اهمیت ویزیت آنلاین در پیشگیری بیماری های قلبی

بیماری های قلبی، قاتل شماره یک زنان مردان در نظر گرفته شده و تخمین زده می شود که 90 درصد عوامل خطر بیماری های قلبی قابل پیشگیری هستند.اهمیت ویزیت آنلاین در پیشگیری بیماری قلبی یعنی این که شما به راحتی می توانید با کنترل بیشتر عوامل خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون بالا، استعمال سیگار و چاقی از بروز آن جلوگیری کند  بسیار بالاست.

تنها باید به تاثیر و نتایج مثبت تغییرات ساده در شیوه زندگی ساده مانند رژیم غذایی و ورزش اعتماد کنید و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تلاش کنید تا بتوانید هم خودتان سالم تر بمانید و هم کمک کنید تا خانواده و جامعه ای سالم تر داشته باشید.

بر همین اساس و به علت گسترش بیماری های قلبی در ایالات متحده در سال 1998 کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده تشکیل شده که هدف از این کارگروه پیشگیری از پیش زمینه ها و کمک به بهبود سلامت افراد در مقابله با بیماری های قلبی می باشد. این کارگروه که از جمعی از کارشناسان بهداشت، اعم از پزشکان، پرستاران و متخصصان روان شناسی تشکیل شده است با رعایت جدیدترین شواهد علمی توصیه ها و راهکارهای را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی را به عموم مردم آموزش می دهند. اگرچه این کارگروه بر پیشگیری از تعدادی از بیماری ها و شرایط بهداشتی متمرکز است، اما آنها به تازگی توصیه های جدیدی را برای پیشگیری از بیماری های قلبی از طریق ویزیت درمانی آنلاین و استفاده از مشاوره و آموزش آنلاین برای یادگیری راهکارهای پیشگیری منتشر کردند.

به طور خلاصه، این مطلب بیان می کنند که ویزیت آنلاین در مورد رژیم غذایی و ورزش  بزرگسالان سالم که دچار بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نیستند، نباید در مجموعه مراقبت های اولیه به طور عمومی انجام بگیرد. در عوض، متخصصان بهداشت و کادر درمانی باید به عنوان یک شبکه پشتیبانی و حمایتی، افراد جامعه را با توجه به ویژگی های فردی آن ها راهنمایی کنند و راهکارهای لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی را با توجه به ویژگی های فردی و سبک زندگی آموزش دهند.

 

 بیماری های قلبی و عروقی

بیماری قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. بیماری های قلبی و عروقی شامل انواع بیماری های مختلفی است که به قلب مربوط می شود اما به طور کلی به رگ های خونی تنگ یا مسدود شده اشاره دارد که می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود. چندین عامل خطرناک شناخته شده برای بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، چاقی و سیگار کشیدن وجود دارد. البته این بیماری ها تا حدودی هم می توانند ارثی باشند، بنابراین افرادی که در خانواده خود سابقه بیماری های قلبی را دارند بیشتر باید در مورد ابتلا خود به این بیماری ها نگران باشند و سعی کنند با رعایت نکات تغییر سبک زندگی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

با این حال، بیماری قلبی عروقی همچنین در افرادی که هیچ فاکتور خطری ندارند می تواند بروز کند. این بدان معناست که افرادی که وزن طبیعی و فشار خون و کلسترول طبیعی دارند، دیابت و هیچ سابقه خانوادگی ندارند هنوز هم ممکن است به این بیماری ها مبتلا شوند.

 

نقش ویزیت آنلاین در وضعیت افراد

ویزیت آنلاین در مورد زندگی و راهکارهای سالم به معنای ارائه آموزش عمیق در مورد فواید رژیم غذایی سالم قلب و ورزش منظم است. یک رژیم غذایی سالم از نظر قلب سرشار از سبزیجات، میوه ها، فیبر و غلات کامل است و از نظر نمکی، گوشت قرمز و فرآوری شده و چربی های اشباع کم است. در مورد ورزش، دستورالعمل ها حداقل 2.5 ساعت ورزش متوسط ​​یا 75 دقیقه ورزش شدید هر هفته توصیه می کنند. افراد می توانند با ارائه جزییات و سوابق پزشکی، شخصی و خانوادگی خود در طول جلسات ویزیت به راحتی راهکارهای مفیدی را در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی آموزش ببینند. ویزیت و مشاوره  آنلاین موثر به طور کلی نیاز به چندین جلسه درمان دارد.

 

مزایا و مضرات ویزیت آنلاین در افراد بدون عوامل خطر

برخی شواهد نشان می دهد كه گاهی اوقات ویزیت آنلاین در مورد زندگی سالم با آموزش های غلط و اشتباهی همراه بوده و در نهایت این ویزیت منجر به افزایش وزن بدن، فشار خون و كلسترول افراد می شود؛ اما به طور کلی، مزایای ویزیت و مشاوره آنلاین درست و صحیح از مراکز معتبر و زیر نظر متخصصین با تجربه به افرادی که علاقه مند و آماده برای ایجاد تغییر در سبک زندگی هستند، می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود. بنابراین USPSTF توصیه می کند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی بهتر است در مورد ویزیت های آنلاین فردی اقداماتی صورت گیرد USPSTF توصیه می کند این تصمیم گیری باید برای افراد بدون عوامل خطر هم صورت بگیرد.

 

منبع: pezeshket

 

همچنین بخوانید:

چشم پزشکی از راه دور چیست؟

ویزیت آنلاین راهکاری برای کم تحرکی

فواید ویزیت از راه دور در بیماران کم توان

بالا