پیشرفت در پزشکی از راه دور در سال 2022 در راه است

یک پزشک متخصص در مراقبت مجازی از پیشرفت های تکنولوژیکی، قوانین بازپرداخت و تکامل مداوم نظارت از راه دور بیمار صحبت می کند.

سال های 2020 و 2021 شاهد جریان اصلی سلامت از راه دور و افزایش نظارت از راه دور بیماران بود. این تغییرات در چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی تا حدی با الزامات همه‌گیری COVID-19 و تا حدودی با کاهش متعاقب بازپرداخت پزشکی از راه دور و مقررات صدور مجوز توسط دولت انجام شد.

اما در سال 2022 چه اتفاقی می افتد؟ آیا دولت و پرداخت‌کنندگان تجاری به بازپرداخت هزینه‌های پزشکی از راه دور ادامه خواهند داد؟ آیا قانون جدید مراقبت مجازی تصویب خواهد شد؟ آیا پیشرفت های تکنولوژیکی وجود خواهد داشت که پارادایم مراقبت را بیشتر به جلو سوق دهد؟ و آینده نظارت از راه دور بیمار چگونه است؟

Healthcare IT News با دکتر یان تانگ، مدیر ارشد پزشکی در Included Health، یک شرکت فناوری و خدمات بهداشت از راه دور، گفت‌وگو کرد تا از این سؤالات و پیش‌بینی‌هایش برای سلامت از راه دور در سال 2022 و پس از آن مطلع شود.

س. در حوزه پیشرفت های تکنولوژیکی در پزشکی از راه دور در سال 2022 چه می بینید؟

الف. در حالی که سال 2021 شاهد ادغام و اکتساب بسیاری از فناوری‌های مراقبت‌های بهداشتی در پاسخ به همه‌گیری، و پذیرش رو به رشد مراقبت مجازی در میان پرداخت‌کنندگان، ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان بود، بسیاری از فناوری این نهادهای ترکیبی شکسته باقی مانده است.

اگرچه به عنوان یک پیشنهاد تبلیغ می شود، مصرف کنندگان هنوز مجبورند دو یا چند پلتفرم را پیمایش کنند و برای اتصال نقاط خود تلاش کنند. این فناوری باید نامرئی شود. آنقدر خوب که حتی متوجه وجود آن نشوید.

فن آوری برای قرار ملاقات های مراقبت مجازی نیز فراتر از کنفرانس ویدیویی پزشک بیمار 1:1 پیشرفت خواهد کرد. به عنوان مثال، در پاسخ به کمبود روزافزون ارائه‌دهنده سلامت رفتاری، می‌توان انتظار داشت که فناوری را ببینیم که می‌تواند جلسات گروهی را با چندین بیمار در یک زمان مشاوره و پشتیبانی را امکان‌پذیر سازد.

چه مراقبت رفتاری، چه مراقبت حاد یا مزمن باشد، مهمترین نقشی که فناوری ایفا خواهد کرد این است که همه پزشکان را قادر می سازد تا دریچه ای یکسان به تاریخچه پزشکی و برنامه مراقبتی بیمار داشته باشند تا بتوانند مراقبت های طولی و یکپارچه را ارائه دهند.این فناوری چیزی است که این صنعت را قادر می‌سازد تا پتانسیل کامل مراقبت مجازی را فراتر از تعاملات یک‌باره و مبادله‌ای محقق کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

س. تمام اقدامات بازپرداخت موقت توسط دولت و پرداخت کنندگان به خاطر همه گیری ، واقعاً سلامت از راه دور را به جریان اصلی سوق داد. پیش‌بینی می‌کنید با بازپرداخت هزینه مراقبت مجازی در سال 2022 چه اتفاقی بیفتد؟ دائمی میشه؟ آیا گسترش خواهد یافت؟

الف. با نرخ استفاده 38 برابر بیشتر از قبل از همه‌گیری، و ارزش غیرقابل بحث برای افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند . سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی که توانایی پرداخت هزینه‌های مواجهه حضوری را ندارند . من معتقدم که دولت مراقبت‌های آنلاین را گسترش خواهد داد و باید دسترسی داشته باشید.

مراقبت‌های آنلاین قبل از همه گیری برای مسائل فوری و کم پیچیدگی ، سرفه، سرماخوردگی، بثورات پوستی استفاده شد. اما امروزه، ارزش واقعی مدیریت یکپارچه بیماری‌های مزمن یا درمان رفتاری-سلامتی مداوم است، جایی که مردم نیازی به سفر مداوم در داخل و خارج از مطب پزشکان ندارند.

هر چه مراقبت بیشتر به سمت مجازی سوق داده شود، بار بیماری کمتری بر عهده بیماران خواهد بود که منجر به نتایج بهتری خواهد شد. این فرصتی است که باید برای همه، به ویژه جوامع آسیب‌پذیر و از لحاظ تاریخی محروم‌تر فراهم شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

س. نظارت از راه دور بیمار شکلی از سلامت از راه دور است که مورد توجه سازمان های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است. چه اتفاقی را در RPM در سال 2022 می بینید؟

الف. پذیرش دستگاه‌های نظارت از راه دور بیمار همچنان در حال افزایش است و ما شاهد کاهش سرعت آن به این زودی‌ها نیستیم.

امروزه، یک سوم مصرف‌کنندگان بیشتر احتمال دارد ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد داده‌های یک دستگاه بهداشتی متصل را به اشتراک بگذارند، که تنها نتایج مثبت بیشتری را ارتقا می‌دهد. هرچه بتوانیم داده‌های بی‌درنگ بیشتری را در خانه‌های مردم جمع‌آوری کنیم، مراقبت مجازی شخصی‌شده‌تر و مبتنی بر داده‌ها می‌توانیم ارائه کنیم.

با این حال، برای راه اندازی واقعی پذیرش در این بخش، هزینه های این دستگاه ها باید کاهش یابد. با کاهش هزینه‌ها، برنامه‌های بهداشتی می‌توانند راحت‌تر ROI بازده سرمایه‌گذاری را برای استفاده از این دستگاه‌ها پیدا کنند.

 

منبع: healthcareitnews

 

همچنین بخوانید:

ارائه مراقبت های بهداشتی از راه دور در طول همه گیری کرونا

تاثیر ویزیت از راه دور در بیماران پیوند اعضا

ادغام بهداشت از راه دور با سلامت رفتاری در سال 2022

بالا