آیا تله مدیسین می‌تواند سودآوری مطب را افزایش دهد؟

در طی زمان، مطب‌های پزشکی، دچار تحولات بسیاری شده‌اند. یکی ازین تحولات فناوری تله مدیسین است. یکی از اهداف اولیه ارائه خدمات درمانی از راه دور (تله مدیسین) ایجاد تعادل بیشتر میان کار و زندگی پزشکان بود، در واقع استفاده از تله مدیسین باعث کاهش بار کاری کارمندان مطب و پزشک می‌شود؛ علاوه بر این، ویزیت مجازی و مشاوره های آنلاین نتایج درمانی بیماران را نیز بهبود می‌بخشد.

تله مدیسین به قدری در افزایش سودآوری مطب نقش دارد که در صورت استفاده صحیح، هزینه پیاده سازی و اجرای خود را در کمتر از یک روز جبران می‌کند. این موارد تنها نمونه‌های اندکی از مزایای تله مدیسین برای مطب‌های پزشکی است؛ در ادامه بیشتر به مزایای این فناور خواهیم پرداخت.

افزایش تعداد ویزیت‌ها با فناوری تله مدیسین

با کمک تله مدیسین تنظیم زمان ویزیت بسیار راحت‌تر بوده و ملاقات‌ها به صورت ویزیت مجازی و ویدیویی انجام می‌گیرند. از این طریق پزشک می‌تواند بدون پرداخت هزینه‌های اضافی مربوط به امور جاری مطب ( قبوض، استخدام کارکنان جدید و…) به ویزیت بیماران بیشتری بپردازد.

با این تکنولوژی، ROI مطب نیز بسیار بالا خواهد رفت ( ROI یا همان return of investment نسبت پول به دست آمده در سرمایه گذاری، به مقدار سرمایه اولیه می‌باشد)/ به عنوان مثال یک مطب با ویزیت دو بیمار در روز از طریق تله مدیسین که تنها ۸۰ دلار هزینه در بردارد؛ می‌تواند پس از یک سال کار حتی تا سقف ۱۱۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.
 کاهش احتمال لغو شدن قرار ملاقات با ویزیت مجازی

ارزشمندترین دارایی پزشک و کارکنان مطب، زمان است. استفاده از تله مدیسین این امکان را برای پزشکان فراهم می‌کند که بتوانند در وقت خود صرفه جویی کنند و بدون فوت وقت ویزیت‌های خود را انجام دهند. همچنین بیماران می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل، به جای لغو ویزیت خود، به سادگی ملاقات ویدیویی با پزشک را جایگزین مراجعه حضوری به مطب کنند.

بیماران مسن معمولاً با مشکلات عدیده و غیر قابل پیش بینی‌ای روبرو می‌شوند، ازین رو برقراری ارتباط با پزشک در مواقع ضروری و بدون محدودیت زمانی از طریق تله مدیسین، برای آنان بسیار کارآمد خواهد بود. به تازگی یک پژوهش نشان داده است که بیمارانی که بیشتر به ملاقات‌های خود با پزشک پایبند هستند، بیشتر به پزشک مراجعه کنند و بیشتر به توصیه‌های پزشک خود عمل کنند، ازین طریق تله مدیسین با ایجاد پایبندی بیشتر بیماران به قرار ملاقات‌ها، نتایج مثبتی در روند درمان بیماران می‌گذارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تله مدیسین و دسترسی آسان به پزشک

با دسترسی راحت به پزشک به صورت آنلاین، بیماران دیگر مجبور نخواهند بود تنها از خدمات درمانی مطب‌های نزدیک به محل زندگی خود استفاده کنند؛ در حقیقت با این فناوری بیمار می‌تواند از خدمات هر پزشکی که تمایل دارد بدون محدودیت جغرافیایی استفاده کند.

به همین دلیل، وقتی شما به عنوان یک پزشک به صورت آنلاین فعالیت می‌کنید تعداد بیمارانی که قصد استفاده از خدمات درمانی شما را دارند، به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. پزشکان آنلاین در مقایسه با پزشکانی که فعالیت خود را محدود به فعالیت فیزیکی در مطب می‌کنند، درآمد بیشتری دارند.

 

افزایش بهره وری کارکنان مطب

مدیریت و رسیدگی به بیماران از طریق ویزیت مجازی هزینه بسیار کمتری را نسبت به دیدارهای فیزیکی به پزشکان تحمیل می‌کند. تله مدیسین با صرفه جویی در هزینه‌ها این امکان را برای پزشک فراهم می‌کند که بتواند مبالغی را صرف سایر نیازهای مطب خود کند.

این فناوری به کارکنان مطب کمک می‌کند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه داده و سریع‌تر پاسخ‌گوی خواسته‌های بیمار باشند؛ در نتیجه باعث می‌شود بیماران رضایتمندی بیشتری از خدمات مطب داشته باشند؛ به طوری که مراجعه به مطب شما را به دیگران نیز توصیه کنند.

 

توجه به بازخوردهای بیماران و کارکنان مطب

هرگز از نظرات بیماران غافل نشوید؛ کارکنان مطب و بیماران شما می‌توانند نظرات بسیار مفیدی را در مورد چگونگی عملکرد شما در تله مدیسین داشته باشند. شما هم‌چنین می‌توانید از نظرات بهره برده و در راستای افزایش رضایت بیمار و کارکنان از آن‌ها ایده‌ بگیرید. برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، حتما به نظرات بیماران و کارکنان مطب توجه داشته باشید و ازین طریق روند فعالیت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

منبع: rastinsystem

 

همچنین بخوانید:

چگونه ویزیت آنلاین خوبی داشته باشیم؟ نکاتی برای کیفیت بهتر ویزیت آنلاین پزشک

پزشکی از راه دور بهترین گزینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پاندمی کرونا

قابلیت های پرونده الکترونیک سلامت : مزایای استفاده از آن و چالش های موجود

 

بالا