گوگل به عرصه پزشکی وارد می‌شود/ تشخیص آسم با میکروفن گوشی

گوگل اخیراً استارت‌آپ سنوسیس را که اپلیکیشن های حوزه سلامت را بدون نیاز به سخت‌افزارهای خاص، در حوزه سلامت طراحی کرده است، خرید.
شرکت گوگل به تازگی استارت‌آپ سنوسیس را خریداری کرده است که در زمینه طراحی اپلیکیشن‌های حوزه سلامت فعال است.به گفته یکی از دانشمندان دانشگاه واشینگتن، شرکت سنوسیس (Senosis) ابزارهایی ساخته که به تشخیص بیماری یرقان در کودکان کمک کرده و میزان هموگلوبین خون را در بیماران مشکوک به آنمی تنها از طریق دوربین دستگاه اندازه‌گیری می‌کند.
 
دیگر اپلیکیشن طراحی شده این شرکت، با استفاده از میکروفن‌های موبایل به تشخیص آسم و فیبروزهای کیستیک کمک می‌کند. اگر این اپلیکیشن‌ها توسط مقامات ذی‌ربط تأیید شوند، آن وقت می‌توانند در کشورهای در حال توسعه در تشخیص بیماری‌ها به پزشکان کمک کنند و دیگر به صرف هزینه‌های بسیار از جانب بیماران، هزینه‌های آزمایشگاهی و خرید سخت‌افزارهای مختلف نیازی نیست.
 
این شرکت کوچک نوپا به گوگل در جهت پیشبرد برنامه‌های سلامت خود در جهان کمک می‌کند.همچنین گوگل در قسمت هوش مصنوعی شرکت خود نیز، بر روی نرم‌افزار تشخیص وضعیت چشم کار می‌کند تا از نابینایی کامل جلوگیری کند.
 
 
بالا