آینده پزشکی از راه دور در سال 2022 چه می تواند باشد؟

جهان شاهد تغییرات فوق العاده ای در چشم انداز مراقبت های بهداشتی برای همه گیری COVID-19 بوده است. وقتی می گوییم تغییرات، به طور خاص به معنای اصلی شدن سلامت از راه دور و افزایش نظارت از راه دور بیمار است.

به جرات می توان گفت که سال های 2020 و 2021 بیشتر به مراقبت های بهداشتی مجازی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و بیماران بستگی داشت. این ما را به این سوال می رساند: در سال 2022 چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا دولت و پرداخت‌کنندگان تجاری به بازپرداخت هزینه‌های پزشکی از راه دور ادامه خواهند داد؟ آیا قانون جدید مراقبت مجازی تصویب می شود؟ آیا پیشرفت های تکنولوژیکی وجود خواهد داشت که پارادایم مراقبت را بیشتر به جلو سوق دهد؟ و آینده نظارت از راه دور بیمار چگونه است؟

 

قلمرو پیشرفت های تکنولوژیکی

بدون شک، سال 2021 شاهد ادغام و اکتساب فناوری های بهداشتی بسیاری در پاسخ به همه گیری بود. پذیرش مراقبت مجازی در میان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران پدیدار شد. با این حال، بسیاری از فناوری این موجودات ترکیبی شکسته باقی می‌ماند.

بیماران هنوز مجبورند دو یا چند پلتفرم را پیمایش کنند و برای اتصال نقاط خود کار کنند. در سال 2022، ما می توانیم امیدوار باشیم که این فناوری می تواند نامرئی شود - آنقدر خوب که حتی متوجه وجود آن نمی شویم.پیش‌بینی می‌شود که قرار ملاقات‌های مراقبت مجازی فراتر از کنفرانس ویدیویی پزشک و بیمار 1:1 ادامه یابد. به عنوان مثال، افزایش کمبود ارائه‌دهنده سلامت رفتاری می‌تواند جلسات گروهی را با چندین بیمار که به طور همزمان مشاوره و حمایت دریافت می‌کنند را امکان‌پذیر کند. مهم ترین نقشی که فناوری می تواند در سال 2022 ایفا کند این است که همه پزشکان را قادر می سازد تا دریچه یکسان به تاریخچه پزشکی و برنامه مراقبت از بیمار داشته باشند تا بتوانند مراقبت های یکپارچه و طولی را ارائه دهند.

 

آیا نظارت از راه دور بیمار گسترش خواهد یافت؟

نظارت از راه دور بیمار با ظهور همه‌گیری کووید-19 به طور پیوسته در حال افزایش است. بیش از 75 درصد از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها بر این باورند که نظارت از راه دور بیمار در پنج سال آینده برابر با نظارت بیماران بستری یا از آن پیشی خواهد گرفت.

امروزه، یک سوم از مصرف‌کنندگان به احتمال بیشتری ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد داده‌ها را از یک دستگاه بهداشتی متصل به اشتراک بگذارند، که تنها نتایج مثبت بیشتری را ارتقا می‌دهد. دکتر ایان تانگ، مدیر ارشد پزشکی در Included Health، یک شرکت فناوری و خدمات بهداشتی از راه دور، می‌گوید: هرچه بتوانیم داده‌های بی‌درنگ بیشتری را در خانه‌های افراد جمع‌آوری کنیم، مراقبت مجازی شخصی‌شده و مبتنی بر داده‌ها می‌توانیم ارائه کنیم.

با این حال، ساختار بازپرداخت نظارت از راه دور بیمار، موانع متعددی را برای ارائه دهندگانی که علاقه مند به اجرای خدمات هستند، ایجاد می کند. به گفته پزشکان، به دلیل پایین بودن نرخ پرداخت، نمی توان از راه دور نظارت بر بیمار درآمد کسب کرد. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که زیرساخت‌های مربوط به نظارت از راه دور بیمار، از جمله نحوه ساختار بازپرداخت، تغییر کند تا به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه دهد که واقعاً از آن نهایت استفاده را ببرند.

 

استرالیا به سوی سلامت از راه دور دائمی

دولت استرالیا 106 میلیون دلار استرالیا (76 میلیون دلار) را در طول چهار سال برای حمایت از آنچه «دائمی» از راه دور می‌نامد، کنار گذاشته است که انعطاف‌پذیری در ارائه مراقبت‌های بهداشتی و مشاوره‌های بهداشتی مداوم از طریق تلفن یا آنلاین را تضمین می‌کند.

در بیانیه دولت آمده است: «تله هلث نقش مهمی در تضمین تداوم مراقبت از صدها هزار بیمار استرالیایی در طول همه‌گیری کووید-19 ایفا کرده و از سلامت بیماران و متخصصان بهداشت محافظت می‌کند».

سرمایه‌گذاری بهداشت از راه دور شامل 31.8 میلیون دلار استرالیا (22.8 میلیون دلار) برای برنامه تشویق نیروی کار است که با افزودن موارد بهداشتی از راه دور در محاسبه معادل استاندارد کل بیمار، بودجه بیشتری را برای شیوه‌های عمومی فراهم می‌کند.

بازار جهانی پزشکی از راه دور قرار است تا سال 2027 به 232.02 میلیارد دلار برسد و 24.8 درصد افزایش یابد. اندازه بازار پزشکی از راه دور نیز در سال 2020 به 49.21 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. از طریق جهش های قابل توجه در سلامت، ما معتقدیم که پزشکی از راه دور یکی از ویژگی های غالب مراقبت های بهداشتی در سال 2022 خواهد بود.

 

منبع: leapsinhealth

 

همچنین بخوانید:

آینده سلامت از راه دور در سال 2022 و پس از آن چیست؟

چالش‌ها و مزایای استفاده از اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

متاورس در مراقبت های بهداشتی ! عصر جدید در حال تحقق است

بالا