دلیل پیدایش پرونده الکترونیک سلامت

تاکنون سیستم مریض و بیمار به این شکل بود که بیمار اطلاعات خود را در فرم های پزشکی تکمیل می کرد. اطلاعات اولیه فردی بیمار تا اطلاعاتی مانند گروه خونی، وضعیت سلامت فرد و خلاصه ای از تاریخچه بیماری فرد، در این فرم ها ثبت می شد. ثبت این اطلاعات علاوه بر زمان بر بودن، فضای زیادی از مطب پزشک اشغال می کرد. کمدهای بایگانی مملو از پرونده بیماران بود که این درهم ریختگی مخاطراتی چون مفقود شدن برخی فرم ها را هم دربر داشت.

افزایش تخصص در مراقبت های بهداشتی و مهاجرت و سفر افراد (به هر دلیلی درمانی،کاری،سیاحتی و...) موجب افزایش تفکیک و فروپاشی مدارک و پرونده های بهداشتی سنتی شده است. یادداشت ها و مدارک پزشکی در مکان ارائه خدمات بهداشتی بوجود می آید و همان جا نگهداری می شود. این تفکیک یادداشت ها و مدارک از نظر پزشکی نامطلوب است.

این موارد منجر به دوباره کاری در جمع آوری اطلاعات مربوط به سابقه ی بیماران، ابهام در روند خدمات بلند مدت بالینی، دوباره کاری در تست های آزمایشگاهی و مطالعات تشخیصی، تاخیر در انجام تست ها و درمان های مورد نیاز و ضروری و هم چنین آزردگی خاطر، نارضایتی و نگرانی بیماران در مورد کیفیت و سالم بودن خدمات می شود.

قابلیت های تکنولوژی  نظیر پرونده های الکترونیک سلامت، ابزارهایی را جهت سهولت به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند بهداشتی برای ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی و در نتیجه افزایش کیفیت مراقبت و بهبود سلامت جامعه را در اختیار گذاشته است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

دسترسی به چنین اطلاعاتی به این معنی است که مشتریان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی تصمیمات را بر اساس اطلاعات در وضعیت بهتری (کامل تر،دقیق تر،امن تر، در دسترس تر و...) اتخاذ می کنند.

پرونده الکترونیک سلامت یک منبع واحد و منسجم، یکپارچه و کامل  از اطلاعات بهداشتی بیماران فراهم می سازد. مسائلی از قبیل: درمان، تجویز، نتایج آزمایشات، اثرات تشخیصی، اطلاعات ژنتیکی مهم، تصاویر پزشکی، اطلاعات مربوط به محیط و اطلاعات مراقبت های بهداشتی در آن گنجانده می شود.

پرونده ی بهداشتی بیماران شامل اسناد اصلی و اولیه خدمات تدارک دیده شده در تمام مراکز مختلف مراقبتی می باشد.

پرونده الکترونیک سلامت برای هر فرد یک پرونده ی محرمانه ی مادام العمر از سابقه ی بهداشتی فرد و مراقبت از وی در یک سیستم بهداشتی فراهم می کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

این پرونده به صورت الکترونیک در دسترس ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و هر فرد مجاز در هر مکان و در هر زمان قرار خواهد گرفت تا از مراقبت با کیفیت بالا حمایت شود، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در سراسر کشور موجب توسعه ی کیفی خدمات بهداشتی می شود.

استفاده از سیستم پرونده الکترونیک بیمار نه تنها جهت ارتقا خدمات بالینی، سیسماتیک کردن روند رزرو ویزیت بیمار تا تشخیص بیماری و ارائه نسخه و پیگیری‌های درمانی با شما همراه است بلکه شما را قادر می‌سازد تا خدمات بهداشتی الکترونیکی بهتری را به بیمار ارائه دهید.ارتقا سطح سلامت از طریق پرونده الکترونیک سلامت شامل موارد زیر است:

* مراقبت‌های بهداشتی بهتر با بهبود تمام جنبه‌های مراقبت از بیمار شامل: ایمنی، اثربخشی درمان، بیمار محور کردن درمان، ارتباطات موثر با بیمار، آموزش بیماران، جلوگیری از اتلاف وقت، رعایت حقوق بیمار

* سلامت بهتر با تشویق شیوه زندگی سالم در کل جمعیت، از جمله افزایش فعالیت بدنی، تغذیه بهتر، اجتناب از خطرات رفتاری و استفاده گسترده‌تر از مراقبت‌های پیشگیرانه

* بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی با ارتقاء داروهای پیشگیرانه و هماهنگی بهتر خدمات بهداشتی و همچنین کاهش آزمایش‌های بیش از حد و بیهوده

* تصمیم‌گیری بالینی بهتر با ادغام اطلاعات بیمار از منابع مختلف.

 

همچنین بخوانید:

کاربرد پزشکی از راه دور در تشخیص و درمان بیماری های گوش،حلق و بینی

بهداشت و درمان مدرن و تله ویزیت

مزایای پیاده سازی سامانه هوشمند بیمارستانی

بالا