بزرگترین پیش‌بینی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال 2022، از سوی مدیرانی که این فناوری را ارائه می‌کنند

تغییر نام اخیر فیس‌بوک به عنوان متا شاهد افزایش محبوبیت ایده متاورس یا حداقل اشاره به آن بود. ناگهان به نظر می رسد که هر شرکت دیگری می خواهد خود را به عنوان یک کسب و کار متاورس تغییر نام دهد. با این حال، کسانی که قبلاً در فناوری‌های AR و VR فعال هستند، می‌توانند این کار را با اعتبار بیشتری نسبت به دیگران انجام دهند و این همه تبلیغات نیست. در واقع، وقتی صحبت از پیش‌بینی‌های متخصص AR و VR می‌شود، تحلیلگران GlobalData معتقدند که این فناوری می‌تواند به اندازه آیفون در سال 2007 انقلابی باشد.

محققان گلوبال دیتا در گزارش اخیر خود نوشتند: در نهایت، فناوری AR ممکن است جایگزین گوشی‌های هوشمند به‌عنوان دستگاه‌های متصل اولیه شود که کاربران آن را حمل می‌کنند. علاوه بر این، AR جزء مهمی از متاورس خواهد بود ، مگا تم بعدی که Big Tech در نظر دارد.

 

پیش‌بینی‌های AR و VR از سراسر صنعت برای سال 2022

این می تواند فقط آغاز کار باشد. در حالی که ارزش بازار AR در سال 2020 حدود 7 میلیارد دلار بود، گلوبال دیتا تخمین می زند که تا سال 2030 درآمدی معادل 152 میلیارد دلار داشته باشد. شرکت های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آماده ایفای نقش بزرگی در آینده شرکت ها، مردم و جهان هستند.

برای اطلاع از چگونگی، Verdict از سهامداران صنعت، تحلیلگران و کارشناسان خواست تا بزرگترین پیش‌بینی‌های AR و VR خود را برای سال 2022 به اشتراک بگذارند. این فناوری‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر کار انعطاف‌پذیر، تنوع، تناسب اندام و proptech (فناوری مالکیت) داشته باشند. در اینجا چیزی است که آنها به ما گفتند:

 

مارک رابکین، معاون VR، متا

کار از راه دور به ما امکان می‌دهد تقریباً از هر جایی کار کنیم، اما با این انعطاف‌پذیری، چالش‌های جدیدی نیز وجود دارد. برخی از افراد با احساس انزوا از همکاران یا مشکل در تمرکز در محیط های خانه دست و پنجه نرم می کنند. اینجاست که VR قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارد: به مردم این امکان را می‌دهد که احساس کنند واقعاً با هم هستند تا بتوانند خاطرات واضحی از اشتراک‌گذاری یک فضا و مکالمه بسازند. این مکالمات با تمام نشانه های مهم زبان بدن و با صدایی که هنگام صحبت کردن یک نفر به شما حس جهت می دهد جریان دارد. و بدون محدودیت فیزیکی، VR فضای بی‌نهایتی را برای نمایشگرها، تخته‌های سفید پایدار و اتاق‌هایی که به راحتی قابل ارتقا هستند به ارمغان می‌آورد.

بنابراین، چه برای طوفان فکری، کار بر روی یک سند، یا صرفاً معاشرت و معاشرت با تیم خود، VR به توانایی افراد برای همکاری، ارتباط و اتصال از راه دور کمک می کند. در سال 2022، دستگاه‌های VR حتی برای پوشیدن طولانی‌تر راحت‌تر خواهند شد، اپتیک‌های پیشرفته‌ای را برای وضوح بیشتر متن ارائه می‌کنند، و آواتارها را قادر می‌سازند تا عبارات واقعی شما را منعکس کنند - بنابراین می‌توانید خودتان در محل کار باشید. همچنین امسال سالی است که VR به طور یکپارچه‌تر با جریان‌های کاری موجود شما، از جمله ابزارهای تجاری رایج، خدمات دو بعدی و دستگاه‌های جانبی مانند صفحه‌کلید، متصل می‌شود. این اجتناب ناپذیر خواهد بود که شرکت ها علاوه بر ابزارهایی مانند لپ تاپ، تبلت و تلفن، VR را عادی کنند. این بهترین راه برای ایجاد حس مشترک فضا و ارتباط بین نیروهای کار پراکنده است.

 

Daniela Paredes Fuentes، یکی از بنیانگذاران و CXO، Gravity Sketch

یکی از بزرگترین روندها در فضای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال 2022 استفاده از فناوری همه جانبه و واقعیت مجازی در محیط کار خواهد بود. ابزارهایی مانند Zoom و Miro راه‌های دوبعدی کار با یکدیگر را ارائه می‌کنند، اما با رایج شدن کار ترکیبی، سازمان‌ها می‌خواهند کارمندان را به روش‌های بصری و همه‌جانبه‌ای که فقط از طریق VR به دست می‌آیند به هم متصل کنند. همکاری فضایی بسیار مهم است، به ویژه در صنایعی که حول محصولاتی کار می کنند که به کالاهای فیزیکی تبدیل می شوند.

توانایی کار در متاورس و استفاده از ابزارهای سه بعدی برای انتقال ایده ها نیز از سطح بیشتری از تنوع و شمول در سازمان ها پشتیبانی می کند و این یک روند اصلی در چند سال آینده خواهد بود. برای کسب‌وکارها در سال 2022، استفاده از فناوری پیشرو مانند Gravity Sketch، که تیم‌های بین رشته‌ای را قادر می‌سازد تا در یک استودیوی مجازی برای ایجاد و همکاری از هر نقطه‌ای در جهان ملاقات کنند، کلید دستیابی به این خواهد بود. فناوری مانند این همچنین به جذب استعدادهای جدید در بازار کار رقابتی فزاینده کمک می کند.

سواد سه بعدی کلیدی برای آینده علم، خلاقیت و سرگرمی است، اما مانع ورود باید در سال 2022 کاهش یابد. دوره ها و ابزارهای پیچیده و گران به این معنی است که فقط افراد ممتاز فرصت کار در صنایعی مانند طراحی را دارند، اما سال 2022 شاهد آن خواهیم بود. این شروع به تغییر کرد زیرا شرکت ها تلاش می کنند ابزارهای خود را در دسترس تر کنند و سازمان ها نیاز به نیروی کار متنوع تر را درک کنند.

پایداری سومین روند کلیدی در فضای AR و VR در سال آینده خواهد بود. از آنجایی که سازمان ها به طور فزاینده ای از ردپای کربن خود آگاه هستند، بسیاری به دنبال فناوری نوآورانه ای هستند که به تلاش های آنها برای رسیدن به اهداف خالص صفر کمک می کند. AR و VR راه‌حلی ایده‌آل برای این کار ارائه می‌کنند، زیرا نیاز به سفر را از بین می‌برند زیرا تیم‌ها می‌توانند به صورت مجازی با هم باشند، ضایعات نمونه‌برداری را کاهش می‌دهند و زمان تولید را کوتاه می‌کنند. شرکت هایی مانند فورد، آدیداس و فولکس واگن قبلاً به این موضوع پی برده اند و شروع به استفاده از VR در فرآیندهای خود کرده اند.

 

جان آرنولد، معاون فروش، EMEA در RealWear

برای مشاغل، AR و VR به عنوان جهش بزرگ بعدی در افزایش بهره وری کارگران مورد توجه قرار گرفته اند. اما فناوری‌های AR و VR عموماً در محیط‌های حیاتی ایمنی مانند خط مقدم صنعتی کاربردی نیستند.

واقعیت کمکی یکی دیگر از فناوری‌های نوظهور است که دنیای فیزیکی را با دنیای دیجیتال متعادل می‌کند و به کاربران امکان دسترسی بدون دست به اطلاعات مناسب را در صورت نیاز می‌دهد و در عین حال امکان آگاهی کامل از موقعیت را فراهم می‌کند. با توجه به سر و صدایی که در مورد متاورس وجود دارد، ما معتقدیم که مشتریان صنعتی به واقعیت کمکی متمایل خواهند شد و این ابزارهای پوشیدنی را در مقادیر زیاد مقیاس خواهند داد.

مهم است که تمایز بین همه این فناوری‌های واقعیت گسترده ایجاد و درک شود. برخلاف واقعیت افزوده واقعیت افزوده استاندارد، واقعیت کمکی یک تجربه اول واقعیت و دوم دیجیتال است. واقعیت کمکی به فرد این امکان را می دهد که یک صفحه نمایش را در میدان دید فوری، بدون هندز مشاهده کند. اطلاعات با نمای دنیای واقعی پوشانده نمی شود. در تجارت، مشتریان در حال یافتن برنامه های کاربردی جدید و معنادار برای آن از خرده فروشی تا بالای توربین های بادی هستند. کسب‌وکارها شروع به شنیدن در مورد مزایای آن برای طیف گسترده‌ای از صنایع کرده‌اند، از آموزش و شبیه‌سازی تا استفاده از واقعیت کمکی برای کارگران در کارخانه‌ها.

 

افزایش کاربردهای Industry 4.0 و اینترنت اشیاء که واقعیت کمکی را ادغام می کنند، تنها به پذیرش بیشتر کمک می کند. موج بعدی نوآوری و موارد استفاده جدید با پیشرفت‌های بیشتر در هوش مصنوعی و خدمات ابری رخ خواهد داد که برنامه‌های تحول دیجیتال سازمان‌ها را تسریع یا تکمیل می‌کند.

 

Eva Rez، مدیر سرمایه گذاری، Edge

در سال 2022، ما انتظار داریم که فرآیند مهارت آموزی مجدد از طریق آموزش VR گسترده تر شود زیرا محتوا برای کسب و کارها مقیاس پذیرتر و در دسترس تر می شود. به این ترتیب، VR به طور فزاینده ای برای انتقال مهارت های بالا در مهندسی، دفاع و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، به ویژه به دلیل کاهش هزینه های قیمت هدست که VR را در دسترس تر می کند.

با کاهش قیمت هدست، VR در بازی به جریان اصلی تبدیل می‌شود و VR که بخش‌هایی مانند بازی و تناسب اندام را با هم ترکیب می‌کند، نیز جایگاه بیشتری در پشت این موضوع به دست می‌آورد. این پذیرش در بازار انبوه احتمالاً با دستگاه VR/AR مورد انتظار اپل مرتبط خواهد بود که شایعه شده در اواخر سال 2022/2023 عرضه خواهد شد. با تسهیل خدمات تلفن همراه بهتر از طریق 5 G ، تجارت الکترونیک از AR و VR با توسعه نمایشگاه‌های مجازی، آزمایش‌های مجازی و فیلترهای واقعیت افزوده بهره می‌برد، زیرا مردم به دنبال تجربه‌های فراگیرتر و تعاملی‌تر هستند.

 

Dami Hastrup، بنیانگذار و مدیر عامل، MOONHUB

در 18 ماه گذشته افزایش قابل توجهی در استفاده از VR برای اهداف عملی، به ویژه آموزش، مشاهده شده است. ما این را در MOONHUB نیز دیده‌ایم، با رشد مشتری در طول سال 2021، سه برابر شده است. دوره قفل و ظرفیت محدود، استفاده از VR را برای تکمیل آموزش سریع، ایمن و کارآمد تسریع کرده است. در حوزه سلامت و مراقبت اجتماعی، انتظار داریم سازمان‌های بیشتری به سمت راه‌حل‌های آموزشی فراگیر حرکت کنند تا ابزارهای مناسب برای تمرین در یک محیط کنترل‌شده، افزایش سطح اعتماد به نفس، کاهش زمان آموزش و در نهایت بهبود زندگی مراقبت از بیمار در اختیار کارآموزان قرار گیرد.

 

آلیس چانگ، مدیر عامل شرکت پرفکت

انتشار افکت‌های آزمایشی مجازی سه‌بعدی بسیار واقعی، راه‌هایی را برای گسترش به دسته‌های جدید فراتر از زیبایی، مانند عینک، جواهرات، اکسسوری‌ها، هنر ناخن و نظافت مردانه، با استفاده از رنگ ریش مجازی و سبک ریش باز می‌کند. پیشرفت‌های فناوری در تمام نقاط تماس مصرف‌کننده ادغام می‌شود و به برندها اجازه می‌دهد تا استراتژی همه‌کانالی خود را بهینه کنند و در نتیجه تجربه مشتری را تنظیم کنند.

شخصی‌سازی به انتخاب‌های مصرف‌کننده ادامه می‌دهد و تمرکز برندها بر ایجاد تجربیات منحصربه‌فرد، بسیار تعاملی و تعاملی برای مشتریانشان خواهد بود، به‌ویژه از طریق تجارت وب و اجتماعی و به بهترین وجه از طریق ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی و AR انجام می‌شود.

فناوری‌های هوش مصنوعی و AR همچنین به برندهای مد و زیبایی کمک می‌کنند تا با کاهش استفاده از آزمایش‌کننده‌ها، بسته‌بندی و حمل‌ونقل از تجربه خرید سنتی، به اهداف پایداری خود دست یابند.

 

تغییر چشمگیر به سمت تجربه‌های خرید ایمن و بدون تماس که برای حل مشکلات مصرف‌کننده به فناوری‌های AR و AI تکیه می‌کنند، ادامه خواهد یافت. همانطور که ما وارد یک قلمرو جدید می شویم، مارک های زیبایی آینده نگر باید به فناوری هوش مصنوعی و AR تکیه کنند تا تجربیات خرید تاثیرگذاری بیشتری ایجاد کنند که باعث ایجاد تعامل و تبدیل در تمام نقاط تماس مصرف کننده می شود.

 

متیو اوریوردان، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Ably

Metaverse تقریباً مطمئناً میدان نبرد تجربه کاربری بعدی خواهد بود. تمرکز اصلی بر این خواهد بود که چگونه تجربیات AR و VR را فراگیرتر و واقعی تر از همیشه کنیم.

چه از هولوگرام‌های دیجیتال، همپوشانی داده‌ها، داده‌های تعاملی یا اشیاء تقویت‌شده استفاده کند، ویژگی‌های بلادرنگ نقش بزرگی در ایجاد حس فیزیکی در دنیای مجازی دارند.تصور کنید که در یک کنسرت مجازی شرکت می‌کنید، اگر واکنش‌ها و احساسات هر یک از تماشاگران کنسرت کاملاً هماهنگ نشده و در زمان واقعی ارائه نشود، آن‌وقت تجربه ناهماهنگ خواهد بود. همین امر در مورد جلسه مجازی نیز صادق است. اگر شرکت کنندگان قادر به واکنش یا همکاری در زمان واقعی نباشند، استفاده از VR و AR هیچ سودی ندارد.

برای اینکه متاورس به پتانسیل کامل خود برسد، سازمان ها باید قابلیت های بلادرنگ را در اولویت قرار دهند. با این حال، این کار آسانی نیست زیرا همگام سازی بلادرنگ در مقیاس پیچیده و پرهزینه است.

این شرکت‌هایی هستند که می‌توانند میلیون‌ها اتصال همزمان را در زمان واقعی همگام کنند که به عنوان رهبران این مرحله بعدی تکامل AR و VR ظاهر می‌شوند.

 

استفان همیل، مدیر نوآوری، NBS

با توجه به اینکه تقریباً یک سوم معماران در حال حاضر از فناوری همه جانبه مانند VR یا AR استفاده می کنند، اکنون برای مشتریان یا ساکنان ساختمان های آینده درک اینکه یک طراحی در مقایسه با پلان های دو بعدی سنتی چه مستلزم آن است، بسیار آسان تر است.

مزایا به همین جا ختم نمی شود، همچنین چیزی است که از نقطه نظر فنی به همه طراحان کمک می کند، به ویژه زمانی که هماهنگی کار خدمات پیچیده ساختمان را در نظر می گیریم، به عنوان مثال، سیستم های تهویه و تهویه هوا در ساختمان های بلند. این اجازه می دهد تا اشکالات و عیوب طراحی قبل از نصب مشخص شوند و در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

جدیدترین فناوری‌ها همچنین به افراد اجازه می‌دهند تا با غوطه‌ور شدن در طرح‌ها، جزئیات را بررسی کنند. برای ایجاد یک تجربه افزوده می‌توان نقشه‌های مجازی را در دنیای واقعی روی هم گذاشت، به عنوان مثال، در یک سایت ساختمان، بیننده می‌تواند ببیند که اتاق تمام‌شده چگونه به نظر می‌رسد، یا جایی که سرویس‌ها باید نصب شوند.

علاوه بر این، AR و VR برای نشان دادن نصب صحیح محصول، برای بازرسی و آموزش استفاده می‌شوند. اطلاعات مرتبط را می توان در طرح های مجازی مانند مشخصات ساختمان یا اطلاعات نگهداری گنجاند.

بسیاری از متخصصان ساخت و ساز و معماری امروزی با این نوع فناوری آشنا هستند، زیرا در زمینه بازی بزرگ شده اند. جایی که زمانی بسیار گران بود، نرم‌افزارها و دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اکنون به یک واقعیت مقرون به صرفه تبدیل شده‌اند و به ابزاری فراگیر برای ساخت تبدیل می‌شوند. با بهبود قابلیت همکاری، پذیرش ناگزیر افزایش خواهد یافت.

 

در نهایت، تولیدکنندگانی که از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای بازاریابی، پشتیبانی فنی و همچنین برای آموزش رباتیک استفاده می‌کنند، سودمند است.

 

جارد فیکلین، فن‌شناس ارشد خلاق و شریک موسس، آرگودیزاین

همانطور که به سال 2022 می رویم، دو حوزه VR و ردیابی چهره وجود دارد که پتانسیل رشد بالایی دارند: اول این که جلسات VR از نظر کیفیت با حضور از راه دور سنتی شروع می شود، و دوم اینکه نحوه ردیابی چهره و نگاه تغییر می کند. نحوه تعامل مردم با خود دستگاه ها

برای اولین پیش‌بینی من در مورد اینکه چگونه VR با حضور از راه دور سنتی به کیفیت می‌رسد، مهم است که به یاد داشته باشیم که بخش بزرگی از ارتباطات بین انسان‌ها غیرکلامی است. حالات صورت ما همراه با حرکات بازوها و پاها، معنای زیادی را به کلمات ما می بخشد. در حالی که حضور از راه دور با ویدئو مورد اول را فراهم می کند، دومی را ارائه نمی دهد.

در مقابل، در VR شما با یک آواتار نشان داده می‌شوید که می‌تواند حالات چهره شما را با دقت کامل تقلید کند، در حالی که زبان بدن و حرکات شما را نیز شبیه‌سازی می‌کند. این یک تغییر گام بزرگ برای ارتباطات از راه دور است، زیرا به مردم اجازه می‌دهد در زمینه‌های حساس مانند مذاکرات، بحث‌ها یا حتی تاریخ‌ها به طور طبیعی صحبت و عمل کنند.

به‌طور طبیعی برای در نظر گرفتن تفاوت‌های فیزیکی به بهبودهایی نیاز است: برای مثال، تفاوت بین یک لبخند ظریف و واقعی نیاز به ردیابی بهتر صورت دارد تا تعاملی معتبر باشد. بدون آن احساس ارتباط واقعی، رسانه نمی تواند به وعده های خود عمل کند.

دومین پیش بینی من برای سال 2022 در مورد مدل تعامل است. ردیابی نگاه، همراه با کنترل ها ویا حرکات، عدم وجود صفحه کلید و ماوس را جبران می کند.

برای مثال، تصور کنید که با نگاه کردن به یک حرف و سپس کشیدن ماشه روی یک کنترل، تایپ کنید - این در واقع سریعتر از بسیاری از روش‌های دیگر است. ردیابی نگاه کاربر همچنین می‌تواند برای هدایت مکان‌نما یا ایجاد فوکوس کار کند و به شما امکان می‌دهد چیزهایی مانند «بستن آن» یا «آن را به اینجا منتقل کنید» بگویید. این سیستم بر اساس جایی که به دنبال آن هستید می داند که چه چیزی را هدف قرار می دهید.

با ردیابی بهتر صورت، حتی می‌توانیم شروع به استنتاج اقدامات بر اساس خلق و خو کنیم، برای مثال، یکی از توسعه‌های آینده می‌تواند ایجاد یک راهنمای ابزار زمانی که کاربر گیج به نظر می‌رسد، یا تغییر خودکار دسک‌تاپ یا صفحه اصلی دستگاه بر اساس کاربر نشسته در مقابل آن باشد. در هر لحظه

 

گرت تولرتون، مدیر نوآوری محصول، توتال موبایل

اکنون یک دهه است که AR شروع به کار کرده است، اما هنوز شاهد تبدیل شدن این فناوری به جریان اصلی نیستیم. با این حال، زمانی که این فناوری به درستی انجام شود، پیامدهای عمده ای برای همه بخش ها از جمله بخش مدیریت خدمات میدانی خواهد داشت. AR به کارگران توانمند می‌شود و آنها را قادر می‌سازد تا به بیش از آنچه که خودشان می‌توانند دست پیدا کنند. برای کارگران سیار، امکان افزایش ترکیبی از بازدیدهای فیزیکی و مجازی از مشتریان را فراهم می کند، زیرا امکان دستیابی به موارد بیشتری از طریق فناوری AR وجود خواهد داشت. این یک پلت فرم ارتباطی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه بین کارگران فراهم می کند و امیدواریم به استفاده موثرتر از منابع کمک کند زیرا دانش را در جایی که لازم است به دست می آورید و اجازه می دهد بدون چندین کارگر که همه به یک مکان سفر کنند، همکاری کنید.

 

موفقیت متاورس به اینترنت اشیا متکی است، بنابراین هر دو فناوری باید با هم رشد کنند. اگر با استفاده از AR به یک شی  مثلا یک دیگ بخار  نگاه می کنید، چگونه می دانید وضعیت آن شی چیست؟ اینترنت اشیا باید وجود داشته باشد، در دسترس باشد و قابل شناسایی باشد تا کاربر بتواند اطلاعاتی درباره صحنه مقابل خود دریافت کند. اگر کارگر بتواند به جای مشاهده مجموعه‌ای از اطلاعات، بتواند با فناوری تعامل داشته باشد، ترکیب بسیار قدرتمندی از فناوری خواهد بود. و در حالی که بعید است در سال 2022 شاهد پیشرفت هایی در این حد باشیم، من معتقدم که مطمئناً در طول سال آینده شاهد برداشتن گام هایی در این راستا خواهیم بود.

 

متیو کاکریل، مشاور استراتژیک مستقل

مشکلات برای حل: هنوز یک سوراخ شیشه ای؟ عینک‌های هوشمند شیائومی و فیس‌بوک Ray-Ban Stories امسال با عینک‌های AR با ظاهر بهتری که از نظر بصری کمتر در چهره شما نفوذ می‌کنند، به عینک Snap Spectacles پیوستند. اما گرفتن عکس با "عینک جاسوسی" همچنان مانند زمانی که گوگل برای اولین بار عینک گوگل ناموفق خود را راه اندازی کرد، مشکل ساز است. آنها هنوز این مشکل اساسی UX را حل نکرده اند یا آداب اجتماعی لازم برای پذیرش گسترده استفاده از آنها در تمام روز را در عموم ایجاد نکرده اند.

اما موارد استفاده در حال ظهور، استفاده متناوب را تضمین می کنند، به جای اینکه اکنون با هدفون یا یک عینک آفتابی انجام می دهیم. در نهایت ما دستگاه های خاصی را برای انجام وظایف خاص در بهره وری و سرگرمی قرار خواهیم داد. در نتیجه، برندهایی مانند Sky، Meta و Zoom احتمالاً با ایجاد این پیچ‌ها در خدمات موجود خود موفق خواهند شد. یک مسیر قابل درک تر و بدون ریسک برای پذیرش از طریق توافق نامه های اشتراک نوآورانه تشویق خواهد شد.

 

منبع: verdict

 

همچنین بخوانید:

بزرگترین پیش‌بینی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال 2022، از سوی مدیرانی که این فناوری را ارائه می‌کنند

وضعیت مراقبت های پزشکی آنلاین در سال 2022

تبلیغات متاورس به سلامت دیجیتال می رسد

بالا