ویزیت آنلاین پزشکی چیست؟

ویزیت آنلاین پزشکی نوعی از ارائه خدمات پزشکی است که با کمک اینترنت و فناوری، امکان برخورداری از مشاوره پزشکان و متخصصان را برای بیماران به‌وجود می‌آورد. تله ویزیت، جایگاه ویزیت کلاسیک اولیۀ پزشکی را نمی‌گیرد و جایگزین مراجعه به پزشک نیست و می‌تواند به‌عنوان ابزاری کمکی برای مشاوره‌هایی که نیاز به معاینه ندارند (مانند مواردی چون نشان دادن آزمایشات، تصویرهای رادیولوژی، سوال‌های مشاوره‌ای و…) به‌کار برود و در بسیاری از موارد به بیماران در پیدا کردن علت بیماری کمک کند.شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی در زمانی که خودتان تعیین می‌کنید با بیمارتان ویزیت آنلاین تصویری داشته باشید. امکان ایجاد ارتباط تصویری ویدیو چت و همزمان امکان چت متنی یا نوشتاری و امکان تبادل مستندات و مدارک پزشکی و دریافت نسخۀ معمولی را خواهید داشت و بدون نیاز به اتلاف وقت و یا رفت‌وآمد، می‌توانید در مواقعی که نیاز به معاینۀ فیزیکی نیست، با بیمارتان به‌راحتی مشاوره را انجام دهید.

در بسیاری از موارد، انجام مشاوره پزشکی بدون نیاز به مراجعۀ حضوری بیماران به مطب و کلینیک‌ها و با ویزیت آنلاین امکان‌پذیر است. با نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی مراجعات غیر ضروری به مطب یا کلینیک خود را مدیریت کنید و درآمد خود را افزایش دهید. به‌راحتی بیماران خود در اقصی‌نقاط جهان را به‌صورت آنلاین و با ارتباط تصویری ویزیت کنید و درآمد ارزی داشته باشید.با توجه به اینکه تفاضا برای خدمات مشاوره‌ایِ آنلاین در حوزۀ پزشکی و سلامت در حال گسترش است و نرم افزارها و پلتفرم‌هایی که امکان ویزیت و یا ویزیت آنلاین را برقرار می‌کنند، نقش گسترده‌ای در توسعۀ سلامت در جوامع داشته و امکان رصد کردن بیشتر بیمار توسط پزشک را مهیا می‌کنند، یک نرم افزار جامع می‌تواند مهم‌ترین و مؤثرترین شبکۀ ارتباطی بیماران با شما و راه‌حلی امن، سریع و بدون انتظار برای دستیابی بیماران به شما و خدمات‌تان باشد.

 

رویکرد جدید برای کنترل سلامت به‌صورت آنلاین برای پزشکان و بیماران

بسیاری از مشاوره‌های بین بیمار و پزشک را می‌توان به‌طور مؤثرتر به‌وسیلۀ گوشی‌های هوشمند انجام داد به‌طوریکه امروزه بسیاری از بیماران، ویزیت آنلاینرا به روش سنتی ترجیح می‌دهند. البته استفاده از نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی جای مشاوره حضوری را پر نخواهد کرد بلکه یک روش جایگزین برای برقراری ارتباط بین پزشکان و بیماران فراهم می‌کند خصوصاً برای بیمارانی که همیشه دچار کمبود زمان هستند، این سیستم به آن‌ها کمک می‌کند که هم یک مشاوره عالی را تجربه کنند و هم مجبور به ترک محل کار، منزل و اجتناب از سفر و … نباشند.بیشتر اوقات زمانی که یک بیمار توسط پزشک قبلاً ویزیت شده است، برای پیگیری‌های بعدی و یا چک کردن جواب آزمایش، تعویض نسخه و یا مشاوره مجدد، نیاز به مشاوره حضوری ندارد و می‌تواند از طریق این سیستم نرم افزاری، گزینه‌های مذکور را به‌روز رسانی کند. همچنین پس از اتمام مشاوره یک نسخۀ کامل را در سیستم «کامپیوتر» شخصی خود ذخیره کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که مشاوره آنلاین، اولین بار به‌صورت دکتر آنلاین رواج یافت. اولین ویزیت آنلاین پزشکی در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی ساخته شد، زیرا بیشتر افراد برای اولین بار وارد اینترنت می‌شدند و بسیاری از سوالات خود را در اینترنت می‌پرسیدند. به‌همین خاطر پزشکان به فکر راهکارهای آنلاین و نرم افزاری برای پرسش‌ها و مشاوره‌های پزشکی آنلاین افتادند.

 

ویژگی‌های ویزیت آنلاین برای پزشکان

پزشکان می‌توانند برای ارسال اطلاعیه‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها/تصاویر پزشکی بیمار با خود او (بیمار)، نسخه‌ها، گزارش‌ها و … از این نرم افزار استفاده کنند. به‌علاوه سوابق بیمار/جزئیات بالینی وی را در تلفن همراه خود داشته باشند و همیشه به آن دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانند ارتباط با بیماران خود را به‌طور مرتب با ارسال اطلاعات سلامت پیشگیرانه، پیشنهادات، تخفیف و …حفظ کنند. پزشکان می‌توانند در نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی، زمان‌های ویزیت خود را به‌صورت دستی و بدون هرج و مرج و یا زحمات تلفنی با بیمار تنظیم کنند و عکس‌ها، نسخه‌ها و اطلاعات بیمار را دریافت کنند.

مشاوره الکترونیک پزشک با بیماران

نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی به‌دلیل قابلیت تمام الکترونیک خود علاوه بر ایجاد ارتباط موثر میان پزشک و بیمار، قادر است تا بزرگترین بانک اطلاعات پزشکی بیماران را در زیردسته‌‌های مختلف هر تخصص برای شما ذخیره‌سازی کند. در این سیستم به هر بیمار یک کد رهگیری اختصاص داده می‌شود. هر زمان که پزشک سوال کاربر را پاسخ دهد از طریق چندین راه ارتباطی به او اطلاع داده می‌شود. علاوه بر این، با توجه به زمان محدود پزشکان عزیز و راحتی بیماران، امکان ارسال پاسخ سوالات به‌صورت صوتی برای کاربران نیز  وجود دارد. همچنین با استفاده از کدنویسی‌های حرفه‌ای، این نرم افزار قابلیت تبدیل شدن به یک ابزار قابل توجه در بهبود سئو وب سایت شما و افزایش ترافیک آن را دارد.

 

نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی برای چه کسانی مناسب و قابل ارائه است؟

مراکز خدمات درمانی و درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها

مراکز مراقبت از سالمندان

مشاورین ورزشی و تغذیه

خدمات دام پزشکی

 

و پزشکان متخصص، عمومی و پرستاران شامل:

مشاوره و روانشناسی، تغذیه و رژیم درمانی، فیزیوتراپی

شنوایی سنجی، بینایی سنجی و گفتار درمانی

رادیولوژی و سونوگرافی، پوست، مو و زیبایی

ارتوپدی، چشم، کودکان، گوش و حلق و بینی

زنان و زایمان، اعصاب و روان

دندانپزشکی، ارتودنسی

مغز و اعصاب، کلیه و مجاری اداری

قلب و عروق، داخلی

روماتولوژی و مفاصل

ریه و آلرژی، گوارش و کبد

 

نتایج استفاده از نرم افزار ویزیت آنلاین پزشکی

ارتباط با بیماران حتی در ایام تعطیلات و سفر

دسترسی بهتر به پزشکان جهت مشاوره

در دسترس قرار دادن امکانات برای پزشکان جهت هدایت معاینات خود

جلوگیری از رفت‌و‌آمدهای غیرضروری بیماران به مطب

کاهش هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی

ایجاد خدمات مراقبت پزشکی (در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع)

کاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی

دسترسی و ارتباط منظم با بیماران حتی در سفر و جلب رضایت بیشتر بیماران

 

منبع: donyaeweb

 

 

همچنین بخوانید:

چطور می‌توانیم بصورت غیر حضوری از خدمات درمانی استفاده کنیم؟

ویزیت آنلاین (تله ویزیت) چیست؟

سلامت و پزشکی از راه دور

بالا