مزایای پلتفرم های پزشکی از راه دور

بخش بهداشت و درمان یکی از مهمترین ذینفعان تحقیق و توسعه در صنعت نرم افزار است. جدا از دستگاههای مستقر در IoT که به دستگاههای هوشمند متصل هستند ، هوش مصنوعی ، Big Data ، Blockchain و Robotic Automation نیز پیشرفتهای چشمگیری را در این بخش انجام می دهند. یکی از مدل های تجاری بسیار دارای ، یک پلت فرم پزشکی از راه دور است. بسیاری از راه اندازی های پزشکی از راه دور در دهه جاری ظاهر می شوند. قوانین وضع شده ،چارچوب نظارتی برای جریان اصلی ارائه دهندگان خدمات از راه دور هستند. در این مقاله برخی از قابل توجه ترین موارد استفاده پزشکی از راه دور ، چالش های ناشی از آن و راه حل های آن بیان شده است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

موارد قابل توجه استفاده پلتفرم تله مدیسین

معرفی بسترهای نرم افزاری از راه دور با هدف تسهیل بیماران و سرپرستان آنها در مناطق مورد نظر خود انجام شد. با این حال ، موارد استفاده بیشتر با مرور زمان شروع به ظهور کردند. برخی از قابل توجه ترین برنامه های کاربردی پلت فرم پزشکی از راه دور در زیر به اشتراک گذاشته شده است.

 

حذف آزمایش بیمار

حمل یک بیمار برای معاینات روتین به بیمارستان از مهمترین مباحث است. در یک طرف ، پزشکان مراقبت های بهداشتی از سفر مکرر خودداری می کنند ، در حالی که از سوی دیگر ، آنها برای معاینه منظم تحت فشار قرار می گیرند. مسافرت باعث خستگی می شود و ممکن است شرایط سلامتی را به ویژه در بین بیماران مبتلا به بیماری های مزمن و افراد بالای 70 سال تشدید کند. پزشک می تواند بیمار را از طریق تماس ویدیویی معاینه کند یا ممکن است به خانه بیمار سفر کند. مدل دوم ، تحت عنوان خدمات مراقبت های بهداشتی با تقاضا ، یک شتاب باورنکردنی در صنعت به دست می آورد. لزوما نیازی نیست که بیمار یا سرپرست باشید تا از برنامه های پزشکی استفاده کند. این برنامه ها می توانند به عنوان بسترهای آگاهی و آموزش برای آشنایی کاربران با پیشگیری ، درمان و علائم بیماریها استفاده شوند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

شرح هوشمند

تحقیق و توسعه در داده های بزرگ و هوش مصنوعی به مبتکران اجازه می دهد تا از سیستم های نرم افزاری نسخه پزشکی اتوماتیک استفاده کنند. این سیستم ها از طریق مطالعات موردی از صدها هزار بیمار آموزش دیده اند تا بسته به علائم ، بیماری را به درستی تشخیص دهند و مناسب ترین نسخه را تجویز کنند. این مدل تجویز هوشمند نتایج چشمگیری را نشان می دهد زیرا هوش مصنوعی از متخصصان انسانی در کارایی پیش بینی بیماری پیشی می گیرد. با این وجود نتیجه چشمگیر ، نسخه هوشمند در بیشتر موارد هنوز در مراحل آزمایش است. همچنین ، تنظیم کننده ها اجازه می دهند از چنین سیستم های نرم افزاری پزشکی از راه دور برای تجویز در موقعیت هایی استفاده کنند که خطرات کمتری داشته باشند و جان انسان را به خط نیندازد.

 

ترجمه برای ساکنان غیر بومی

تعداد قابل توجهی از آمریکایی های مهاجر قادر به صحبت صحیح انگلیسی و اسپانیایی نیستند. این محدودیت اغلب منجر به ایجاد شکاف ارتباطی بین پزشک و بیمار / سرپرست می شود. علاوه بر این ، بسیاری از کلینیک ها اسپانیایی زبان ندارند و این به 41 میلیون بومی اسپانیایی زبان که دو زبانه نیستند ، اضافه می کند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات برتر از سیستم عامل های پزشکی از راه دور اطمینان حاصل می کنند که سیستم آنها ترجمه در زمان واقعی را انجام می دهد تا ارتباط بی نقص بین بیماران و پزشکان ایجاد شود.این فعالیت وقتی ارتباط از راه دور اتفاق می افتد نسبتاً آسان تر است. در اوایل ، تحلیلگران معتقد بودند که ترجمه خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بی اثر است زیرا اغلب زمینه سخنرانان را تغییر می دهد. با این حال ، پیشرفت در پردازش زبان طبیعی (NLP) در بلوغ دستیاران مجازی تا یک درجه قابل توجه است. برنامه NLP برای پزشکی از راه دور قادر است نه تنها کلمات را ترجمه کند بلکه همچنین می تواند لحن و اصطلاحات را درک کند تا معانی واقعی را از شوخ طبعی ، استعاره و کنایه متمایز کند.

تحویل دارو از داروخانه به صورت مستقیم

سیستم عامل های نرم افزار تله مدیسین نه تنها قادر به تجویز دارو هستند بلکه می توانند آنها را در صورت تقاضا نیز تحویل دهند. یک مصرف کننده می تواند داروی تجویز شده خود را از داروخانه مورد نظر خود سفارش دهد. سیستم های برتر mHealth همچنین از فروشگاهی که بیماران می توانند داروی تجویز شده را در آن پیدا کنند ، اطلاع می دهند. این امر به ویژه در مورد داروهای نادر موجود بسیار مهم است.

 

منبع: mobinspire

 

همچنین بخوانید:

آینده پزشکی از راه دور روشن است

پزشكی از راه دور و مستند سازی مدارك پزشكی از راه دور

مروری بر تله اندوکرینولوژی

بالا