متاورس می تواند یک تجربه مراقبت بهداشتی بی حد و حصر ایجاد کند

متاورس پایان عصر گوشی های هوشمند را نشان می دهد. همه ما به چک کردن ایمیل‌ها، انجام کار، پرداخت قبوض و معاشرت از طریق دستگاه‌های تلفن همراه عادت کرده‌ایم، اما همه اینها در حال انتقال به یک سیستم جدید است. متاورس ترکیبی از استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای کار در دنیای مجازی خواهد بود.

صنایع به سرعت در حال رسیدن به نقشی در متاورس هستند. به عنوان مثال، رالف لورن یک تجربه تعطیلات را راه اندازی کرد که شامل لباس های رالف لورن برای بازی Roblox است. به‌عنوان بخشی از بازی، کاربران می‌توانند قفل لوازم جانبی را باز کنند، اسکیت روی یخ بروند و نان مارشمالو را تست کنند  و این تازه شروع است. در نهایت، زمانی که دستگاه های تلفن همراه به روشی متمرکز برای ارتباط تبدیل شدند، هر شرکتی به همان شیوه ای که مجبور به ایجاد یک وب سایت تلفن همراه بود، نقشی در متاورس خواهد داشت.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

آلیس دلهانت، مدیر ارشد دیجیتال و محتوای رالف لورن، گفت: تعهد ما در متاورس، گسترش طبیعی برند سبک زندگی ما است که در هسته آن، همیشه قدم گذاشتن به دنیای رالف لورن بوده است.

نیویورک تایمز نیز اخیرا گزارش داد که یک زوج یا بهتر است بگوییم، آواتارهای آنها  در متاورس ازدواج کردند. اگرچه از نظر قانونی الزام آور نیست، متاورس راهی برای زوج ها برای جشن گرفتن درنظر گرفته است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

تجملی که VR و AR هر دو ارائه می دهند این است که با واقعیت مجازی، کاربر کاملاً در متاورس غوطه ور می شود که به یک محیط مجازی کامل تبدیل می شود. با واقعیت افزوده، کاربران تا حدی غوطه ور می شوند ، یک پا در متاورس و یک پا در واقعیت.

درست مانند بسیاری از صنایع که اکنون در حال رقابت برای حضور در متاورس هستند، مراقبت های بهداشتی نیز در متاورس انجام خواهد شد. اَشکال درمانی که با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام می‌شوند، همگی در متاورژن اتفاق می‌افتند. فیزیوتراپی، شناخت درمانی، گروه‌های حمایتی و توانبخشی همگی حتی قبل از وجود این اصطلاح در متاورس انجام شده‌اند.

این پلت فرم جدید چه معنایی برای مراقبت های بهداشتی خواهد داشت؟

متاورس چالش های منحصر به فردی را برای صنعت مراقبت های بهداشتی ایجاد خواهد کرد. یکی از موانع منحصر به فرد، اطمینان از ایمنی و امنیت اطلاعات محرمانه بیماران، تحت حفاظت HIPAA خواهد بود. ایجاد یک زیربخش مراقبت های بهداشتی در متاورس برای اطمینان از محافظت از تمام داده های بیمار می تواند به طور بالقوه یکی از راه های ارائه ایمنی و حفظ حریم خصوصی باشد.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همچنین در مورد چگونگی ایجاد تجربه بهداشت از راه دور که شامل مشاوره،انجام آزمایشات از راه دور و درمان های دیجیتالی می شود، حتی بهتر از تجربه حضوری نیز با چالش مواجه خواهند شد.

برخی از چالش های دیگر ممکن است شامل پذیرش باشد. متا و سایر شرکت های فناوری چگونه مردم را به متاورس جذب می کنند؟ آیا آنها نیاز به رفتن به یک مکان فیزیکی دارند؟ آیا آنها در خانه عینک خواهند داشت؟ وقتی صحبت از صنعت مراقبت‌های بهداشتی می‌شود، چگونه جمعیت سالمند - که معمولاً به خوبی در فن‌آوری مسلط نیستند - وارد فرا جهان خواهند شد؟ به احتمال زیاد فرزندخواندگی می تواند بزرگترین چالش باشد.

البته، شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز باید یک مدل کسب‌وکار جدید ایجاد کنند که با بیمه سلامت، بازپرداخت و نسخه‌ها در این دنیای مجازی جدید همسو باشد.

با این حال، با این چالش‌ها، یک تجربه کاربری نیز وجود خواهد داشت که اساساً نامحدود است، موانع مکان را از بین می‌برد و فرصت‌های بی‌پایانی را برای بیماران در سراسر جهان فراهم می‌کند.

 

منبع: forbes

 

همچنین بخوانید:

دایکام ، تصویربرداری و ارتباطات دیجیتال در پزشکی

گذری از متاورس به سمت مراقبت های پزشکی

توریسم درمانی و تکنولوژی

بالا