مروری بر تله اندوکرینولوژی

پزشکی غدد از راه دور، راهی است که می توانید با گوشی همراه خود مشکلات غدد و هورمونی خود را رفع کنید. متخصص غدد درون ریز به افرادی که از عدم تعادل هورمونی رنج می برند کمک می کند تا غدد و هورمون های بدنشان به تعادل برسد. اندوکرینولوژی (Endocrinology)، به سیستم غدد درون ریز، هورمون ها و متابولیسم بدن ارتباط دارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تخصص غدد و متابولیسم (Endocrinology)

اندوکرینولوژی (Endocrinology)، غدد و متابولیسم، شاخه ای از پزشکی است که به سیستم غدد درون ریز، رشد، متابولیسم و اندام های در ارتباط با آن، مربوط می شود. این شاخه پزشکی درمورد بیماری ها و شرایطی که هر یک از غدد و اعضای بدن به وجود می آوردند و عملکرد کلی متابولیک بدن، مطالعه می کند. تخصص غدد با سیستم غدد درون ریز، یعنی همان سیستمی که هورمون ها را کنترل می کند و  بیماری های و ترشحات غدد سر و کار دارد.

متخصص غدد و متابولیسم، پزشکی است که در زمینه غدد و هورمون هایی که تولید می کنند؛ تخصص دارد. این پزشک بر متابولیزم ها و فرایند های بیوشیمیایی که باعث عملکرد صحیح بدن می شوند؛ تمرکز دارد. از جمله حوزه های مرتبط با این پزشکان عبارت اند از:

•         شناخت و درمان بیماری های غدد و تیروئید

•         اختلالات رشد، کوتاهی قد، بلوغ زودرس و دیررس

•         بیماری های متابولیک و ارثی

•         رفع ابهام تناسلی از طریق سنجش سطح هورمون ها

•         دیابت، چاقی، چربی خون، پوکی استخوان

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Tele Endocrinology پزشکی غدد از راه دور

(Tele-Endocrinology) راهی برای ارائه خدمات مراقبت و درمان حوزه غدد به صورت ازراه دور است. پزشکی از راه دور در شاخه های مختلف پزشکی به شما کمک می کند بتوانید به راحتی از طریق گوشی موبایل با پزشک خود ارتباط برقرار کنید و ویزیت شوید. کمبود متخصصان غدد درون ریز در شهر های کوچک تر، اهمیت پزشکی از راه دور در تخصص غدد را بیشتر می کند.

بیماران مبتلا به دیابت و چربی خون و افرادی که دچار مشکلات غدد و هورمونی هستند؛ باید بیشتر از دیگران از خود مراقبت کنند. به این دلیل که این افراد در برابر شلوغی و استرس های زندگی شهری، آلودگی هوا و ویروس هایی مانند کرونا و آنفولانزا، ضعیف تر هستند. بنابراین سرویس پزشکی غدد از راه دور، برای افرادی که نیاز به مراجعه به متخصص غدد درون ریز دارند بهترین و امن ترین انتخاب است.

 

فواید Tele Endocrinology

بیماران برای درمان بیماری های غدد، ابتدا باید یک سری آزمایشات را انجام دهند و آن ها را به پزشک متخصص غدد درون ریز ارائه دهند. سپس پزشک، مشکلات هورمونی و غدد شما را بررسی می کند و راهکار ها و درمان های مورد نیاز برای ترمیم تعادل هورمونی بدن شما را ارائه می دهد. با دریافت خدمات پزشکی از راه دور، کار بیماران آسان تر می شود؛ چرا که در هر نقطه ای از کشور و جهان که باشید به پزشک دسترسی دارید و می توانید ویزیت شوید.

در روش ویزیت از راه دور، مشکلات ویزیت حضوری رفع می شوند. با این روش شما وقت کمتری را برای مراجعه به پزشک صرف می کنید و انتخاب مقرون به صرفه ای خواهد بود. همچین مراحل تکمیلی درمان و مراقبت و پیگری بهتر انجام می شود. اشتراک گذاری اطلاعات و مقالات آموزشی یکی دیگر از اقداماتی است که در پزشکی از راه دور انجام و موجب افزایش سطح سلامت جامعه می شود.

 

همچنین بخوانید:

مزایای دندان پزشکی از راه دور

مزایای شنوایی سنجی از راه دور

مزایای تله کاردیولوژی

بالا