تله ویزیت و حفظ سلامت سالمندان

جمعیت جهان در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی به حدود ۷٫۶ میلیاردنفر رسید. این در حالی است که پیش بینی می شود، جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۵ در حدود ۸میلیارد نفرباشد. در حال حاضر۱۲% از جمعیت جهان را سالمندان تشکیل می دهند. حفظ سلامت سالمندان و مراقبت از آنها، اهمیت بسیاری دارد.مطابق پیش بینی ها جمعیت سالمندان جهان تا پایان سال ۲۰۲۵ در حدود ۱٫۲ میلیاردنفر خواهد بود. این جمعیت مسن هزینه های زیادی از لحاظ مراقبت و درمان بردوش دولت ها خواهند گذاشت.

به همین دلیل با ویزیت از راه دور میتوان سلامت سالمندان را با کمک تجهیزات هوشمند بهبود داد. همچنین تا حدامکان هزینه های نگهداری و مراقبت را کاهش دهد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

برخی فکر می کنند که تله ویزیت برای سالمندان موثر نیست اما این دوره از مرحله زندگی فرد به یک پشتیبانی عالی و حمایت قوی نیاز دارد. افراد ممکن است بعد از داشتن یک زندگی شلوغ و پر از دوستان و فرزندان مجبور شوند این دوره را تنهایی سپری کنند. به طور حتم مقابله با تنهایی و شرایط غیرقابل اجتناب دوره سالمندی و ادامه زندگی و پذیرش مشکلات به حمایت و پشتیبانی قوی نیاز دارد. سالمندان جدا از تمام حمایت ها و پشتیبانی های لازم به کمک های روحی روانی هم نیازمند هستند چون دوره سالمندی مانند بقیه دوران های زندگی علاوه بر مشکلات جسمی با بیماری های روانی زیادی همراه است، از جمله:

  • تنهایی
  • استرس
  • اضطراب
  • افسردگی

بنابراین مشاوره های روانشناسی و روان درمانی در حفظ سلامت روانی یک سالمند نقش به سزایی داشته و میتوان توسط یک ویزیت از راه دور بهترین مشاوره از راه دور را به سالمندان هدیه داد.در دوران سالمندی و کهنسالی، مواردی مانند دوری از فرزندان، ابتلا به بیماری های مزمن، فوت همسر یا عزیزان، رنج بیماری های طولانی مدت و یا داشتن بیماری روانی که با افزایش سن رخ می دهد می تواند چالش های زیادی را از نظر روحی و روانی ایجاد کند. سندرم لانه خالی یکی دیگر از مشکلات رایج و عذاب آور برای افراد سالمند است که نیاز به حمایت افراد سالخورده را بیشتر می کند؛ اما مشاوره و به خصوص تله ویزیت در سالمندان به افراد سالخورده کمک می کند تا زندگی مسالمت آمیز را پشت سر بگذارند و با تمرکز بر روی جنبه های مثبت زندگی خود بیشتر این مشکلات را پشت سربگذارند و از بروز بیماری های روانی و عوارض احتمالی آنها جلوگیری کنند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

  نیازهای جسمانی در سنین پیری از اهمیت فراوانی برخوردار است. مسایل روانی ناشی از سالمندی نیز، تحولات بسیاری در روش زندگی این گروه بوجود می‌آورد. در این خصوص، آموزش بهداشت و شیوه زندگی سالم به سالمندان و افراد خانواده آنها از راه دور توسط ویزیت از راه دور امر مهمی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات پیری را کنترل و یا به تعویق انداخته و سلامتی سالمندان را حفظ نماید.

 

سلامت سالمندان و هزینه های سنگین درمانی

امروزه آنالیز اطلاعات در کشورهای مختلف نشان می دهد که هزینه های جاری یک فرد سالخورده بیش از ۸۵% بیشتر از هزینه های افراد جوان می باشد. دلیل این موضوع این است که از سن ۵۰ سالگی، هزینه های بهداشت و درمان نیز به سبد هزینه های خانوار افزوده می شود.هرچند که شرکت های بیمه، همواره به دنبال تامین این هزینه ها بوده اند. امّا تجربه نشان داده که بیشتر این هزینه ها بردوش خانواده ها می باشد.

 

نقش تله ویزیت در سلامت سالمندان

با تله ویزیت سالمندان برای استفاده از خدمات مشاوره ای و درمانی دیگر نیازی به کمک گرفتن از دیگران برای شرکت در ویزیت حضوری را ندارند. ویزیت از راه دور برای افراد مسن می تواند به شما و عزیزانتان کمک کند تا با تغییرات گیج یا ناراحت کننده، احساسات و نگرانی هایی را که در طی روند پیری ایجاد می شوند مقابله کنند. توسط ویزیت از راه دور سالمندان میتوانند بر موارد ذکر شده زیر به تنهایی فایق آیند و از سلامتی خود مراقبت کنند:

اندازه گیری و نظارت بر پارامترهای سلامتی

اندازهگیری فشارخون، قندخون، چربی خون، وضعیت تنفسی، ضربان قلب و … در افراد مسن از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که مقادیر این پارامترها می تواند بطور مستقیم با حیات این افراد مرتبط باشد.تجهیزات پوشیدنی و پزشکی زیادی وجود دارند که این پارامترها را بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی اندازه گیری و کنترل می کنند.سالمندان میتوانند با اشتراک گذاری این اطلاعات با پزشکشان از راه دور از سلامتی خود مراقبت کنند.

 

-کنترل مصرف دارو

تقریبا تمام افراد مسن از داروهای مختلف مرتبط با بیماری هایشان استفاده می کنند. این داروها برای آنها بسیار حیاتی است و با سلامت آنها ارتباط مستقیم دارد. امّا به دلیل سن بالا و فراموشی، معمولا مصرف آنها با تاخیر یا اشتباه مواجه می شود. با کمک ویزیت و کنترل از راه دور میتوان نقش مهمی در این بخش ایفا نمود و یادآوری مصرف داروها را یادآوری نمود.

 

-آزمایشات تشخیصی

افراد سالمند نیاز دارند تا برخی اوقات پارامترهای سلامت خود را اندازه گیری کنند. برای چنین آزمایشاتی، آنها باید به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها بروند. این درحالی است که رفت و آمد برای آنها مشکل و هزینهبر است.تجهیزات سلامت الکترونیک می توانند نمونه آزمایشات دورهای از چنین بیمارانی را دریافت کنند و جواب آزمایشات را برای بیماران و پزشکان معالج آنها ارسال کنند و پزشکان از راه دور بررسی کرده و درصورت نیاز دارو تجویز کنند و یا موارد درمانی را بگویند.

  

-نظارت از راه دور

مراقبت از سالمندان، حتی زمانی که در کنار آنها هستیم کار دشواری است. مراقبت و ویزیت از راهدور می تواند برای ارتقاء سلامت سالمندان موثر واقع شود.

 

منبع:TeleVisit24

 

همچنین بخوانید:

سلامت دیجیتال

نقش پلتفرم های پزشکی از راه دور در کنترل کرونا

اهمیت ویزیت آنلاین در زندگی امروزی

بالا