مراقبت از سلامت از راه دور در سال 2022

بهداشت از راه دور ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است که در آن بیماران و ارائه دهندگان شخصاً ملاقات نمی کنند و تماما از راه دور بایکدیگر در ارتباط هستند.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

Telehealth به طور گسترده طیف گسترده ای از خدمات مراقبت های بهداشتی مانند پزشکی از راه دور، سلامت تلفن همراه، پرستاری از راه دور و داروسازی از راه دور را پوشش می دهد و به متخصصان پزشکی امکان تشخیص، درمان و پیشگیری را از طریق رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه می دهد  و یک ابزار بسیار قوی برای مدیریت یک ویروس بسیار مسری مانند COVID-19 است، زیرا بیماران و ارائه دهندگان پزشکی می توانند در فواصل ایمن با هم ارتباط برقرار کنند. به خصوص در مراحل اولیه که هر پزشک، پرستار و کارمند تحت فشار مستمر بودند، سلامت از راه دور به کاهش عفونت در میان پرسنل ضروری کمک کرد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

همه‌گیری کووید-19 سلامت از راه دور را به تنها وسیله‌ای برای اکثر بیماران و مراقبان تبدیل کرد و اکثرا در سال‌های 2020 با یک پزشک تله ویزیت شوند. استفاده از آن در سال 2021 کاهش یافت زیرا واکسن‌ها به بازگشایی اقتصاد و بازگرداندن بیماران به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و پزشکان کمک کردد اما بیماران این راحتی تله ویزیت و مراقبت از سلامت از راه دور را دوست دارند و همین موضوع سلامت از راه دور را به یک ابزار دائمی در چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی تبدیل می‌کند. برای ارائه دهندگان، سلامت از راه دور یک تغییر عمده در ارائه خدمات است. ارائه دهندگان خدمات بهداشت از راه دور برای جلوتر ماندن باید از خواسته ها و نیازهای بیماران همگام باشند.

چگونه COVID-19 سلامت از راه دور را در آسیای جنوب شرقی پیشرفته کرد؟

این بیماری همه گیر مردم را به سمت «خودمراقبتی دیجیتالی» سوق داد و با استفاده از برنامه های پیام رسان تلفن همراه، چت ربات ها، مراکز تماس، میزهای کمکی و وب سایت ها برای برآورده کردن نیازهای مرتبط با سلامت در فاصله ایمن، اقدام کرد. در آسیای جنوب شرقی، با جمعیت جوان و نفوذ گسترده تلفن همراه، این امر چندان غریبه نبود.

«فاصله‌گذاری اجتماعی» به یک استاندارد تبدیل شد و سلامت از راه دور مناسبی ایده‌آل بود. Telehealth به مردم این امکان را می دهد که بدون ورود به مراکز بهداشتی شلوغ، مراقبت های پزشکی دریافت کنند. و می تواند به مردم مناطق دورافتاده که خدمات بهداشتی محدود است دسترسی پیدا کند.

زمانی که کووید-19 شیوع پیدا کرد، برخی از دولت های آسیای جنوب شرقی با بخش خصوصی برای ترویج استفاده از سلامت از راه دور همکاری کردند.

به عنوان مثال، دولت اندونزی با پلتفرم سلامت دیجیتال Alodokter در زمینه مشاوره رایگان از راه دور برای بیماران COVID-19 همکاری کرد. پلتفرم‌های سلامت از راه دور نیز برای خود ارزیابی، ردیابی و ردیابی تماس مورد استفاده قرار گرفتند.

 

همچنین بخوانید:

آینده سلامت از راه دور، آیا آمده است که بماند؟

پیوند فناوری و حوزه مراقبت از سلامت از راه دور

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پزشکی

بالا