نقش پلتفرم های پزشکی از راه دور در کنترل کرونا

در حال حاضر که با بحران انتشار کرونا مواجه هستیم ؛یکی از معضلات هجوم بیماران به مراکز درمانی و تریاژ انها میباشد .

با توجه به اینکه علایم آن شباهتهایی هم با انفولانزا دارد چه بسا بسیاری از انها صرفا انفولانزا باشند ولی حضور این افراد در مراکز درمانی علاوه بر در خطر قرار دادن پرسنل درمانی و پزشکان میتواند باعث ابتلای انها بعلت الوده بودن بیمارستانها باشد . در واقع بیمارستانها ،در عین اینکه محل درمان بیماران کورونایی هستند میتوانتد باعث انتشار بیماری نیز بشوند .

از طرف دیگر ،درمانهای پیگیری بیماران کورونایی نیز خود بعلت رفت و امد بیماران میتواند باعث انتشار بیماری شود .

در حال حاضر استفاده از بستر تله مدیسین که در کشور وجود دارد میتواند از بسیاری از این رفت و امد ها کاسته و در واقع قدم اول تریاژ بیماران بوده و در عین ایجاد ارتباط نزدیک بین پزشک و بیمار ،از ارتباط فیزیکی و حضوری تا حدود زیادی جلوگیری شده و افرادی که به صلاح دید پزشک دعوت به حضور به درمانگاه میشوند نیز با پیش فرض ذهنی که مبتلا هستند میتوانند از ابتدای تریاژ تمام نکات در موردشان در نظر گرفته شود .

بیماری کووید-۱۹ برای تله مدیسین پرفایده بوده است.

پزشکان می‌توانند با ارزیابی علائمی از قبیل تب و سرفه و ترددهای بیمار و ارتباط با دیگران تشخیص اولیه از بیماری را داشته باشند. همچنین دستور آزمایشگاه برای تأیید عفونت می تواند به صورت الکترونیکی منتقل شود تا میزان تماس در شرایط همه گیری به حداقل برسد.

 ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کروناویروس نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند و اگرعفونت تشخیص داده شود بسیاری از آنان نیازی به خروج از خانه ندارند.

بحران همه گیری بیماری کووید-۱۹ مهر تاییدی بود بر ارزش تله مدیسین که از مدت ها قبل به عنوان راهی برای ارائه خدمات پزشکی به افراد در مناطق محروم و کم برخوردار شناخته شده و در مواجهه با موضوعات مختلفی از موارد اورژانسی تا سلامت روان مورد توجه قرار گرفته است.

گاهی اوقات بحران می تواند انگیزه ای برای تغییر باشد.

بسیاری از نیازهای فوری مراقبتی، سلامت روان، پیگیری های پس از جراحی و کنترل دیابت از حوزه هایی هستند که به آسانی از طریق تله مدیسین قابل مدیریت است.

سرویس ویزیت از راه دور روشی ایمن و کارآمد برای ارتباط بیماران با پزشکان با خیال آسوده در منزل را فراهم می کند. این سرویس برای بسیاری از نیازهای بالینی که به ویزیت پیچیده ای یا به حضور فیزیکی در مطب نیاز ندارند موثر است. ارزش این سرویس برای کاهش شیوع بیماری کوید 19 در این است که از قرار گرفتن افراد در معرض ویروس جلوگیری می کند و با دور نگه داشتن افراد بیمار از دیگران امکان تشخیص زودهنگام بیماری را فراهم می کند .

سرویس ویزیت از راه دور باعث می شود بیمار بدون ترک منزل و مراجعه به مطب یا مرکز مراقبت فوری و اورژانس بیمارستان ها که این روزها از مراکز آلوده و پر خطر  به شمار می روند با اطمینان خاطر از طریق ویدئو چت با پزشک خود ملاقات کند. همینطور این روش از شیوع بیماری توسط افرادی که هر چند علائم کمی دارند ولی به هرحال آلوده به عفونت ویروسی هستند جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید:

اهمیت ویزیت آنلاین در زندگی امروزی

بیماریهاى گوارشى وتله ویزیت

راه دور نروید پزشک در کنار شماست

 

 

بالا