معرفی انواع روش های مختلف و مزایای ویزیت آنلاین

ویزیت آنلاین  (telehealth) در واقع همان ارائه خدمات درمانی و تبادل اطلاعات میان پزشک و بیمار از طریق ابزارهای فناوری ارتباطات است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ویزیت آنلاین  می‌تواند باعث ارتقاء سطح سلامت عمومی بیماران شده و نتایج درمان را به طور چشمگیری بهبود ببخشد. از ویزیت آنلاین  علاوه بر بحث مشاوره و ارتباط از راه دور با بیمار، می‌توان برای پایش بیماران با بیماری‌های مزمن، رصد علائم حیاتی بیمار و حتی نظارت بر بیماران و اطمینان از مصرف صحیح داروها و دستورالعمل‌های پزشکی استفاده نمود.

 

ویزیت آنلاین  با استفاده از تلفن

ویزیت تلفنی غالبا برای ارائه مشاوره پزشکی، اطلاع از علائم حیاتی بیمار از راه دور و آموزش چگونگی مراقبت‌ در منزل به بیماران مفید است. ویزیت تلفنی به پزشکان این امکان را می‌دهد تا بتوانند خدمات درمانی مؤثرتری به بیماران ارائه‌ دهند و نیاز بیماران را به طور مطلوب‌ترب برطرف نمایند.ویزیت تلفنی هم‌چنین راندمان کار تیم درمان را افزایش می‌دهد.

 

مانیتورینگ و پایش بیمار از راه دور

با قرار دادن یک مانیتور کوچک در منزل، بیماران قادر خواهند بود روزانه علائم حیاتی خود را بررسی کرده و سپس در کمتر از ۳۰ ثانیه، این علائم حیاتی را از طریق تلفن به ایستگاه مرکزی مراقبت از راه دور اطلاع دهند؛ پرستاران در صورت وجود هرگونه نشانه غیرطبیعی، بلافاصله بیمار را در جریان قرار خواهند داد؛ علائم غیرعادی به سرعت به پزشک ابلاغ می‌شود و پزشک برنامه ویژه‌ای برای مراقبت از بیمار در اختیار ‌او‌ قرار می‌دهد.

این فرآیند ساده، در اغلب موارد از وخیم شدن وضعیت بیمار جلوگیری کرده و او را از مراجعه به مراکز درمانی بی نیاز می‌سازد.

 

پرونده مجازی بیمار

یکی دیگر از ابزارهایی که در بحث ویزیت آنلاین  مورد استفاده قرار می‌گیرد پرونده مجازی بیمار است‌.

پرونده مجازی بیمار به تیم درمان این امکان را می‌دهد که بتوانند خدمات درمانی کارآمدتر و با کیفیت‌تری به بیماران ارائه دهند. با استفاده از پرونده مجازی بیمار، تیم درمان قادر است به سوابق پزشکی بیمار دسترسی داشته، یادداشت‌ها و دستورالعمل های بالینی بیمار را مستند کند و هم‌چنین  برنامه مراقبت از بیمار، داروها و دستورات پزشکی بیمار را مرور و بازبینی نماید.

یکی از مهم‌ترین مزایای ویزیت آنلاین  این است که این فناوری در نهایت باعث می‌شود تیم درمان بتوانند به صورت شبانه روزی و در همه روزهای سال (تعطیل و یا غیر تعطیل) به بیماران خدمات درمانی را به روشی بسیار سریع و موثر ارائه دهد. اما آیا مزایای ویزیت آنلاین  تنها محدود به این موارد است؟ در ادامه بیشتر به مزایای ویزیت آنلاین  خواهیم پرداخت.

 

مزایای ویزیت آنلاین

  • ویزیت آنلاین  با مانیتورینگ بیمار از راه دور، حال عمومی بیمار را به صورت روزانه و بدون نیاز به حضور پزشک بر بالین بیمار، مورد پایش قرار می‌دهد، بنابراین ویزیت آنلاین  نقص‌ها و کاستی‌های حوزه نظارت بر بیمار را از بین می‌برد. در حقیقیت مانیتورینگ بیمار از راه دور، پزشک را حتی از کوچکترین تغییرات وضعیت بیمار آگاه می‌سازد.
  • ویزیت آنلاین  از بستری شدن غیر ضروری بیماران در بیمارستان جلوگیری کرده و با پیشگیری از وخیم شدن حال بیمار، نیاز بیماران به ویزیت‌های اورژانسی را از بین می‌برد.
  • یکی دیگر از مزایای ویزیت آنلاین  تشویق بیماران به پیروی از دستورالعمل‌های تجویز شده از سوی پزشک است.
  • ویزیت آنلاین  با کنترل وضعیت بیمار از راه دور، تا حدودی نیاز بیمار به داشتن همراه و مراقب در منزل را کاهش داده و باعث استقلال بیمار می‌شود.
  • ویزیت آنلاین  با نظارت وضعیت سلامتی بیمار به طور روزانه، برای بیمار آرامش خاطر ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بیمار بتواند با خیال آسوده دوران نقاهت خود را در منزل ( و نه در مراکز درمانی) سپری کند.
  • مستند کردن علائم و نشانه های حیاتی از خانه بدون مداخله پزشک، باعث می‌شود بیماران بتوانند عوامل تهدید کننده سلامتی خود را بهتر تشخیص داده و آن‌ها را مدیریت کنند که این فرآیند در نهایت موجب افزایش رضایت بیمار از روند درمان خود می‌شود.
  • ویزیت آنلاین  ارتباط میان بیمار و تیم درمان را بهبود می‌بخشد.
  • ویزیت آنلاین  اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی بیمار را در لحظه و به طور آنی در اختیار تیم درمان قرار می‌دهد، بنابراین تشخیص مخاطرات موجود برای تیم درمان با استفاده از ویزیت آنلاین  ساده‌تر و سریع‌تر خواهد شد.
  • در نهایت، یکی از اصلی‌ترین مزایای ویزیت آنلاین  بهبود روند مراقبت از بیمار با پایش بیمار از راه دور و جمع آوری روزانه اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیماران می‌باشد.

 

منبع: rastinsystem

 

همچنین بخوانید:

راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت

آشنایی با نحوه کارکرد داروخانه دیجیتال

واقعیت افزوده؛ شروع یک انقلاب در بهداشت و درمان

بالا