پروفیل بیماری ها، شرایط پزشکی و گزینه های درمان را با تحقیق از آکادمی پزشکی اورژانس آمریکا، کالج اورژانس آمریکا و شبکه سوالات پزشکان خانوادگی ارائه می دهد.این برنامه همچنین صدها ویدیو مرجع را برای روشهای بالینی و معاینات فیزیکی ارائه می دهد و اطلاعیه ها را به شما می دهد تا شما را در مورد تحقیقات جدید، تاییدیه های دارویی و هشدارهای جعبه سیاه مطلع سازد.

 

3- UpToDate

یکی دیگر از پیروان سنگین، برنامه UpToDate را می توان در هر دو دستگاه iOS و اندروید استفاده کرد. صدها هزار نفر از پزشکان به دلایل خوب این برنامه را نصب کرده اند. این برنامه پر از دانش پزشکی است که به پزشکان امکان همفکری در باره علائم بالینی بیمار را میدهد.

قیمت گذاری: در حالی که دانلود نرم افزار رایگان است، به منظور دسترسی به ثروتی از اطلاعات موجود در آن، شما یا سازمان شما نیاز به اشتراک در پایگاه داده UpToDate.  دارد که از 495 دلار در سال برای یک پزشک به صورت شخصی میباشد.

 

4- Medscape

این برنامه، توسط WebMD ارائه شده ، یکی دیگر از ابزار مرجع پزشکی بسیار عالی در iOS و آندروید است. با استفاده از این  برنامه می توانید اطلاعات دارویی را جستجو کنید، ابزار مرجع بیماری را بررسی کنید، اخبار پزشکی را بدست آورید و خیلی بیشتر.

قیمت گذاری: این نرم افزار کاملا رایگان است، اما نیاز به ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان (که شما می توانید از طریق خود برنامه انجام دهید) برای استفاده از برنامه نیاز است.

 

برنامه های شبکه اجتماعی

 

5- Doximity

Doximity یک شبکه اجتماعی برای پزشکان است و ادعا می کند که 70 درصد از پزشکان ایالات متحده عضو آن هستند. با هر دو نسخه iOS و Android می توانید با سایر پزشکان در شبکه ارتباط برقرار کنید ،فکس های ایمن HIPAA را از طریق تلفن خود ارسال کنید، اخبار و روند در تخصص خود را دنبال کنید، کارهای خود را مرور کرده و حقوق خود را بررسی کنید. که بسیار رتبه بندی شده و منظم است و به طور مرتب به روز می شود.

قیمت گذاری: این برنامه برای دانلود رایگان است ، اما شما نیاز به ثبت نام برای عضویت در شبکه را دارید.

 

6- Figure 1

شما می توانید تصاویر پزشکی را با دیگر پزشکان با استفاده ازسیستم عامل iOS و Androidapp مشاهده کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. صدها هزار نفر از کاربران، در پایگاه داده های تصویری Figure 1، ارسال نظر و جستجو اطلاعات پزشکی را از طریق تصاویر پزشکی انجام میدهند.

این برنامه مناسب پزشکانی است که به دنبال بازخورد در مورد وضعیت نادر هستند یا مایل به دیدن و یادگیری موارد نادر و یا کتاب های درسی هستند. علاوه بر این، برنامه ضمانت حریم خصوصی بیمار را به صورت خودکار، مسدود کردن صورت و حذف اطلاعات شناسایی را تضمین می کند.

قیمت گذاری: این برنامه رایگان برای دانلود و استفاده است.

 

برنامه های مجله پزشکی

 

7- Case

Case یک برنامه مجله پزشکی برای پزشکان و محققان با یک موتور توصیه شده توسط الگوریتم یادگیری ماشین است. این نسخه دارای نسخه های اندروید و iOS است.

این برنامه پزشکان را از جستجوی متدوام در صفحات پزشکی برای خواندن جدید ترین اخبار و اطلاعات پزشکی بی نیاز میکند و همین طور کالکشنی همراه در سفر و رفت و آمد است.

این برنامه در حال حاضر از 81 تخصص پزشکی پشتیبانی می کند و مورد جالب در باره برنامه این است که به شما امکان می دهد تا بیش از 100،000 کلمات کلیدی را دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک انکولوژی هستید، لزوما نیازی به پیروی از تمام نشریات سرطان نیست. شاید میخواهید سرطان AML را دنبال کنید. یا یک پروتئین، ژن یا مسیر مرتبط با AML. با مورد شما می توانید این کار را انجام دهید.

اما بخش جالب تر این است که این برنامه مانند Netflix کار می کند و سطوح مقالات مجلات را بر اساس علاقه شما پیگیری کرده و مقالات مشابه را به شما پیشنهاد میکند. الگوریتم آن، بر اساس Google Tensorflow، رفتار شما را با عوامل خارجی مانند عوامل تأثیرگذاری مجله، تعداد دیدگاهها، اشتراک ها و موارد دلخواه و زمان صرف خواندن برای یادگیری ترکیب می کند. این برنامه دارای 20 دقیقه زمان متوسط ​​جلسه در دسک تاپ (5 دقیقه در تلفن همراه) است.

 

8- Read by QxMD

مانند Case، Read یک برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید است که متشکل از تمام مجلات پزشکی است. با استفاده از یک قالب مجله، شما این امکان را دارید که مطالعات مجلات و مقالات از منابع مختلف از جمله مجلات دسترسی

قیمت گذاری: برنامه رایگان است، اما برخی از نشریات و PubMed ممکن است از اشتراک یا اعتبار نهادی یا فردی نیاز داشته باشند.

 

برنامه های تصمیم گیری بالینی

 

9- MDCalc

MDCalc در سال 2005 به عنوان یک سایت وردپرس برای مایکروسافت آغاز به کار کرد و امروز منابع زیادی برای تمرین پزشکان برای یادگیری و استفاده از داروهای مبتنی بر شواهد است.

ابزار تصمیم گیری بالینی MDCalc به عنوان برنامه های iOS و Android در دسترس هستند. این برنامه ها محتویات نوشته شده توسط پزشکان و متخصصین دیگر را ارائه می دهد که به ارائه دهندگان کمک می کند تا بیش از 350 ابزار تصمیم گیری را در زمینه سناریوهای خاص مراقبت از بیمار مورد استفاده قرار دهند. ابزار تصمیم گیری MDCalc بیش از 150 بیماری در سراسر 35 حوزه تخصص دارد.

با توجه به وب سایت MDCalc، بیش از یک میلیون متخصص مراقبت های بهداشتی از این برنامه هر ماه استفاده می کنند که بیش از 190 کشور را نمایندگی می کنند. در ایالات متحده بیش از نیمی از پزشکان از MDCalc استفاده می کنند.

قیمت گذاری: رایگان

 

منبع: blog.capterra.com

 

بالا